Harde schijf geeft 148 mb resterend aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Windows 8 staat geïnstalleerd op mijn SSD harde schijf van 60 GB. De lokale schijf geeft aan in deze computer nog 148 mb resterend te hebben, echter als ik alle mappen selecteer binnen deze c-schijf, kom ik op 32.1 gb.

Alle verborgen mappen zijn zichtbaar en heb overal gekeken voor een map met een grote hoeveelheid aan junk. Tevergeefs, CC cleaner uitgevoerd, schijfopruiming (inclusief systeembestanden) mocht niet baten.

Iemand een idee waar deze grote hoeveelheid vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyruben
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 13:56
Windows reserveert een deel van je SSD ter grootte van je geheugen voor virtueel geheugen. Als het goed is is er een optie om dit uit te zetten, maar dan ga je wel meer ram gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Toevallig 16GB geheugen? Dan kom je uit op:
- 16GB page file (deze kan je kleiner maken, of helemaal weg halen op eigen risico)
- 16GB hibernate file (hibernate kan je uitschakelen)

Hier is wat meer te vinden: http://www.tomshardware.c...ormance-tweak,2911-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:17
Om het opslaggebruik te zien, kun je een tooltje als TreeSize Free gebruiken. Dat gaat wat sneller dan alle mappen nalopen ;)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Helemaal super jongens. Blijkt uiteindelijk de windows.edb boosdoener te zijn geweest (23gb)...

Thanks!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Mooi dat het opgelost is! Maar voor mensen die hier via een search terecht komen is het handig om iets meer informatie te geven. Wat heb je nu precies gedaan?
Windows.edb is het search/index data bestand. Het lijkt mij dat het bij jou belachelijk groot is. Maar dat weet ik niet zeker want search is zo ongeveer het eerste wat ik uitzet als ik Windows installeer :)

Heb je het gewoon weggegooid en zo ja gaat dat zonder de search service te stoppen en als je die service niet stopt, gaat het bestand dan niet weer tot 23 GB groeien?

Op een SSD is het nut van een search index sowieso twijfelachtig.
Pagina: 1