Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306362

Topicstarter
Ik krijg constant de melding zwak tot geen signaal bij het opstarten van de televisie (UE46ES7000S).

Tijdelijke oplossing: is dan de televisie uit en vervolgens weer aan. Of opnieuw de zenders zoeken. Als dit zelfs niet werkt reset ik naar de fabriekinstellingen. Of de ci+ module van Smit eruit en erin en dan de zenders opnieuw zoeken.

Aan de bekabeling kan het niet liggen, aangezien ik gebruik maak van een hirschmann.

Ik vermoed dat het ligt aan de installatie van de ci+ module van Smit en een smartcard van Ziggo. Toevoeging: Nadat ik alle zenders weer heb opgezocht krijg ik ook de melding gedecodeerd. Dit gaat weg na het herstarten van de tv. Dan denk je dat alles goed is maar dan krijg je de volgende dag weer het probleem met zwak tot geen signaal. :(

Probleem ook bij Samsung duidelijk gemaakt maar daar krijg ik onderstaand antwoord en dat helpt ook niet.
Graag hoor ik wie hier ook ervaring mee heeft, of iemand die mij richting een mogelijke oplossing helpt.

Wij adviseren u om als eerste de meest recente firmware te installeren.Voordat u deze installeert is het van belang om te controleren wat de huidige firmware versie op uw TV is. In het menu van de TV gaat u achtereenvolgens naar ondersteuning/zelfdiagnose/software menu.

En op onderstaande link vindt u de firmware update voor de UE46B7000:
http://www.samsung.com/nl...wnloads?downloadName=BM-P

U kunt hierover meer uitleg vinden in onze USB Update instructievideo op youtube:
YouTube: Samsung SMART-TV: USB update

Mocht de firmware update het euvel niet verhelpen dan is het van belang om de CI+ connectie van de TV te testen. Dit doet u als volgt :

zet eerst de TV uit;
haal de CI+ module (inclusief smartcard) uit de TV;
Nu kunt u de TV aanzetten en de bron van de TV moet op TV staan (via de Source knop op uw afstandsbediening)
dan toetst u achtereenvolgens op de volgende toetsen: Mute-2-4-7-EXIT.
(NB: toets het snel achterelkaar in, zonder teveel pauzes,).
Krijgt u de melding dat de CI+ Storage succesvol is, dan kunt u de TV resetten:
in het Menu van de TV gaat u naar zelfdiagnose, en selecteer resetten.
De TV zet u terug naar fabrieksinstellingen (pincode 0000);
Nu volgt u het onderstaand stappenplan.
NB: Mocht de CI+ Storage test niet succesvol (Fail) zijn dan kunt u het beste een reparatie aanmelden (zie onder voor onze contactgegevens).

Volg onderstaand stappenplan alleen als de Mute-2-4-7-EXIT test succesvol is:

STAPPENPLAN
1. Aansluiten tv
Zorg dat uw tv is aangesloten op het netwerk van uw TV aanbieder met een coaxkabel. Wij adviseren een coaxkabel die het Kabel Keur-logo draagt. Kabel Keur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Een product met het Kabel Keur-logo is goedgekeurd door onafhankelijke experts.

2. Installatie op uw tv
Druk op de 'menu'-knop van de afstandsbediening.
Selecteer "Kanaal" en toets "OK" op de afstandsbediening.
"Antenne" moet ingesteld staan op ‘Kabel’.
Selecteer "Automatisch afstemmen"
Het "Automatisch afstemmen" scherm zal ingesteld moeten staan op "Kabel" (verticaal) en "Digitaal en Analoog" (horizontaal).

3. Invoeren netwerkgegevens
Kies bij "Operator selecteren" uw TV aanbieder en toets "OK" op de afstandsbediening.
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in en toets "OK" op de afstandsbediening.

Selecteer ´Zoeken´ (of 'Volgende' - dit verschilt per type televisie) en toets "OK" op de afstandsbediening. De analoge zenders worden nu gezocht.

4. Plaatsen CI+ Module
Als alle analoge zenders zijn gevonden, dan gaat u naar NED1. Als dit kanaal in HD is dan plaatst u de CI+ module zonder smartcard in in het daarvoor bedoelde CI+-slot van uw tv.

5. Authenticatie
De CI+ module wordt nu geauthenticeerd. Als deze authenticatie 100% is dan plaatst u de smartcard in de CI+ module. De digitale zenders worden nu geïnstalleerd. Het kan tot vijftien minuten duren totdat alle zenders die bij uw abonnement horen, zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483335

Heeft u uw kabelbedrijf al gebeld?
Bij zwak signaal en goede bekabeling ligt het vaak aan slechte bekabeling op straat of slechte signaal doorgave van uw versterker en splitters binnenshuis.
UPC of ZIGGO zal u adviseren om rechtstreeks met een kabel van minder dan 7 meter uw tv op de hoofdaansluiting te koppelen of op een connectie waar het signaal wel goed is, omdat u daar wel goed digitaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zal waarschijnlijk toch echt aan je bekabeling liggen. Zet je televisie eens bij de binnenkomst van je kabel en vanaf daar een meter goed coax naar de televisie en probeer het dan nog een keer. Dit alles zonder splitters, versterkers en andere troep. Als je dan nog geen televisie krijgt, dan bel je de kabelboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306362

Topicstarter
Nou ik heb de signaalsterkte gecontroleerd op het moment dat ik dus wel beeld heb en dit is 100% en de bitframerate is 0.

Dus dit alles kan niet beter volgens mij.

Verder werk ik niet met splitters en andere troep. Het wordt vanuit de meterkast verdeeld naar 2 punten inhuis. En vanuit 1 van die punten ga ik dus met een korte kabel direct naar me TV.

Kan mijn nieuwe ci+ module ook stuk zijn?