Nieuwe router van KPN krijgt ander IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Topicstarter
Van KPN in 2008 een Siemens GigaSet gekregen tezamen met een blok van 16 IP-adressen X.Y.Z.96 tot en met X.Y.Z.111 NM 255.255.255.240. Router aansluiten op Internet, krijgt IP 97 toegewezen. Daarachter hebben wij 10 PIN-terminals die ieder een eigen IP-adres gebruiken.

Helaas is deze router niet betrouwbaar meer en krijgen we een vervangende Experia toegestuurd. Zodra ik deze echter met Internet verbind krijgt de router 110 als IP-adres. Probleem is dat ik dan met de leverancier van de PIN-apparatuur alles moet gaan omzetten, buiten kantooruren. Ik wil dat de nieuwe router ook 97 als IP krijgt, dan ben ik in 1x klaar.

Al gebeld met KPN, maar volgens de personen die ik daar aan de lijn krijg kan ik niet eisen dat 97 opnieuw wordt toegewezen. Ben (ook al via google) op zoek naar informatie hoe die IP-adressen aan routers worden toegewezen, maar tevergeefs. Heeft iemand hier ervaring met deze materie of links met enige uitleg? Kan ik zelf aangeven dat de Experia 97 gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:36
Je kan naar een bedrijf toe gaan die KPN installaties doen of KPNexperteam bellen.
Die kunnen naar de monteurslijn bellen; die gasten mogen net iets meer als anderen.

Zon normale helpdesk kan nog niet eens mijnkpn gegevens opvragen.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:25

MagicTempest

Fly pig!

Heeft waarschijnlijk te maken met de DHCP lease. Ik weet alleen niet hoe lang de DHCP lease is bij dergelijke verbindingen.

Wat je kan proberen is 's avonds als je de winkel afsluit de experiaboxen allebei los te koppelen (dus helemaal niets op de internetverbinding aangesloten te hebben) en dan de volgende ochtend als je binnenkomt het pas weer aan te sluiten. Met geluk is dan de DHCP lease verlopen en krijgt je modem het eerste vrije adres. Dat zou dan 97 moeten zijn.

Misschien dat je in de experiabox ook een DHCP release zou kunnen doen, maar van wat ik hoor over die dingen zijn ze helemaal dichtgetimmerd en kun je daar dus niet bij.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Doe bovenstaand maar niet. Deze verbindingen werken met PPPoE/A en die adresgegevens komen door via IPCP. Welk adres precies gebruikt wordt in je subnet is aan het apparaat om te bepalen, blijkbaar heeft Siemens daar andere ideeën over dan wat je nu hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit heeft inderdaad sowieso niets met DHCP leases te maken. De enige manier om dit op te lossen is door het om te configureren in de nieuwe Experiabox. Als je daar zelf geen toegang toe hebt (geen idee hoe dat bij KPN zakelijk zit) ben je afhankelijk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg, ik ga weer terug naar de KPN
Pagina: 1