Hallo,
Gister heeft een jongen via marktplaats een iphone 4s gezien, die avond gingen hij en ik eens even kijken.
De jongen die hem verkocht was niet van Nederlandse afkomst maar hier trek ik geen vooroordeel mee.
Telefoon zag er goed uit en werkte na behoren.
Na betaald te hebben ging ik kijken wanneer deze was aangeschaft via de apple website.
De jongen zei dat hij 10 maand uit was, wat er in werkelijkheid maar 2 waren. (vreemd maar oke kan nog)
Telefoon was volgens hem simlock vrij, bij aankomst thuis blijkt niet.
Daarna ging ik maar eens kijken naar het imei nummer.
En kwam erachter dat het serie nummer dat op de doos staat overeenkomt met het serienummer van de telefoon, maar het imei komt niet overeen (vaag?)
Daarna maar eens gaan zoeken naar website's die gegevens opvragen aan de hand van het imei nummer.
Daar kwam uit:
IMEI Number : 013062000839121
Serial Number : DNQHGGQ6DTD2
Model : IPHONE 4S 16GB WHITE
First Activation Date : Aug, 6 2012 18:06:56
Last Activation Date : Nov, 11 2012 11:10:32
Country : FR
Current Carrier : Orange FRA
Firmware Version : 5.1
Initial Activation : France Orange.
Applied Activation : France Orange.
Next Tether : France Orange.
Lock Status : Locked
Dit vond ik al helemaal vreemd, betekent dit nou dat ik een exemplaar heb uit Frankrijk?
Terwijl deze jongeman mij vertelde dat hij in Deventer was aangeschaft?
Ik heb ondertussen wel met geld terug, maar zou toch graag weten wat voor een toestel dit nou is, om dit in de toekomst te voorkomen.
Gister heeft een jongen via marktplaats een iphone 4s gezien, die avond gingen hij en ik eens even kijken.
De jongen die hem verkocht was niet van Nederlandse afkomst maar hier trek ik geen vooroordeel mee.
Telefoon zag er goed uit en werkte na behoren.
Na betaald te hebben ging ik kijken wanneer deze was aangeschaft via de apple website.
De jongen zei dat hij 10 maand uit was, wat er in werkelijkheid maar 2 waren. (vreemd maar oke kan nog)
Telefoon was volgens hem simlock vrij, bij aankomst thuis blijkt niet.
Daarna ging ik maar eens kijken naar het imei nummer.
En kwam erachter dat het serie nummer dat op de doos staat overeenkomt met het serienummer van de telefoon, maar het imei komt niet overeen (vaag?)
Daarna maar eens gaan zoeken naar website's die gegevens opvragen aan de hand van het imei nummer.
Daar kwam uit:
IMEI Number : 013062000839121
Serial Number : DNQHGGQ6DTD2
Model : IPHONE 4S 16GB WHITE
First Activation Date : Aug, 6 2012 18:06:56
Last Activation Date : Nov, 11 2012 11:10:32
Country : FR
Current Carrier : Orange FRA
Firmware Version : 5.1
Initial Activation : France Orange.
Applied Activation : France Orange.
Next Tether : France Orange.
Lock Status : Locked
Dit vond ik al helemaal vreemd, betekent dit nou dat ik een exemplaar heb uit Frankrijk?
Terwijl deze jongeman mij vertelde dat hij in Deventer was aangeschaft?
Ik heb ondertussen wel met geld terug, maar zou toch graag weten wat voor een toestel dit nou is, om dit in de toekomst te voorkomen.