Toon posts:

Modern Warfare 2 online traag @ hagelnieuw systeem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het al aangeeft loopt Modern Warfare 2 'traag' op mijn nieuwe systeem. Laat dit nu net een game zijn welke ik veel speel (4D1) en dit eigenlijk ook wel een grote druppel was die de emmer deed overlopen om over te gaan tot aanschaf van een nieuwe desktop.

Heb het zelfs al met alle settings op low en alle grafische opties uit (in de game / de settings uit welke uit kunnen) maar het blijft traag. Niet onspeelbaar, zeer zeker niet! Maar op mijn oude systeem met een i3, 4gb intern en een 4 x gebakken 8800GTX liep het (weliswaar op low) vloeiender en sneller dan met mijn nieuwe set-up.

Vooral in de killcam's is dit te zien. Ik weet dat er een lag zit in de killcam en dat merkte ik ook met mijn vorige systeem wel, maar dit slaat alles. Ik kan er met m'n koppie niet bij en heb zelfs Windows (7-64bit) al 4 (!!) keer opnieuw geinstalleerd inclusief alle drivers (mobo/gpu etc) maar het probleem blijft zich voordoen.

Wellicht dat er hier iemand is en dit ook mee heeft gemaakt? Ik begin nu eigenlijk een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop. MW2 is vrijwel het enige spel dat ik speel maar om nu 1500+ euro uit te geven aan een PC en er op gevoel niet op vooruit gaan in een game vind ik nogal deprimerend.

Om een voorbeeld te geven van mijn 'nadeel': met het oude systeem waren k/d ratio's van 2(+) op 1 eerder regel dan uitzondering. Nu heb ik al moeite om een 1:1 verhouding te halen.

Ik weet niet of ik hier in het goede subforum ben, zo nee, verplaats maar :)
(Systeem specs in signature)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Draai 3dmark benchmarks. Die programmas hebben ook een geintegreerde chart of je systeem wel klopt.
En mw2 was een vreselijke console port, die kan niet goed overweg met pc hardware

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 20:15
Fordox schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:05:
Draai 3dmark benchmarks. Die programmas hebben ook een geintegreerde chart of je systeem wel klopt.
En mw2 was een vreselijke console port, die kan niet goed overweg met pc hardware
mw2 was geen console port voor zover ik weet, het draaide in ieder geval prima op mijn systeem wat vele malen trager dan het systeem van OP was. Denk niet dat het aan het spel ligt.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52
Jarrean schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:09:
[...]

mw2 was geen console port voor zover ik weet, het draaide in ieder geval prima op mijn systeem wat vele malen trager dan het systeem van OP was. Denk niet dat het aan het spel ligt.
Ik zou zeggen begin eens met feiten te verzamelen.
Wat is je FPS?
Wat zijn de temps van je systeem.
Drivers al geupdate (je zegt alleen dat je ze geïnstalleerd hebt, niet of je ze geupdate hebt.)?
Hoe reageert het systeem in andere bencharmks/games?
etc.

Computer says no

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Jarrean schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:09:
[...]

dat was het wel degelijk. mw1 zag er bijna even goed uit, en gaf mijn gpu wel een goede belasting van 99%, met mw2 zag het vrijwel hetzelfde uit, en had ik een gpu belasting van max 60% en de fps waren niet om naar huis te schrijven... een andere bottleneck is het ook niet met mijn overgeclockte fx-8150, 1866 ram en een ssd ;). het was puur het spel

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
@ Fordox: Zal eens een testje draaien idd.

@ Meekoh: Inclusief updates natuurlijk, maar zal eens kijken of ik ergens een foutje heb gemaakt.

Net weer ff geprobeerd, is gewoon geen doen, ik schaam me zelfs een beetje hoe slecht het gaat..

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
post eens je scores van 3dmax en dergelijken, tevens moet je de temps ff met bv realtemp plaatsen.

tevens moet je een instantie van CPU-z draaien tijdens het gamen.. wie weet klokt je processor niet omhoog vanuit zijn idle stand..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:19
Je zegt alleen online... ik zou je verbindingen op dat gebied ook maar eens testen. Andere kabel proberen, drivers netwerk even opnieuw indraaien... misschien zelfs een ander kaartje proberen als je die los hebt. Misschien zelfs even simpel de router e.d. resetten? MW2 was bijna net zo vreselijk om goed online te krijgen zoals BF3 dat was/is... soms heb je om de meest vreemde redenen een slechte verbinding en dat meestal vanwege instellingen client-side welke eigenlijk dat effect niet zou mogen hebben... zoals het uit moeten schakelen van p2p e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog bezig met uitvogelen hoe al die benchmark programma's etc werken maar ben ermee bezig iig. Ook driver genius eens laten lopen en die had toch een paar update suggesties voor me. Voor de grap wederom alles uit/op low gezet en nu ging het wel ineens een stuk beter. Wellicht toch een driver?

Anyway, de 'pc-upgrade voelt iig behoorlijk als weggegooid geld. Grafische settings hetzelfde (alles uit/low) als mijn oude bak met oude 4 keer gebakken 8800GTX en 0,0 prestatie-winst.

Verwijderd

Topicstarter
Benches van de trail versies van PCMark (http://www.3dmark.com/pcm7/488741) en 3DMark (http://www.3dmark.com/3dm11/4937446)...

Ga zoals ik al zei nog verder uitvogelen, dit waren ff snelle tests en heb niet het gevoel dat hier ook maar iets uit af te leiden valt...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:07:
Benches van de trail versies van PCMark (http://www.3dmark.com/pcm7/488741) en 3DMark (http://www.3dmark.com/3dm11/4937446)...

Ga zoals ik al zei nog verder uitvogelen, dit waren ff snelle tests en heb niet het gevoel dat hier ook maar iets uit af te leiden valt...
Je moederbord bevat een LucidLogix Virtu MVP. Deze werkt alleen versnellend als het ondersteund wordt door de betreffende game. Ik heb ook verhalen gelezen dat het zelfs vertragend kan werken indien niet correct ondersteund door de software.
Wellicht dat MW2 dat niet goed ondersteund.
Heb je al geprobeerd de software/drivers daarvan te verwijderen?

Computer says no

Pagina: 1