Adverteren - Welke domein-extensie gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 481496

Topicstarter
Beste,

Sinds kort zijn we trotse bezitter van een webshop en hebben volgende domein-extensies in ons bezit: .be - .nl - .de - .fr - .com
Voorlopig zijn we pas gestart in belgië, en zullen dit jaar nog uitbereiden naar de omringende landen. Nu vroegen we ons af, met welke domein-extensie, we best adverteren en campagne voeren? We dachten aan .com, of zouden jullie adverteren zonder extensie?

Met vriendelijke groet

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Rmg

Ik zou de extensie gebruiken die bij het land hoort, dus .be als je in België adverteert en campagne voert, .fr voor de franse campagne, .nl voor Nederland enz enz. mij geeft een lokaal domein toch soms wat meer vertrouwen in een webshop. (uitzonderingen daargelaten, maar ik neem niet aan dat je de grootte van bol.com hebt ;))

Aannemende dat je verschillende advertenties hebt per land, anders .com adverteren zonder extensie zou ik verwarrend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

samo

yo/wassup

Ik zou inderdaad neigen naar de lokale variant en bij twijfel terugvallen op de .com. Dus zet verschillende campagnes uit.
Toon je op ieder domein ook land-specifieke content? En in de eigen taal? Mocht alle content namelijk hetzelfde zijn, zou ik juist neigen naar de meest algemene versie.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana