iPad 3 verzonden mails synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:52
Hallo, ik heb op iemands iPad een @online.nl e-mailadres ingesteld d.m.v. een imap server en een smtp server. Het ontvangen en verzenden van berichten lukt goed en ontvangen berichten synchroniseren netjes.

Als hij zijn (Windows) PC aanzet en Outlook (2007) opent, synchroniseren de van de iPad verzonden berichten niet.

Hij wil graag dat de berichten die hij vanaf zijn iPad verstuurd naast de map 'verzonden' op de iPad ook in de map 'verzonden' in Outlook op de PC komen te staan.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Er is wel ingesteld dat de folder met verzonden items gesynced moet worden?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Rupie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:18:
Er is wel ingesteld dat de folder met verzonden items gesynced moet worden?
Waar kan je dat vinden in Outlook?

Kan het in de Mail instellingen op de iPad niet vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Zie http://www.workspacesuppo...p-account-in-outlook-2010, daar staat hoe je dat zou kunnen regelen binnen outlook in ieder geval. Op je iPad zou ik denken dat je niet veel hoeft te doen, als ik op mijn iPhone via imap (gmail) een mail verstuur dan staat ie ook in de verzonden items van gmail. Daarvandaan wordt ie dan weer gedownload als ik de imap folder 'verzonden items' bekijk in outlook.

Heeft Online een eigen imap server of heb je dat op een andere manier geregeld?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Server inkomende post

Hostnaam: imap.online.nl
Gebruikersnaam : email adres
Wachtwoord : *********

Server uitgaande post

Hostnaam : smtp.online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:53
Gaat dit überhaupt wel werken?

Dat een online emaildienst zoals gmail/hotmail/icloud werkt met de uitgaande email zoals Rupie aangeeft, kan ik volledig beamen. De gehele afwikkeling van email loopt over die servers, inclusief bewaren van (en nadien synchronisatie van) verzonden items.

Echter, ik heb zo'n vermoeden dat T-Mobile Online, net zoals bijvoorbeeld een Ziggo email-account dat doet, wel via de iPad mail kan versturen, maar dat deze mail niet op de server bewaart voor latere synchronisatie met de offline Outlook. In mijn bescheiden optiek wordt de uitgaande email slechts bewaart op die plek vanwaar je die email stuurt, i.e. Outlook, de iPad of in de webmail-omgeving. Althans, zo ervaar ik dat momenteel wel bij Ziggo (en vind dat eigenlijk momenteel niet meer afdoende) en heb altijd gedacht dat dat niet anders kon wegens de verschillen in type afhandeling van email.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Leut schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:29:
Gaat dit überhaupt wel werken?
Ja, met Gmail imap werkt het ook. Online is een gelijkvormige dienst.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1