Toon posts:

webcam als bewakingscamera?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
search gaat niet meer,dus deze vraag. is misschien zo'n gek idee niet om een webcam daar voor te gebruiken!??zo op monitor te zien en evt.naar tv

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, is geen gek idee. Er zijn zelfs programmatjes die foto's of filmpjes maken zogauw ze beweging zien. Weet alleen ff zo gauw geen naam, er zit er wel eentje bij mijn Asus videokaart (maar die werkt dus alleen met Asus videokaarten).

Verwijderd

Ik zou ff op internet zoeken, d'r is heus wel een page te vinden waar ze zoiets stap voor stap uitleggen, ben ik ook wel eens tegen gekomen. Weet nu alleen niet meer waar...

Verwijderd

Topicstarter
niemand die ervaring er mee heeft?? het zou op zich geen probleem moeten zijn alleen dan ergens in plaatsen zodat hij beschut is tegen water en ik heb gehoord dat afstand tussen de webcam en de pc belangrijk is. dus meer dan bv 2 mtr zou niet al te best beeld meer geven!?

Verwijderd

we hebben het zo altijd in onze computer winkel gehad die nam gewoon elke 10 seconden een screenshotje

Verwijderd

Ik heb zelf een Logitech Quickcam WEB USB. Komt met haar eigen software. Zit ook een monitorprogramma bij. Supermakkelijk. Springt geruisloos aan wanneer iemand door beeld loopt. Ik gebruik het zelf als beveiligingscamera en kan via het Internet zien wie er door mijn kamer sjouwt (deze software wordt er ook bijgeleverd).

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Dat proggie zit dus ook bij mijn Dexxa webcam (dikke namaak van Logitech Quickcam Express) verrekte handig programma... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja,maar wat als je die webcam zo'n 30 mtr. af van de pc plaatst !???

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Dan moet je een goeie camera halen met kwaliteit..geen Dexxa :D

Verwijderd

ja dat kan toch gewoon kabel verlengen

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:06

EelCapone

Ik kom je halen!

Op vrijdag 01 juni 2001 13:36 schreef sub-zero het volgende:
ja dat kan toch gewoon kabel verlengen
USB kun je volgens mij maar beperkt verlengen :?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik heb thuis ook een programma'tje staan, signaleerd zelfs een vlieg >:)

Super gewoon

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Weet je wat een USB verlengkabel Kost!
niet aan te raden dus....
je hebt ook USB versterkers, zijn ook nog te duur....

Deze webcamprogs met `MOTION DETECTION` werken over het algemeen wel goed,
bij Logitech zit dit er idd bij ! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me dus nog af,wat als de webcam zo'n 30 mtr vd pc staat. hoe is het beeld dan nog van hetgeen hij daar vlakbij signaleerd?? voor de rest lijkt het me echt heeel handig de webcam hiervoor te gebruiken.de originele bew.camera's met software voor op monitors en de monitors zouden heel duur zijn.En een eenvoudige bew.camera kan alleen op tv voorzover ik weet. dus niet via pc.

Verwijderd

Eens kijken bij www.axis.com voor echte profi toepassing van digi camera's

Het betreft een webcam met embedded Linux, gedraagd zich als zelfstandige ftp-server en is configureerbaar tot de meest vreemde mogelijkheden. Zie zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip!!
dit ziet er goed uit. heb de verdeler in Belgie gevonden.zie op die site geen 2420 staan,maar heb opgevraagd info en prijzen. ben benieuwd. inderdaad heeft deze camera veel mogelijkheden. vanaf de browser om het even waar zien wat er bij je gebeurd.en met de 2420 ook mogelijkheid aan een monitor. (voor zover ik het tot nu toe heb begrepen)

Verwijderd

Topicstarter
Axis 2420: 1.299 euro (vooralsnog richtprijs)
Bij de 2420, zal immer een lens aangeschaft dienen te worden en gaat men er van uit
dat deze aan een CCTV systeem wordt aangesloten.

Dit met e-mail ontvangen ivm Axis camera bewaking.
Da's wel duur hoor!!!!
Pagina: 1