Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Youtube Prijs Gewonnen!?

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tewakers,

Ik ben hier nieuw en ik had een vraag...

Ik kreeg gisteren op YouTube een Personal Message waarin stond dat ik een pris gewonnen heb van £921,000.00 en dat ik contact moet gaan opnemen met ... email adres. (Het staat wel bij van wie die afkomstig is en waarmee ik contact moet gaan opnemen) Ik heb ook een code ofzo gekregen....
Is dit een soor SPAM/GRAP of heb ik echt wat gewonnen?

Alvast Bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het maar geloven als ik jou was..... wie weet was je wel de miljoenste bezoeker.

/sarcasm

Natuurlijk is dit nep, niemand gaat je ruim een miljoen euro geven zonder dat je ergens aan mee hebt gedaan of iets. Ze willen gewoon dat je reageert zodat ze je mailadres kunnen harvesten, want dan is het immers een actief mailadres dat prima gebruikt kan worden om naar te spammen.

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 15-11-2012 14:13 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ja je hebt echt 1.1 miljoen euro gewonnen, gewoon voor niets. Zonder dat je het weet, zonder dat je aan iets meegedaan hebt, nee gewoon omdat jij jij bent. Gefeliciteerd

[ Voor 33% gewijzigd door Rmg op 15-11-2012 14:13 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Is dit een serieuze vraag 8)7

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:12:
Ik zou het maar geloven als ik jou was..... wie weet was je wel de miljoenste bezoeker.

/sarcasm

Natuurlijk is dit nep, niemand gaat je ruim een miljoen euro geven zonder dat je ergens aan mee hebt gedaan of iets. Ze willen gewoon dat je reageert zodat ze je mailadres kunnen harvesten, want dan is het immers een actief mailadres dat prima gebruikt kan worden om naar te spammen.
Wat houd dat in? 'mailadres harvesten'

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:39

hostler

Yeahhh dude!

Allereerst welkom op Tweakers :)

De door jou ontvangen PM is inderdaad SPAM. Deleten dus :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:16:
[...]

Dat betekend dat ze enorm veel (BULK) email adressen verzamelen om spam te versturen.

[ Voor 58% gewijzigd door hostler op 15-11-2012 14:17 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:16:
[...]

Basically een mooi lijstje maken met e-mailadressen waar ze op kunnen spammen. Die zijn nog best wel wat geld waard als je er genoeg hebt.

Verwijderd

Topicstarter
hostler schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:16:
Allereerst welkom op Tweakers :)

De door jou ontvangen PM is inderdaad SPAM. Deleten dus :)
Bedankt.

• White_Collar
Sorry dat ik het zeg, maar dat je hier gaat vragen of je echt 1 miljoen euro hebt gewonnen komt niet echt over (laat ik het netjes zeggen) of je er goed over nagedacht hebt.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

White_Collar schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:25:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dat je hier gaat vragen of je echt 1 miljoen euro hebt gewonnen komt niet echt over (laat ik het netjes zeggen) of je er goed over nagedacht hebt.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Gezien het aantal fouten in de TS... 12? Anyhow, dit topic kan net zo goed verwijderd worden aangezien de vraag al SPAM is 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat ik erop ga reageren! Ik laat jullie weten hoe het afgelopen is... Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:30:
Ik denk toch dat ik erop ga reageren! Ik laat jullie weten hoe het afgelopen is... Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp!
:|

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je er serieus op wilt gaan reageren (en je hier niet gewoon aan het trollen bent), wees dan wel zo slim om gewoon een spamaccountje te pakken. Tenzij je natuurlijk zit te wachten op aanbiedingen voor blauwe pilletjes en middeltjes om je mannelijkheid te vergroten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stel je voor dat het echt zo is...

Je hoeft alleen nog maar de inschrijfkosten voor die wedstijd te betalen. Helaas kan dat niet ingehouden worden van de prijs... dus of je maar even wil voorschieten. Het is maar een klein bedrag t.o.v. de prijs.. ..

