SABnzbd(0.7.5) issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Na een reboot van SABnzbd, werkt hij plotseling niet meer. Ik heb een upgrade hierna gedaan van Python, ook dit heeft het niet verholpen. Hierna een kernel upgrade, dit moest toch gedaan worden, wat het probleem ook niet heeft verholpen. Ik heb SABnzbd latest gedownload, ook hiermee het probleem. De output als ik hem niet als daemon draai:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
storage:/home/sven# python2.6 SABnzbd-0.7.5/SABnzbd.py 
Traceback (most recent call last):
  File "SABnzbd-0.7.5/SABnzbd.py", line 65, in <module>
    import sabnzbd
  File "/home/sven/SABnzbd-0.7.5/sabnzbd/__init__.py", line 73, in <module>
    from sabnzbd.nzbqueue import NzbQueue
  File "/home/sven/SABnzbd-0.7.5/sabnzbd/nzbqueue.py", line 41, in <module>
    import sabnzbd.downloader
  File "/home/sven/SABnzbd-0.7.5/sabnzbd/downloader.py", line 39, in <module>
    import sabnzbd.scheduler
  File "/home/sven/SABnzbd-0.7.5/sabnzbd/scheduler.py", line 29, in <module>
    import sabnzbd.rss as rss
  File "/home/sven/SABnzbd-0.7.5/sabnzbd/rss.py", line 35, in <module>
    import sabnzbd.emailer as emailer
  File "/home/sven/SABnzbd-0.7.5/sabnzbd/emailer.py", line 140, in <module>
    from Cheetah.Template import Template
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/Cheetah/Template.py", line 63, in <module>
    from Cheetah.CacheStore import MemoryCacheStore, MemcachedCacheStore
ImportError: No module named CacheStore

Ik gebruik python enkel voor SABnzbd op deze bak, verder geen rare dingen gezien. Problemen die ik online tegenkom betreft dat '__init__.py' niet in de juiste map staat is niet van toepassing, dit is wel zo. Sowieso de installatie die altijd werkt, werkt nu plotseling niet meer ... Heeft iemand dit wel 'ns gezien?

Edit: Ik ben voor de zekerheid python toch maar even wezen testen. Dit lijkt allemaal te werken gewoon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
storage:/home/sven# cat bla.py 
def greet(name):
    print 'Hello', name
greet('Jack')
greet('Jill')
greet('Bob')
storage:/home/sven# python2.6 bla.py 
Hello Jack
Hello Jill
Hello Bob

Voor de duidelijkheid, het werkt na een herstart van SABnzbd plotseling niet meer. Ik heb de source meerdere malen gedownload om te kijken of niet iets corrupt is geraakt, md5-sum gecheckt. Alles in orde ...

[ Voor 16% gewijzigd door --help op 14-11-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zonder ook maar enige informatie van OS, library versies en andere vereiste informatie zeg ik: library fout. Tussendoor heb je updates toegepast en nu is de boel stuq. Waarom je niet met de repo versie werkt zeg je ook al niet, net als welke vorm je geïnstalleerd hebt.

Je bent hier lang genoeg op GoT aanwezig om te weten hoe je een topic hoort te starten. Toch laat je zo'n beetje alle benodigde informatie achterwege. Wij hebben geen glazen bol die toegang verschaft tot je systeem. Dus geef eens wat, ipv een hooiberg met mogelijke een naald.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Hero Of Time schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:57:
Zonder ook maar enige informatie van OS, library versies en andere vereiste informatie zeg ik: library fout. Tussendoor heb je updates toegepast en nu is de boel stuq. Waarom je niet met de repo versie werkt zeg je ook al niet, net als welke vorm je geïnstalleerd hebt.

Je bent hier lang genoeg op GoT aanwezig om te weten hoe je een topic hoort te starten. Toch laat je zo'n beetje alle benodigde informatie achterwege. Wij hebben geen glazen bol die toegang verschaft tot je systeem. Dus geef eens wat, ipv een hooiberg met mogelijke een naald.
Vriendelijke manier van vragen zeg ...
code:
1
2
3
4
5
6
7
sven@storage:~$ uname -a
Linux storage.svenversluis.nl 2.6.32-5-686 #1 SMP Sun Sep 23 09:49:36 UTC 2012 i686 GNU/Linux
sven@storage:~$ python -V
Python 2.6.6
sven@storage:~$ ls -l | grep SAB
drwxr-xr-x 13 root root    4096 Nov 14 22:49 SABnzbd-0.7.5
-rw-r--r--  1 root root 2261402 Nov  3 17:22 SABnzbd.tar.gz

Dit draait op Debian Squeeze.

ps; ik draai niet de repo versie omdat die oud is, erg oud ...

Edit; Het probleem is verholpen. Het was de python-cheetah module die roet in het eten heeft gegooid. Na een reinstall van deze module werkt het weer netjes. Mogelijk helpt dit iemand in de toekomst als diegeen het probleem ook ondervind. Bedankt, hero of time ;)

[ Voor 10% gewijzigd door --help op 15-11-2012 12:02 ]