Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 10:10
Hallo,

Ik heb de Asus Transformer TF300t nog geen 2 maanden geleden gekocht, samen met bijbehorende docking/toetsenbord.

Nu heb ik hier op tweakers al een bericht gespot over het 'veel voorkomende' probleem van gebarsten schermen. Net zoals de andere 'slachtoffers' het melden was ook bij mij de ontdekking van de barst na het openen van de tablet nadat hij gedockt/dichtgeklapt is geweest.

Nu ben ik dit probleem vele malen tegengekomen bij verschillende Asus Transforer varianten... en steeds maar weer lees ik dat ASUS zijn kop in het znad steekt.

Wat is het verstandigst om te doen? Ik heb de tablet bij Komplett gekocht en er zit 2 jaar garantie op. Ik heb hem nog geen 2 maanden dus dat zal geen probleem zijn!? Is het in dit geval het beste om RMA via Komplett aan te gaan, of moet ik contact opnemen met ASUS zelf? Ik vraag me namelijk af tot hoever Komplett hier verantwoordelijk voor is, aangezien de fout bij ASUS lijkt te liggen.

Mijn topic hoort misschien bij het Shopping Forum, maar omdat het specifiek een probleem van deze android-tablet betreft plaats ik hem hier... misschien zijn er namelijk al ervaringen die wel tot een oplossing hebben geleid omtrent dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:43

Tys

Asus Benelux wil niet specifiek ingaan op het probleem. Het bedrijf wilde desgevraagd niet zeggen of het op de hoogte van het probleem is, of gedupeerden op een tegemoetkoming in de kosten kunnen rekenen en of mensen die hun reparatie al betaald hebben dit vergoed zullen krijgen. Het enige wat het bedrijf kwijt wil, is dat het ervan op de hoogte is dat 'een aantal gebruikers niet tevreden zijn met de reparatie van hun product'. Deze gebruikers wordt verzocht via e-mail contact op te nemen met Asus.
Of je het apparaat nou direct naar Asus of via Komplett maakt niets uit. Uiteindelijk moet je eerst betalen, daarna contact leggen (er worden daar ter plekke foto's van je apparaat gemaakt tijdens reparatie) om het mogelijk (gedeeltelijk) weer terug te krijgen. Er is voor Asus blijkbaar een duidelijk verschil tussen een scheur die 'spontaan' ontstaat en valschade, al moet je dat achteraf regelen. Ik ken echter niemand waarbij dit gelukt is (met legitieme spontane scheuren).

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vraag me namelijk af tot hoever Komplett hier verantwoordelijk voor is, aangezien de fout bij ASUS lijkt te liggen.
Jij hebt niets met asus te maken, je hebt een koopovereenkomst met komplett. Voor garantie zaken moet je bij hun wezen. Mogelijk zijn er fabrikanten die rechtstreeks met je dealen, maar de eerste stop is bij de verkoper. (Plus asus staat al niet goed bekend om dit soort dingen).

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 10:10
Jij hebt niets met asus te maken, je hebt een koopovereenkomst met komplett.
Bedankt hiervoor! Ik zal het met Komplett afhandelen dan.