• marcelvrkiller
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 08:42
Beste Tweakers.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, (ik loop namelijk tegen een probleem aan 8)7 )

Gisteren avond ben ik bij kennissen wat audio/video apparatuur gaan aansluiten
de Setup is simpel:

Samsung Bluray ----->HDMI------> Denon AVR-1910 ------>HDMI-----> Samsung TV (ik meen een 6 serie
Humax 5050C -------->HDMI------>

Op de Denon zit vervolgens een 5.1 speaker set.

De bedoeling is dus dat de Denon voor al het geluid zorgt en de TV dus alleen maar de functie van monitor heeft.

Ik ben alleen tegen het volgende probleem aangelopen:
zodra ik de Humax start en de Denon + de TV aanzet aan dan moet ik de Denon helemaal tot +18dB zetten (voluit dus) om het geluid goed verstaanbaar te maken, maar zodra je dan over schakelt naar de Tuner dan weet je niet hoe snel je hem zachter moet zetten (-30dB) omdat je oren eraf worden geblazen.

Het gekke is dat zodra ik in het menu van de Denon bij de input toewijzingen bij HDMI 2 (waar de Humax op zit) iets willekeurig wijzig zoals de Optic van O1 naar O2 zet dan springt het geluid ineens naar hoe het hoor te zijn. Zodra de Denon weer is gereboot werk het alleen helaas niet meer :) . het "lijkt" er op dat ook bij het wijzigen van andere instellingen het geluid ineens weer naar "normaal"springt zoals het uit---->in schakelen van alleen het geluid.

ik heb het apparaat eerst helemaal gereset naar zij default dus ik weet zeker dat ik niet perongeluk een instelling heb veranderd in de Denon.

het was half 2 in de nacht toen ik met het klussen ben opgehouden dus ik heb helaas veder nog niks kunnen testen zoals: een andere HDMI ingang op de Denon, (of kijken de Bluray er ook last van heeft), een losse optische kabel enzovoort.

ik hoop dat jullie tips hebben zodat ik volgende week als ik de rest ga afmaken wat dingen kan testen.

Als jullie ook maar de kleinste hint denken te hebben wil ik het heel graag horen.

alvast bedankt,

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Op de denon kun je het volume per bron instellen. (Bij de 2310 wel igg).

Anders kun je ook nog kijken of je geluid niet op de een of andere manier verlaagd is op de Humax. Want zo'n verschil is wel erg groot.

• marcelvrkiller
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 08:42
Zahariac schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:17:
Op de denon kun je het volume per bron instellen. (Bij de 2310 wel igg).

Anders kun je ook nog kijken of je geluid niet op de een of andere manier verlaagd is op de Humax. Want zo'n verschil is wel erg groot.
Bedankt voor je reactie Zahariac,

op de Humax zelf staat het geluid voluit.
ik snap dat je het volume op de Denon per bron kan instellen maar het gekke is dus dat hij "plotseling" (als ik aan de input instelling zit) weer naar zijn "normale" volume springt.

mocht ik hem dus standaard op +18dB zetten dan kan het maar zo zijn dat met een reboot van de Denon we de kamer moeten uitrennen omdat hij ineens wel voluit gaat.