Kom dan ook niet met dingen die je erbij verzint, maar baseer je op de gegevens die er wel liggen. Dan komen dat soort opmerkingen ook niet natuurlijk
[...]
Tuurlijk kan je een NAS onder bepaald bedrag vinden, dat wil niet zeggen dat hij ook goed bruikbaar is, en zeker niet de eisen heeft die de TS er van vraagt!
En wat zijn de eisen die TS ervan vraagt? Want ook dat is nog steeds niet gedefinieerd. Toch weet je al wel te vertellen dat het niet is wat TS ervan vraagt, ondanks dat je niet weet wat TS ervan vraagt. Als slow storage en niets dan slow storage voldoende is, kan je zelfs met een Sitecom MD254 al af. Nieuw verkrijgbaar voor pakweg 80,- en is prima als het alleen om slow storage op samba gaat. Verwacht er ook niet meer van dan dat.
Je beschuldigt mij keer op keer van wilde aannames, en zelf kijk en lees je niet eens wat de TS nodig heeft, en ga je alleen maar met mij in discussie, omdat ik je mening niet deel, ipv de TS te helpen.
Ik geef aan dat er op dit moment nog geen advies kan worden gegeven op basis van de beschikbare informatie. Dat jij daarin meteen met specifieke producten aan komt zetten is mooi, maar slaat natuurlijk nergens op als je niet eerst de gegevens verzameld hebt om die keuze te kunnen maken. Je loopt voor de muziek uit.
[...]
Op zich maakt een Green nouwelijks geluid, en moet je letterlijk je oor tegen de behuizing drukken voor je hem hoort, zeker in zo een behuizing met brackets die de TS heeft gekozen.
ik stel dan ook KAN gaan opleveren, en niet ZAL gaan opleveren. Er zijn ook volop mensen te vinden die het zelfs helemaal niet als storend ervaren, terwijl anderen weer absoluut niets willen horen. Dat is toch niet aan ons om te beoordelen? We zijn hier toch niet om te vertellen wat iemand wel of niet moet doen, maar om iemand de diverse mogelijkheden voor te leggen, met daarbij benoemd de voor- en nadelen van oplossingen zodat de TS uiteindelijk zelf een keuze kan gaan maken uit het aanbod?
[...]
Die 10~15W extra aan warmte zal best wel meevallen in de gekozen behuizing.
Da's behoorlijk veel wat je moet afvoeren dan, en kan, afhankelijk van de rest van de configuratie mbt CPU, behuizing, hoe vol de behuizing zit etc wel degelijk voor grote problemen zorgen. Om dan nu al te stellen dat die extra wattages aan warmte geen issue zijn is voorbarig. Het kan mogelijk prima zonder problemen draaien, maar het kan ook net het laatste beetje te zijn dat teveel is en je grote problemen gaan bezorgen.
Heb op basis van een
SilverStone Grandia GD01, vorig jaar een HTPC/server gebouwd met een 2500K, 1x SSD 6x 3GB Green HDDs en een HD 6770, tijdens normaal gebruik hoor je de HTPC niet,
tenzij je letterlijk binnen een afstand van +/- 50cm komt.
En alleen als hij spelletjes er mee speelt kan je een zachte zoem op de achtergrond horen.
Dan nog blijft staan dat het persoonlijke keuzes zijn, waarbij de een het geen issue vindt, en de ander zich dood ergert aan zelfs het meest zachte gezoem op de achtergrond. We zijn aan alle kanten met geluidsreductie bezig, en zijn inmiddels op het punt dat er een vrijwel volledig passief gekoelde HTPC kan worden gebouwd. Dat geeft een leuke indicatie over het feit dat er genoeg mensen zijn die absoluut geen geluid uit de htpc willen krijgen, maar vervolgens ga je hier er dan weer doodleuk vanuit dat TS geen bezwaar heeft tegen geluidsproducties, puur gebaseerd op je eigen mening. Een mening hebben is prima, maar verkoop het niet alszijnde de beste optie, omdat de beste optie alleen door TS kan worden gekozen (immers, die kan de prioriteiten inschatten. Dat is voor ons onmogelijk op dit gebied).
[...]
Sorry maar eerst heb je het er onder andere over dat een A8/10 eigenlijk te duur zijn, en nu heb je het over een extra NAS alsof het bijna niets is.

Nee, ik heb nergens aan gegeven dat een A8 of A10 te duur is. Ik heb aangegeven dat de processor met een aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid vrijwel nooit voor zijn volledige potentie zal worden benut, en dat je daarom net zo goed een A6 kan nemen aangezien de koeling daarvan weer wat praktischer is. Een A8 of A10 voegt voor de gebruiker dan ook niets toe, terwijl een NAS dat juist wel weer doet. Ik neem aan dat het duidelijk mag zijn wat een NAS voor TS toevoegt? Of wil je dat nog onderbouwd hebben?
[...]
Zullen we die conclusies maar aan andere over laten, ik ben iig niet zo arrogant dat ik denk het heilige woord te zijn, heb een andere mening dan andere, maar dat wil nog niet zeggen dat ik denkfouten maak.
Ik kan ongelijk hebben, gelijk hebben, of we hebben alle bij gelijk, afhankelijk van het uit gaans punt, en waarschijnlijk licht het gelijk ergens in het midden.
Maar wat iig geen denk fout is, is dat het altijd goed is om andere meningen te horen, en te kijken wat zij denken, en kijken of die mening beter of slechter is, of dat de beste mening ergens in het midden zit.
Het valt of staat met wat TS wil. Hetgeen waar je mee aan komt zetten is niet goed of verkeerd, maar het is niet mogelijk om op basis van de tot nu toe beschikbare info een keuze in hardware te maken. Wat ik al eerder aangaf is dat fysieke hardware pas op het allerlaatst in het verhaal voorkomt. Je kan pas over concrete oplossingen gaan nadenken als je weet wat de eisen en wensen zijn. Pas als dat helder is, kan je naar producten met een stekker gaan kijken.
Sorry Shebang, dat onze discussie en meningsverschil een beetje topic heeft gekaapt, maar kan het gewoon niet eens zijn met kroegtijger, waar ik vooral een probleem heb met de manier hij dingen brengt.
Ben zelf ook niet iemand die zijn mening onder stoelen of banken steekt, maar kroegtijger doet aardig zijn best, om het slechtste uit me te halen.
Dat ik mn muil open trek als ik het ergens niet mee eens ben, lijkt me inmiddels geen geheim meer inderdaad