Vraag Creative Soundblaster Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 10:49
Ik heb al een tijdje de Create SoundBlaster Audigy 2 in mijn bezit, maar het is mij nog nooit gelukt (zonder splitter) mijn hoofdtelefoon èn mijn surround systeem aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.sequoyahcomputer.com/howto/lp2cd/AudigyJacks.jpg

Dit zijn de aansluitingen op de geluidskaart. Ik heb het tot nu toe alleen nog maar werkend gekregen door de hoofdtelefoon èn het surround systeem in een splitter te stoppen en deze splitter heb ik dan in de Line Out 1.
De hoofdtelefoon en ook het surround systeem hebben beiden een 3,5mm plug.

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is de koptelefoon en het surround systeem op deze kaart aan te sluiten zonder die splitter? (Waarschijnlijk werkt de Digital Out wel als ik een DAC heb, maar die heb ik niet en ben ik niet van plan te kopen)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Zonder digitale aansluiting gaat het niet werken. De Line Out 1 is altijd Front Left en Front Right en worden dus door elk systeem gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Punt is dat de andere line outs voor achter/zijkant zijn (7.1), en daar wordt muziek niet overheen afgespeeld

Het enige wat je nog kan proberen is in je software kijken of je stereo kan upmixen, dat heb ik ook een tijd gedaan in XP nog. Dan vraag je eigenlijk aan je kaart of hij het Linker geluid bijvoorbeeld ook over links-zij en links-achter af wil spelen (en voor rechts hetzelfde). Maar goed, ik weet niet of dat nog wil werken in Windows 7.

Dus wordt gewoon splitter gebruiken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 10:49
Het grootste nadeel van een splitter gebruiken is dat je telkens via de Software voor je geluidskaart de output moet veranderen. Als ik van hoofdtelefoon naar m'n surround ga moet ik het luidsprekertype aanpassen, de luidsprekerinstellingen (en als ik zou willen ook de CMSS 3D instellingen)

Mocht ik mijn koptelefoon uiteindelijk willen aansluiten op met een DAC/AMP op mijn digital out, werkt de equalizer van mijn geluidskaart dan nog of omzeil ik die dan?

Ook vraag ik mij dan af hoe duur een Desktop DAC/AMP is, mijn budget is niet oneindig groot dus het liefst een goedkope oplossing.