Toon posts:

Wisselen tussen SPDIF en 'normaal' geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met onboard coax aansluiting verbonden met een Z-5500. Geluid werkt perfect, als ik in vlc een film opstart hoor ik geluid, ik heb in vlc de mogelijkheid om te kiezen audio-apparaat>A/52 over S/PDIF en dan heb ik prachtig geluid. Maar vervolgens valt alles buiten de film uit. Niet zo'n probleem opzich, is het niet dat als ik vlc afsluit ik lang niet altijd m'n iTunes/Chrome/normale geluid terugkrijg. Vaak moet ik em of netjes terug zetten op stereo (in vlc) of heen en weer blijven wisselen in de hoop dat 't vervolgens werkt.

Dit gaat niet bepaald lekker en ik vroeg mij af, is er een manier om altijd S/PDIF te gebruiken? Dus dat ik iTunes af kan spelen en als ik in vlc een film start dat ik ze beide hoor (en ik dus ook nooit 't gezeik heb van wisselen tussen die 2). Of weet iemand waarom 't elke keer blijft hangen en waar er een verborgen instelling is om te switchen tussen die normaal en s/pdif?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 17:29
In windows kan je kiezen voor S/PDIF als "uitvoerapparaat"
Rechtermuisknop op de luidspreker in je taskbar, "playback devices" rechter muisknop op Digital audio (S/PDIF) en "set as default device".

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat was ik vergeten erbij te melden. Windows playback devices staat bij mij standaard op Realtek Digital Output (Optical). Dat is ook de enige manier waarop ik geluid door de coax kabel krijg. 't probleem is dat zodra VLC of XBMC de DTS track van een film aanzet, al het geluid daar buiten wordt geblokkeerd. :?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 17:29
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:17:
Sorry dat was ik vergeten erbij te melden. Windows playback devices staat bij mij standaard op Realtek Digital Output (Optical). Dat is ook de enige manier waarop ik geluid door de coax kabel krijg. 't probleem is dat zodra VLC of XBMC de DTS track van een film aanzet, al het geluid daar buiten wordt geblokkeerd. :?
Op die manier.

Simultaan gaat sowieso niet lukken, omdat je een gecodeerd signaal binnen krijgt (dts, of vergelijkbaar). Je receiver is in dat geval bezig om dat signaal te decoden. Als je tegelijkertijd een decoded signaal doorstuurt (muziek oid) dan kan je receiver daar niet mee overweg.

Het zou wel zo moeten zijn, dat wanneer je VLC afsluit (of de film stopt) er dus geen gecodeerd signaaal meer verstuurd wordt en je dus gewoon muziek zou moeten kunnen afspelen via een ander programma. Ik heb het zojuist even getest met een z5400 en ik ervaar jouw probleem niet. Ik hoor dus ook een "plop" wanneer er geswitched wordt tussen een coded en decoded signaal.