Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop die sneller brand dan 8 speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop ivm ruimte gebrek in de kamer enzo de pc eruit te willen doen

alleen nu ben ik op zoek naar een laptop die sneller dvds kan branden dan 8 speed

bestaan deze er ?

en hoe zit het eventueel met externe branders?

ik brand nu op de pc een dvd weg in 6 minuten

en wil dit dus beperkt houden met de laptop wat normaal zo een 12 minuten duurt op 8 speed met een laptop

ik hoor graag van u

mvg

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

een goede slimline, of USB3 dvd brander is ietsje goedkoper dan een laptop, just sayin'

En de meeste moderne laptops kunnen het wel.

People as things, that’s where it starts.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Waarom perse een laptop met 8x brand snelheden? Koop dan een leuke laptop en een externe brander die het wel aankan.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:49
Uiteraard kan je ook een laptop kopen en dan achteraf er een andere dvd-brander inzetten.

5700X | RX 6600

Verwijderd

Topicstarter
oke

maar als ik via google zoek naar externe brander kom ik ook niet verder dan 8 speed

ik kan bij de plaatselijke shop een lappie kopen met usb 3 en i3 processor

en het is dan mogelijk om extern sneller te branden dan 8?

en wat is een slimline?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 10:10 ]

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 23:07
USB 3.0 is absoluut niet nodig.
Bij een DVD is 1 speed 10.5Mbps
Met USB 2 kun je theoretische al 45 speed hebben.

Hier op tweakers hebben we een pricewatch met goede zoek functie.
http://tweakers.net/categ...cnQSM8AKJmbWAHkGIM4tbW1AA
Zijn er 14 die 12 speed of hoger kunnen.

En slimline:
http://lmgtfy.com/?q=dvd+slimline

Verwijderd

Topicstarter
dat is top dit is wat ik zoek

dus als ik het goed begrijp
kan ik gewoon een externe brander met usb 2.0 kopen

en dan moet ik een schijfje weg kunnen branden van ongeveer 4,5 gig in ongeveer 6 minuten?

hier heb ik dus geen usb 3,0 voor nodig?

dus deze LG GE24NU21 Zwart voor 42 euro met een dvd schrijfsnelheid van 24x en usb 2.0 zou het gewon doen

ik heb naar deze latop gekeken
asus 499-
http://www.pclcomputers.nl/systemen/winkelflyer8revised.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 20:42 ]

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 23:07
4,5GB in 6 minuten:
4,5/6 = 750MB per minuut
750/60 = 12,5MB/s
Goede USB stick (usb 2.0) kan volgens mij wel 30MB/s

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Heel fijn dat de lokale computershop dit aanbiedt, maar bij Dell vindt je een Dell Inspiron 15 met een i5 3210M (sneller als die Asus) voor €479,--
Na kortingen zit je al op een euro of 442,- .
Ruim €50,- goedkoper dus.

Trouwens de goedkoopste die er te vinden is met deze processor. Houdt je nog ruimte over om er een slimline DVD brander erin te plaatsen die sneller is.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
genoeg opties. alleen snap ik nog steeds de reden niet waarom je een snellere brander nodig hebt. indien dit niet in de potentiele laptop zit koop je een externe brander die het wel haalt. Ik moet eerlijk zeggen zelf merk ik het verschil niet.. die paar minuten..

mijn tip... kijk eerst naar de laptop die je wil. cpu, mem, hd, gpu etc.. sluit dat aan bij je wensen en is er dan nog de mogelijkheid voor een interne brander met de juiste snelheid dan ben je klaar. anders gewoon een externe brander kopen... heb je aan beide wensen voldaan.

...

Verwijderd

Topicstarter
oke
maar wat raden jullie dan aan

gewoon een externe brander
of een slimline?
snap het verschil ook niet helemaal

iedereen alvast bedankt voor alle reacties ben een stuk wijzer erover geworden _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 20:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een slimlinebrander is de formfactor, of die intern of extern is maakt daarin niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
oke

maar nu snap ik nog steed het verschil niet

en wat raad je aan?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zo onderhand : Ga naar een winkel en bekijk de producten en laat je helpen door het personeel aldaar en reken dan het product af wat je hebben wilt.

