Opstart probleem laptop met windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 03:22
-

[ Voor 100% gewijzigd door Chilco op 08-02-2023 23:51 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je het probleem met verschillende windows setups hebt, probeer het dan eens met een ander OS, een ubuntu-live CD bijvoorbeeld.
Als die ook problemen geeft, zou ik aan een ander hardware-defect denken. Met een live-cd sluit je problemen met de harddisk uit.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 09:46
Ik betwijfel of een live cd wat uitmaakt aangezien de live cd rechtstreeks in het RAM wordt geladen en niet op de HDD.
Wat je kan doen is HirensBootDisc even branden/USB en dan HDD diagnostics runnen.
Aangezien je al hebt geprobeerd Windows meerdere malen te installeren zeg ik met 99,99% dat het je HDD is die defect is.

Verwijderd

Iedere harde schijf producent, heeft software op zijn website staan om deze te controleren (smart)
Ook vaak om hem te formatteren, en terug te brengen zoals hij de fabriek verliet.
Nullen schrijven, indeplaat's van alleen maar de MBR te deleten.
Vroeger deed je dat dan via een floppy drive, nu je DVD brander/speler of via een USB stick
Dan boot je op, met de DVD/USB als eerste in je BIOS.
Vaak ook door F10 te drukken tijdens het booten, en dan kun je kiezen welke als eerste gepakt wordt
DVD/USB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Marco1994 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:46:
Ik betwijfel of een live cd wat uitmaakt aangezien de live cd rechtstreeks in het RAM wordt geladen en niet op de HDD.
Dat is juist het idee. Als dat ook problemen geeft dan ligt het probleem mogelijk niet aan de harde schijf. Daarbij kun je vanuit die liveomgeving altijd nog kijken of de schijf benaderbaar is etc.

• Marco1994
Dat is juist het idee. Als dat ook problemen geeft dan ligt het probleem mogelijk niet aan de harde schijf. Daarbij kun je vanuit die liveomgeving altijd nog kijken of de schijf benaderbaar is etc.
Aangezien hij wel tot een deel van Windows start, zal het toch niet aan andere hardware liggen (of zie ik dit verkeerd).

Daarom ben ik er vrij zeker van dat het aan de HDD ligt.

• Chilco
-

[ Voor 100% gewijzigd door Chilco op 08-02-2023 23:52 ]

• Marco1994
Ik heb de error code even gegoogled en inderdaad het lijkt er nu op dat je HDD defect is, als je hem nog niet zo lang geleden gekocht hebt kun je hem wellicht RMA opsturen

• Chilco
-

[ Voor 100% gewijzigd door Chilco op 08-02-2023 23:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Marco1994 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:09:
[...]

Aangezien hij wel tot een deel van Windows start, zal het toch niet aan andere hardware liggen (of zie ik dit verkeerd).

Daarom ben ik er vrij zeker van dat het aan de HDD ligt.
Het is idd zeer waarschijnlijk dat het de HDD is, maar onderschat ook niet wat bijvoorbeeld brak geheugen kan doen.

• Chilco
-

[ Voor 143% gewijzigd door Chilco op 08-02-2023 23:52 ]

Pagina: 1