Toon posts:

voltage van een p3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p3 600 katmai. Hij loopt nu stabiel op 630MHz en 2.10v....

Verdere opties van het voltage zijn oa 2.20v... Alleen beschadig ik de proc. niet als ik hem zover ophoog? Hoe groot is dan de kans dat ik heb blijvend beschadig?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Nee, beschadigen doe je hem niet zo snel. Je moet hem niet op 3,0V zetten ofzo, dat vindt ie niet zo leuk... :), maar tot 2,3 kun je echt wel gaan. Let er wel op dat je goeie koeling hebt...
Wat ik me afvraag is hoe ver je deze CPU nog opgeklokt krijgt. Ik denk niet echt ver, want Intel heeft zelf het standaard voltage al op 2.05V gezet om maar te zorgen dat de Katmai core stabiel zou zijn...
Maar ja, niet geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen...

Verwijderd

Topicstarter
thx, heb ff gklooit maar krijg hem inderdaad niet hoger...

beetje jammer want ik kan er geen andere koeler op plaatsen... :( Het was zo'n boxed processor en heb geen gereedschap om het koelblokje te verwijderen... :(

Verwijderd

Eeehm 2,3 v alleen als je HEEL goeie koeling hebt... Ik heb mijn celeron opgeblazen met 2,3 terwijl ik er een alpha op had hangen :(

Verwijderd

Topicstarter
M4SS4CR3 : volgens mij loopt de celeron standaard op een veel lager voltage...

Die katmai loopt standaard op 2.1

Verwijderd

Beste M4SS4CR3,

Mijn 433@488 loopt al een tijdje perfect op 2,30 volt met een gewone koeler.
Sneller ging niet maar dat kwam door de beperkte BIOS instellingen.

Verwijderd

Eeehm spartacus: celeron 1 trekt ALTIJD standaard 2.0 volt (volgensmij katmai ook), en P@, 2.3 volt alleen met DIKKE koeling doen, mijn cely heeft het niet overleefd terwijl er een alpha opzat... Was gewoon 400@600, dus zo extreem was het nou ook weer niet...
Pagina: 1