Dat komt inderdaad van de GPU client van HCC
Ik draai WGC op een I5-3570K op 4,2 gieg + een ATI 7950 beeldkaart. Verder gebruik ik een app_info om de beeldkaart nog efficiënter te gebruiken. Zal effe kort uitleggen waarom met als voorbeeld de oude tasks (de nieuwe tasks zijn hetzelfde, maar dan 2 aanelkaar geplakt, die duren dus dubbel zo lang):
WGC doet normaal 1 task, die gebruikt 1 GPU en 1 CPU(core), die task duurt bij mij ongeveer 75-90 seconden in totaal. De tasks gebruiken ongeveer 30-40 seconden de CPU (de GPU doet niets op dat moment). Dus bijna de helft van je tijd is je GPU niets aan het doen. Verder gebruikt 1 task bij mij ongeveer 80% van de GPU. Omdat die GPU dusdanig veel punten scoort en met de originele instellingen veel minder doet is het handig om dan een app_info te gebruiken die meerdere GPU tasks tegelijk gaat draaien ipv eentje. Het effect daarvan is dat de GPU harder gaat werken, ipv 80% gebruikt ie bij mij nu 95-97%, en de tijd waarin alleen de CPU iets doet wordt kleiner omdat die tasks niet helemaal synchroon lopen. In het meest ideale geval werkt de GPU constant door. In de app_info kun je aangeven hoeveel tasks er tegelijk moeten draaien.
Die app_info bestanden geven wel problemen dus lees eerst het forum bij WCG (HCC deel) goed door voordat je eraan begint en denk eraan dat het op eigen risico is. Bij mij loopt het niet helemaal stabiel, ik krijg random black screens (alhoewel dat ws een beeldkaart/driver probleem is bij mij). Bij een high end beeldkaart is het zeker wel het overwegen waard. Ik hoor van users die 800K punten per dag draaien.
handige linkjes:
http://www.worldcommunity...g/viewthread_thread,33962
http://www.xtremesystems....09-Working-app_info-files
edit:
paar tips:
Maak eerst een (extra) profile bij WCG dat je instelt om alleen HCC GPU tasks te doen
Gebruik de nieuwste BOINC versie
Gebruik de nieuwste beeldkaart drivers
Begin met een simpele app info die je instelt op 2 tasks tegelijk, en als dat goed werkt test hoeveel tegelijk het beste bij je CPU/GPU combi past
[
Voor 8% gewijzigd door
Glurp. op 15-11-2012 20:23
. Reden: paar tips toegevoegd+typo ]