Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482789

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, alleen heb ik niet heel erg verstand van wat een goede laptop is of niet. Graag vraag ik hulp van mensen die er wel veel verstand van hebben. Hieronder wat speficieker waarvoor het bedoeld is en de maximum prijs:

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? - Ik gebruik hem vooral voor school, dus word, excel, internet etc.
•Wat mag je laptop gaan kosten? - Max 700 euro
•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) - Elke dag naar school en stage. Ik moet hem dus meeslepen in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Nog steeds een barre startpost. Kan je niet wat duidelijker zijn? Probeer wat meer dan 5 of 6 zinnen. Welke grootte zoek je, accuduur, hoe belangrijk is gewicht voor je? Is het ALLEEN voor Word/Excel/Internet, of wil je er ook af en toe een gamepje op spelen?

Misschien kun je wat systemen posten waar je zelf naar hebt gekeken?

Er wordt hier ook eigen inzet verwacht!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De eisen die er nu staan, zou ik zeggen: netbookje. Kost helemaal niks, weegt niks en kun je ook niet meer doen dan word, excel en powerpoint.

Wil je stiekem toch zo af en toe eventjes gamen, dan gaat het al snel naar 700 euro, dan komen Dell-dingen in beeld als je 15.6 inch wilt, 17 inch heeft Asus ook nog een fijne laptop.

En nee, 17 inch is niet te groot om mee te slepen naar school, een goede rugzak en je kan 'm de hele dag meezeulen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482789

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:37:
Nog steeds een barre startpost. Kan je niet wat duidelijker zijn? Probeer wat meer dan 5 of 6 zinnen. Welke grootte zoek je, accuduur, hoe belangrijk is gewicht voor je? Is het ALLEEN voor Word/Excel/Internet, of wil je er ook af en toe een gamepje op spelen?

Misschien kun je wat systemen posten waar je zelf naar hebt gekeken?

Er wordt hier ook eigen inzet verwacht!
Ik zoek niet een hele zware laptop, hij moet draagbaar zijn aangezien ik er veel mee moet reizen. Accuduur vind ik niet erg belangrijk, want ik gebruik hem over het algemeen ergens waar een stopcontact in de buurt is (thuis, school, stage). Games speel ik niet op de laptop, dus daarvoor hoeft hij niet geschikt te zijn. Ik moet er gewoon goed mee kunnen internetten en word/excel kunnen gebruiken.

Ik kan wel kijken naar systemen, maar veel wat er staat is chinees voor me. Daarom vraag ik ook hulp hier, wat jullie een goede laptop vinden voor nabije de 700 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met die eisen is het meest draagbare en goedkoopste een netbook, daar kun je alles mee doen wat je wilt. Voor het mooie met een AMD E350 of E450, voor dat kleine beetje extra grafische pit wat Atom niet heeft.

Als je toch een tikje groter wilt, dan kun je nemen wat je wilt. Je eisen stellen niks voor [niet onaardig bedoeld].

pricewatch: Asus Eee PC R051BX-BLK033S dit is zo'n beetje het goedkoopste, en is prima voor je wensen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:29

Quad

Doof

Pak gewoon de basis notebook uit de nbbg en klaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Deze anders? pricewatch: Asus X202E-CT009H weegt maar 1.2 kg en 11.6 inch. Zie hier: pricewatch: Asus X202E-CT009H

Een andere optie als je een grotere wil : pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
VasZaitsev schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:51:
Met die eisen is het meest draagbare en goedkoopste een netbook, daar kun je alles mee doen wat je wilt. Voor het mooie met een AMD E350 of E450, voor dat kleine beetje extra grafische pit wat Atom niet heeft.

Als je toch een tikje groter wilt, dan kun je nemen wat je wilt. Je eisen stellen niks voor [niet onaardig bedoeld].

pricewatch: Asus Eee PC R051BX-BLK033S dit is zo'n beetje het goedkoopste, en is prima voor je wensen.
Quad schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:26:
Pak gewoon de basis notebook uit de nbbg en klaar.
Bovenstaand advies is dan het beste.
Anoniem: 482789 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:46:
[...]

Ik kan wel kijken naar systemen, maar veel wat er staat is chinees voor me. Daarom vraag ik ook hulp hier, wat jullie een goede laptop vinden voor nabije de 700 euro!
Als je echt niets van systemen en componenten snapt, is Tweakers niet echt de beste plek om uitgebreid advies te verwachten (niet lullig bedoeld). Maar met bovenstaande moet je goed uit de voeten kunnen ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Anoniem: 482789 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:46:
[...]

Ik zoek niet een hele zware laptop, hij moet draagbaar zijn aangezien ik er veel mee moet reizen. Accuduur vind ik niet erg belangrijk, want ik gebruik hem over het algemeen ergens waar een stopcontact in de buurt is (thuis, school, stage). Games speel ik niet op de laptop, dus daarvoor hoeft hij niet geschikt te zijn. Ik moet er gewoon goed mee kunnen internetten en word/excel kunnen gebruiken.

Voor jouw eisen van allen office en internetten voeldoet elke laptop die hier genoemd wordt. Daar hoef je echt geen 700 euro voor uit te geven.

Elke laptop die hier genoemd wordt is goed. Het gaat erom hoe groot de laptop bijvoorbeeld moet zijn ( 11 inch of 15 inch) en of je bijvoorbeeld een netbook wil. (Kleine laptops die alleen office/internetten aankunnen).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Pagina: 1