Vraag: Oud Bose set (acoustimass 25)

Pagina: 1
Acties:

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:09
Hallo,

Ik krijg binnenkort waarschijnlijk een oude Bose set. Ik heb hier enkele vragen over. Verder heb ik op het gebied van Audio en surroundsystemen weinig kennis, in algemene zin ben ik bekend met verschillende termen.

Het eerste probleem wat ik tegenkom is dat ik niet direct weet over welke Bose set dit gaat.
Onderop de Subwoofer staat dat het een Bose Acoustimass 25 betreft:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/svsx1t.jpg

Onderop/achterop de CDspeler/versterker staat dat het een Bose Lifestyle model 5 betreft:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/nxkuq8.jpg

Op de speakers staat zelf geen extra informatie over een model.

Wanneer ik beide modellen op google opzoek kom ik op vergelijkbare sites uit, nu weet ik dus niet of het uiteindelijk één model/set is.

Mijn uiteindelijke doel is om de speaker/subwoofer (acoustimass 25?) aan te sluiten op een receiver (die ik nog moet kopen) Mijn 2de vraag is dan ook tevens of dit mogelijk is.
Ik wil deze aansluiten aan mijn TV (Samsung UE5300W) en aan mijn htpc.

Kan iemand mij hiermee verder helpen? _/-\o_

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-12 16:08
Ik weet niet, maar de eerste hit op google levert een Owner's Guide op. Hier zie je precies wat er bij de set hoort. En hier kan je dus ook uithalen dat je geen receiver nodig heb omdat dit al bij de set zit. (als je tenminste de complete set krijgt)
Ik hoop voor je dat je alles krijgt, want anders heb je er niets aan. Alles loopt via de subwoofer en vanaf daar met een aparte kabel naar de 'receiver'.
Maar meer info kan je wel vinden in de handleiding: http://www.bose.co.uk/GB/...M191413_02_tcm6-56962.pdf

• prekz
Klopt deze handleiding heb ik al gevonden, dit is ook wat allemaal bij de set hoort.

Echter elke speaker is los aangelosten op music center (receiver), deze receiver heeft tevens ook een cdspeler. Gezien de aansluitingen wil ik overstappen naar een nieuwer model (van denon, onkyo of iets dergelijks)

Maar alsnog begrijp ik niet waarom bose hier 2 namen heeft terwijl het 1 set is (wat ik uit jou verhaal begrijp).

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:48
In feite is het 1 set, maar heeft elke onderdeel (dus de Acoustimass 25 setje en de losse "receiver") een eigen benaming. Zie op Google verschillende sites waarbij men hetzelfde wil doen, maar nergens nog een echte oplossing.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12 22:07
Als je de receiver niet wilt gebruiken, kan je beter alles verkopen.

• prekz
Met de reden dat het niet zo makkelijk gaat om deze aan te sluiten op een andere receiver?

Wat zou de waarde van zoiets ongeveer zijn, ik heb hier geen idee van omdat ik nooit met zoiets bezig ben geweest.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12 22:07
Omdat je het in losse onderdelen minder goed verkocht krijgt, dan wanneer je de set compleet verkoopt. Voor het geld dat de hele set oplevert koop je knappe speakers die je veel meer plezier gaan bieden.

Op marktplaats zie ik dat er € 205 op een gelijkwaardige set geboden is.
Ik zou er zelf geen stuiver voor geven, maar er zijn er misschien wel die het setje voor 225 op willen komen halen.

Dus als je toch al van plan was om een receiver te kopen en je koopt vervolgens leuke speakers van het geld dat deze set oplevert, dan heb je uiteindelijk een veel leuker setje staan.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:48
Is het een complete setje, met 5 cubes erbij? Dit soort setjes zijn op Marktplaats erg makkelijk te verkopen.

• prekz
Jolly_Jumper schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:17:
Is het een complete setje, met 5 cubes erbij? Dit soort setjes zijn op Marktplaats erg makkelijk te verkopen.
Dit klopt inderdaad.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-12 16:08
Beter inderdaad verkopen en zelf losse onderdelen kopen.

Zijn altijd wel mensen te vinden die de kleine speakertjes wel zien zitten. Ik moet er zelf ook helemaal niets van hebben, maar ieder z'n ding zeg maar.

Deze set is bedoel om aan te schaffen, neer te zetten, te luisteren en er vooral niets aan doen. Wil je wat anders, koop je een nieuwe set.

Dus wil je een onderdeel vervangen dan kan je beter de hele set verkopen en zelf losse componenten aanschaffen.
Pagina: 1