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Het feit dat er al twee maal naar de leeftijd van TS is gevraagd/gegokt spreekt al voor zich. Dit lijkt mij ook een gevalletje van kinderlijke goedgelovigheid.

Als TS zo goedgelovig is en ondanks ons advies wil doorzetten, kan dit topic net zo goed op slot. 8)7

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:30:
Maar wat is je leeftijd als ik vragen mag?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

leuk_he schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:33:
Je hoeft alleen nog maar de inschrijfkosten voor die wedstijd te betalen. Helaas kan dat niet ingehouden worden van de prijs... dus of je maar even wil voorschieten. Het is maar een klein bedrag t.o.v. de prijs.. ..
Naast de inschrijfkosten moeten soms ook overboekingskosten worden betaald. Dit komt al snel neer op 0.1% van het totaalbedrag, dus ruim duizend euro. Als je dit hebt overgeboekt, kunnen de administratieve handelingen worden gestart om beide banken te verwittigen van de overboeking.

Soms zit er echter nog een bank tussen, Western Union bijvoorbeeld, die nog een aanbetaling wil. Dit meldt Western Union dan niet aan jou, maar aan de loterij. De loterij zal deze aanvraag weer naar jou doorsturen, en voor de veiligheid zullen ze je hierbij doorlinken naar een site die heel erg lijkt op die van de bank. Daar staat het inderdaad: aanbetaling vereist bij overboekingen groter dan € 20.000. De aanbetaling bedraagt om en nabij de € 495. Als je dit bedrag hebt overgemaakt, kan Western Union, eigenlijk een soort tussenpersoon, het geld naar jouw bank gaan overboeken.

Daarna blijkt dat in sommige gevallen ook alvast de lokale kansspelbelasting alvast overgeschreven moet worden naar de loterij-instantie, voordat het bedrag naar jouw bank overgeboekt kan worden. Zo werkt dat immers sinds het vervagen van de Europese grenzen. Dus, TS, heb je dat halve miljoen klaarstaan om hun kant op te sturen? Zodra dat is overgeboekt krijg jij je 1.1 miljoen teruggeboekt, echt waar!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
50Miles schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:37:
Het feit dat er al twee maal naar de leeftijd van TS is gevraagd/gegokt spreekt al voor zich. Dit lijkt mij ook een gevalletje van kinderlijke goedgelovigheid.

Als TS zo goedgelovig is en ondanks ons advies wil doorzetten, kan dit topic net zo goed op slot. 8)7
Die goedgelovigheid heeft niet altijd wat met leeftijd te maken. Hoeveel volwassenen trappen hier in? :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter

Ik vroeg een vraag waarin ik een aantword op wil! De onderwerp van deze topic is duidelijk! Iedereen kan zijn gedachten kwijt. Daarom wil ik me aan de onderwerp houden...

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
TRON schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:45:
[...]

Die goedgelovigheid heeft niet altijd wat met leeftijd te maken. Hoeveel volwassenen trappen hier in? :)
Daar heb je ook wel weer gelijk in :) :P .

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:47:
[...]

Ik vroeg een vraag waarin ik een aantword op wil! De onderwerp van deze topic is duidelijk! Iedereen kan zijn gedachten kwijt. Daarom wil ik me aan de onderwerp houden...
Wat is je leeftijd? Zo moeilijke vraag is dat niet O-)

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 15-11-2012 15:06 ]

• Creepy
  • Laatst online: 29-11 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

O.a. dit dus. Los van het feit dat je met enige eigen inzet (ff googlen ;) ) hier zelf ook wel achter kan komen. En anders moeten we geen trolls gaan lopen voeren natuurlijk.

Ook wil aan wat mensen ook vragen om voortaan de onzin replies gewoon niet te maken maar een topicreport. Een ban daarvoor moeten uitdelen zou zonde van de tijd zijn......

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 15-11-2012 15:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.