Google is your friend als je via inet wilt kopen, maar geen eigen initiatief en alleen maar door blijven vragen dan moet je bij de winkel zijn.

Verwijderd

Wat je zoekt is een 16x slimline DVD brander.

Maar wat me vaak opvalt bij laptops is dat de brandsnelheid vaak door slechte caching al niet gehaald wordt. De harde schijf van een notebook kan de snelheid met lezen helemaal niet bijhouden.

Branden met nero en het instellen van een handmatige schrijf-cache van 80MB doet wonderen. :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Je weet wel dat als je schijfjes gaat branden je de laptop of brander gewoon stevig op tafel moet laten staan en dus niet meer handig op de bank (bijvoorbeeld) kunt gaan zitten werken?

Daarnaast, wie brand er nog DVD's in 2012 :9? Gebruik dan gewoon een streamer, media player of televisie met zulke functionaliteit.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

alex3305 schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:21:
Je weet wel dat als je schijfjes gaat branden je de laptop of brander gewoon stevig op tafel moet laten staan en dus niet meer handig op de bank (bijvoorbeeld) kunt gaan zitten werken?

Daarnaast, wie brand er nog DVD's in 2012 :9? Gebruik dan gewoon een streamer, media player of televisie met zulke functionaliteit.
Mensen die op koninginnedag voor 2 euro een gekraakte Black Ops 2 verkopen?

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:53:
oke

maar nu snap ik nog steed het verschil niet

en wat raad je aan?
Dat ligt eraan wat je wilt.

Je vraagt nu of je een blauwe auto moet kopen, of eentje met 5 versnellingen.
Je kunt prima een externe slimlinebrander kopen als je wilt.

Als je het niet weet, koop gewoon de eerste de beste externe brander, die voldoet dan vast aan je eisen.

Verwijderd

Topicstarter
@ gomez
ik ben dus naar de winkel geweest en die zeggen dat laptops niet bestaan met hoger dan 8 speed branders
ook hadden ze daar een externe dvd brander maar met 8 speed
dus ik heb wel degelijk eerst info gevraagd bij de winkel zonder lukraak een vraag te stellen

heb een externe brander besteld nu

alleen wat is het verschil tussen een slimline en een externe brander dat snap ik niet helemaal

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:42:
[...]

alleen wat is het verschil tussen een slimline en een externe brander dat snap ik niet helemaal
Het zijn twee verschillende termen: extern (/intern) gaat over de plek van het apparaat, terwijl slimline over de vorm van het apparaat gaat. Het apparaat kan dus zowel extern en slimline tegelijk zijn, als intern en slimline.

Maarja, dit is allemaal wel heel basic en makkelijk zelf uit te zoeken, hoor...

[ Voor 8% gewijzigd door Mad Marty op 20-11-2012 07:51 ]

Rail Away!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
we kunnen de vraag wel afkraken maar denk dat we er allemaal beter af zijn als we hem even helpen.
slimline is gewoon puur de vorm. veelal dunner dan een standaard brander. Dus mag je brander 2 cm dik zijn of heb je er geen problemen mee als dit 5cm dik is? voor functionaliteit maakt het niet uit. aangezien ze hetzelfde werk blijven doen.

wat betreft je laptop... hier kun je alles kiezen zolang het maar in je budget past. via de site van dell kun je er zelf een configureren of een standaard laptop in de winkel kopen. (asus, hp, dell of een ander merk)
aan hetgeen dat je aanhaalt voldoet nagenoeg elke laptop.

...

Verwijderd

Topicstarter
kijk koen
hier heb ik dus wat aan

kort om een slimline is gewoon een modernere (externe) brander

bedankt voor de info allemaal

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Niet modern, gewoon een laptop drive. Standaard zijn grote die in desktops zitten.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Pagina: 1