Ik heb een pc met onboard coax aansluiting verbonden met een Z-5500. Geluid werkt perfect, als ik in vlc een film opstart hoor ik geluid, ik heb in vlc de mogelijkheid om te kiezen audio-apparaat>A/52 over S/PDIF en dan heb ik prachtig geluid. Maar vervolgens valt alles buiten de film uit. Niet zo'n probleem opzich, is het niet dat als ik vlc afsluit ik lang niet altijd m'n iTunes/Chrome/normale geluid terugkrijg. Vaak moet ik em of netjes terug zetten op stereo (in vlc) of heen en weer blijven wisselen in de hoop dat 't vervolgens werkt.
Dit gaat niet bepaald lekker en ik vroeg mij af, is er een manier om altijd S/PDIF te gebruiken? Dus dat ik iTunes af kan spelen en als ik in vlc een film start dat ik ze beide hoor (en ik dus ook nooit 't gezeik heb van wisselen tussen die 2). Of weet iemand waarom 't elke keer blijft hangen en waar er een verborgen instelling is om te switchen tussen die normaal en s/pdif?
Dit gaat niet bepaald lekker en ik vroeg mij af, is er een manier om altijd S/PDIF te gebruiken? Dus dat ik iTunes af kan spelen en als ik in vlc een film start dat ik ze beide hoor (en ik dus ook nooit 't gezeik heb van wisselen tussen die 2). Of weet iemand waarom 't elke keer blijft hangen en waar er een verborgen instelling is om te switchen tussen die normaal en s/pdif?