upgrade computer

Pagina: 1
Acties:

• Traequon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02-2025
Hallo, ik ben nieuw bij tweakers. Ik heb vorig jaar een systeem gebouwd met mijn huisgenoot en
omdat ik een hoop problemen heb met mijn systeem wil ik graag wat onderdelen vervangen.

Mijn moederbord is defect geconstateerd en ter reparatie richting Asrock geweest. Deze zeiden dat alles weer in orde moet zijn maar ondertussen weet ik niet wat er mis is geweest en is mijn grafische kaart hierdoor waarschijnlijk ook defect door geraakt vandaar dat ik enigszins problemen heb.

Mijn huidige opstelling heb ik nog geen 2 jaar van kunnen genieten en ik hoop met een (het liefst zo klein mogelijke) upgrade toch weer even vooruit te kunnen.

Huidige probleemcomponenten:
Asrock 870 Extreme 3
HIS HD 6850 Fan
AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Randapparatuur die ik gebruik: (ben hier tevreden over)
24 inch Full HD monitor (DVI-D aansluiting)
5.1 Dolby surround systeem

Ik heb op dit moment nog een oud model Cooler Master maar zit er over te denken over te stappen op de silencio 550 (leuk kadootje voor sinterklaas :) )

Hardware die ik verder gebruik maar zo 123 niet kon vinden in de lijst:
HDD van WD 2 TB (voor games en opslag foto's, muziek en films)
HDD Samsung 500gb (voor besturingsysteem en belangrijkste files)
2x2 GB DD3 PCI10666 Kingston werkgeheugen
ATX power supply ms-n750

Een SSD staat voor volgend jaar op de planning net zoals uitbreiding werkgeheugen. Maar omdat mijn systeem nu helemaal niet meer functioneerd is een nieuwe videokaart per direct nodig. En ik ben eigenlijk het vertrouwen in het moederbord kwijt vandaar dat ik twijfel over een andere.

Heeft iemand eventueel wat tips over wat ik het beste zou kunnen doen? Een nieuwe videokaart is een must maar ik heb geen flauw idee welke kaarten vergelijkbaar of iets beter zijn met mijn huidige. En kan dat dan samen met het moederbord of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Traequon op 14-11-2012 18:53 . Reden: Blijkbaar producten die ik gekoppeld heb niet goed gedaan :S ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:36
Wat voor problemen heb je precies?
Straks geef je 500 euro uit aan mobo, processor, videokaart, en zat het probleem bij het geheugen of waarschijnlijker de voeding...
Die ms-tech is namelijk drama en het lijkt me goed mogelijk dat deze het na 2 jaar al niet meer 'naar behoren' doet, deze zou ik ongeacht wat je doet sowieso vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 14-11-2012 21:39 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:10

Quad

Doof

Voeding MS-Tech..? Ga maar eerst een andere voeding proberen, deze fabrikant is echt ruk op gebied van voedingen..
En inderdaad direct vervangen voor een ander merk. XFX, Antec of Be Quiet zijn goede aanraders.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 14-11-2012 22:09 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Traequon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02-2025
Problemen die ik heb is dat het hele systeem prima van stroom wordt voorzien maar dat er geen beeld zichtbaar is op het beeldscherm.

Ik heb zowel grafische kaart als moederbord bij Azerty besteld destijds en beide onderdelen zijn daar bekeken. Zij hebben geconstateerd dat het moederbord defect was en deze terug naar Asrock gestuurd. Wat er precies mis is willen ze niet meedelen. Ik heb het systeem wel draaiende met een andere grafische kaart maar mijn huisgenoot wil zijn kaart niet permanent kwijt.

Het idee van een nieuwe voeding ga ik denk ik wel meenemen. Als andere voedingen gewoon echt beter zijn lijkt me dat een prima idee. is 550W genoeg of zou ik hoger moeten?
De XFX 550W komt prima uit de bus overal en zou denken dat het genoeg moet zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Traequon op 15-11-2012 09:10 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ja dat zal wel werken. Maar met een Cooler Master Voeding kom je ook goed uit de bus.

Johann Sebastian Bach

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34
Traequon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:04:
Problemen die ik heb is dat het hele systeem prima van stroom wordt voorzien maar dat er geen beeld zichtbaar is op het beeldscherm.

Ik heb zowel grafische kaart als moederbord bij Azerty besteld destijds en beide onderdelen zijn daar bekeken. Zij hebben geconstateerd dat het moederbord defect was en deze terug naar Asrock gestuurd. Wat er precies mis is willen ze niet meedelen. Ik heb het systeem wel draaiende met een andere grafische kaart maar mijn huisgenoot wil zijn kaart niet permanent kwijt.

Het idee van een nieuwe voeding ga ik denk ik wel meenemen. Als andere voedingen gewoon echt beter zijn lijkt me dat een prima idee. is 550W genoeg of zou ik hoger moeten?
De XFX 550W komt prima uit de bus overal en zou denken dat het genoeg moet zijn.
Ik zou voor de XFX 550W gaan. Als je deze hebt geïnstalleerd kun je eerst eens kijken of je dan nog problemen hebt.

Met een beetje mazzel lag het allemaal aan de MS-Tech voeding. Dat je pc niet wil starten met je videokaart heeft waarschijnlijk te maken met dat je huidige voeding niet genoeg kracht kan leveren over de 12V lijnen.
Pagina: 1