2de windows op externe hdd

Pagina: 1
Acties:

• yanick21
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Hallo!!

van mijn vorige Asus laptop is het moederboard gecrashed. Nadat ik een nieuwe Asus laptop heb gekocht, heb ik de hardeschijf uit mijn oude laptop gehaald en er mbv een casing een externe hardeschijf van gemaakt. Nu staat op die hardeschijf natuurlijk nog de originele Windows (wel in de recoverymode).

Ik zou graag deze externe harddrive thuis gebruiken om mn laptop op te draaien, zodat ik kan downloaden en gamen, en dat de hardeschijf in mijn laptop schoon blijft voor school en serieuze zaken.

Ik heb geprobeerd m te booten via de USB. Maar dan krijg ik een blauw scherm en dan start ie alsnog op via de hardeschijf in mn laptop.

Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is.
Mn nieuwe laptop is een Asus x54h

Alvast bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Windows booten van een schijf uit een andere PC/laptop wil vaak niet omdat de hardware compleet anders is. Daarom krijg je waarschijnlijk een BSOD.

Afgezien van dat zal een OS via USB draaien enorm traag zijn.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03
Vanaf usb 2.0 is dat inderdaad om te janken ja. Usb 3.0 daarentegen is in theorie sneller dan je harde schijf. Dus, als je een usb 3.0 behuizing hebt en de externe schijf aansluit op een usb 3.0 poort is dat wel te doen. Dan zul je wel windows op die schijf opnieuw moeten installeren.

• yanick21
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Het is idd een USB 3.0 casing op een usb 3.0 aansluiting.. en het zijn allebei Asus laptops..

Iig bedankt voor de snelle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En is die USB3.0 aangestuurd via de chipset of via een externe controller?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:08

ResuCigam

BOFH

(jarig!)
Windows ondersteunt het opstarten van USB pas vanaf Windows 8 (enterprise editie).

We do what we must because we can.

Pagina: 1