Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Is het mogelijk ?

Overclock is leuk maar stabiliteit en energie verbruik heeft bij mij toch de voorkeur. Ik wil ook beetje futureproof zijn, dus S en T series zijn uitgesloten.

Ik weet dat k serie lekker overclockt maar hoe zit het met downclock? heeft k serie hier wat voordelen ten opzicht van non k serie ?

Alvast bedankt.
Alle adviezen over DC zijn ook welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Annoyingmouse op 14-11-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:16

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Downclocken heeft bij moderne cpu's in mijn ogen weinig zin. Ze zijn idle al dermate zuinig dat het nutteloos is voor het idle verbruik. Als je dan aan het rekenen gaat is sneller gecklokt vaak het best, de rekentaak is sneller uitgevoerd en dan kan je sneller terug naar de zuinige idle toestand.

Voor extreem lange rekentijden kan er misschien nog een betere performance per watt te halen zijn maar ik denk dat deze betere performance per watt eerder bij een overcklock dan een underclock zal liggen.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 23:29
De kunst is, denk ik, een zo laag mogelijk voltage vinden bij een acceptabele kloksnelheid. Op deze manier doe je niks af aan performance maar realiseer je wel een lager stroomverbruik. Sommige CPU's kun je zelfs nog enigzins overclocken met een lager voltage dan het stock voltage. Probeer dat eens!

PHILIPS Motional Feedback 544