Hallo, ik ben nieuw bij tweakers. Ik heb vorig jaar een systeem gebouwd met mijn huisgenoot en
omdat ik een hoop problemen heb met mijn systeem wil ik graag wat onderdelen vervangen.
Mijn moederbord is defect geconstateerd en ter reparatie richting Asrock geweest. Deze zeiden dat alles weer in orde moet zijn maar ondertussen weet ik niet wat er mis is geweest en is mijn grafische kaart hierdoor waarschijnlijk ook defect door geraakt vandaar dat ik enigszins problemen heb.
Mijn huidige opstelling heb ik nog geen 2 jaar van kunnen genieten en ik hoop met een (het liefst zo klein mogelijke) upgrade toch weer even vooruit te kunnen.
Huidige probleemcomponenten:
Asrock 870 Extreme 3
HIS HD 6850 Fan
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Randapparatuur die ik gebruik: (ben hier tevreden over)
24 inch Full HD monitor (DVI-D aansluiting)
5.1 Dolby surround systeem
Ik heb op dit moment nog een oud model Cooler Master maar zit er over te denken over te stappen op de silencio 550 (leuk kadootje voor sinterklaas
)
Hardware die ik verder gebruik maar zo 123 niet kon vinden in de lijst:
HDD van WD 2 TB (voor games en opslag foto's, muziek en films)
HDD Samsung 500gb (voor besturingsysteem en belangrijkste files)
2x2 GB DD3 PCI10666 Kingston werkgeheugen
ATX power supply ms-n750
Een SSD staat voor volgend jaar op de planning net zoals uitbreiding werkgeheugen. Maar omdat mijn systeem nu helemaal niet meer functioneerd is een nieuwe videokaart per direct nodig. En ik ben eigenlijk het vertrouwen in het moederbord kwijt vandaar dat ik twijfel over een andere.
Heeft iemand eventueel wat tips over wat ik het beste zou kunnen doen? Een nieuwe videokaart is een must maar ik heb geen flauw idee welke kaarten vergelijkbaar of iets beter zijn met mijn huidige. En kan dat dan samen met het moederbord of niet?
omdat ik een hoop problemen heb met mijn systeem wil ik graag wat onderdelen vervangen.
Mijn moederbord is defect geconstateerd en ter reparatie richting Asrock geweest. Deze zeiden dat alles weer in orde moet zijn maar ondertussen weet ik niet wat er mis is geweest en is mijn grafische kaart hierdoor waarschijnlijk ook defect door geraakt vandaar dat ik enigszins problemen heb.
Mijn huidige opstelling heb ik nog geen 2 jaar van kunnen genieten en ik hoop met een (het liefst zo klein mogelijke) upgrade toch weer even vooruit te kunnen.
Huidige probleemcomponenten:
Asrock 870 Extreme 3
HIS HD 6850 Fan
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Randapparatuur die ik gebruik: (ben hier tevreden over)
24 inch Full HD monitor (DVI-D aansluiting)
5.1 Dolby surround systeem
Ik heb op dit moment nog een oud model Cooler Master maar zit er over te denken over te stappen op de silencio 550 (leuk kadootje voor sinterklaas
Hardware die ik verder gebruik maar zo 123 niet kon vinden in de lijst:
HDD van WD 2 TB (voor games en opslag foto's, muziek en films)
HDD Samsung 500gb (voor besturingsysteem en belangrijkste files)
2x2 GB DD3 PCI10666 Kingston werkgeheugen
ATX power supply ms-n750
Een SSD staat voor volgend jaar op de planning net zoals uitbreiding werkgeheugen. Maar omdat mijn systeem nu helemaal niet meer functioneerd is een nieuwe videokaart per direct nodig. En ik ben eigenlijk het vertrouwen in het moederbord kwijt vandaar dat ik twijfel over een andere.
Heeft iemand eventueel wat tips over wat ik het beste zou kunnen doen? Een nieuwe videokaart is een must maar ik heb geen flauw idee welke kaarten vergelijkbaar of iets beter zijn met mijn huidige. En kan dat dan samen met het moederbord of niet?
[ Voor 14% gewijzigd door Traequon op 14-11-2012 18:53 . Reden: Blijkbaar producten die ik gekoppeld heb niet goed gedaan :S ]