Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 08:33
Ik heb momenteel 2 servers draaien die ook op een 100mbit verbinding liggen (10mb/s up ect.).

Nu ga ik 1 dec verhuizen (nijkerkerveen) en zoek ik eigenlijks een manier om die servers naar huis te halen, echter heb ik zitten googlen op een internet provider met een statisch ip. Ik kwam uit op XS4ALL en XMSNET. Echter wil ik kijken of er nog meer mogelijkheden zijn.

Bij UPC kan je ook een statisch ip krijgen, mits je een zakelijke account afneemt, dat word hem ook niet.

Ik ben dus opzoek naar een provider met internet/tv met een statisch ip op een 100mbit lijntje, heeft iemand een aanrader?

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 16:58
XMSNET heeft geen echt vast ip-adres. Dit zou een semi-vast adres zijn wat inhoud dat het bijna nooit veranderd maar dat het bij onderhoud in sommige gevallen kan veranderen.Hoe het bij XS4ALL zit met een vast ip-adres weet ik niet.

• Knetterhard
abhaas schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:28:
XMSNET heeft geen echt vast ip-adres. Dit zou een semi-vast adres zijn wat inhoud dat het bijna nooit veranderd maar dat het bij onderhoud in sommige gevallen kan veranderen.Hoe het bij XS4ALL zit met een vast ip-adres weet ik niet.
Alright, thanks for the info. Dan valt xmsnet dus af voor mij.

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 07:28
En een (dynamic) DNS aan je semi-static IP koppelen is geen optie? Zou ik geen moeite mee hebben met m'n huidige serverdoeleinden. Verbaast me wel dat zoveel providers geen static IP geven. Zelfs mijn KPN (niet glasvezel KPN) geeft mij al 5 jaar lang hetzelfde IP adres, zelfs na een compleet nieuw abo en modem. Lijkt me behoorlijk static :)

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
XS4ALL heeft toch een vast ip-adres?
Ik neem aan van wel, aangezien je ook een eigen hostname kunt maken bij XS4ALL...

Anders idd een dynamic DNS koppelen...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 10:25
XS4ALL geeft ook geen garanties over de 'vastheid' van je IP adres. Het streven is ze nooit te wijzigen, maar het kan om technische redenen gebeuren dat IP adressen wel gewijzigd moeten worden.

Ik heb een aantal jaar bij XS4ALL gewerkt en in die tijd is dat één keer gebeurd voor een 50tal klanten. Deze kregen wel allemaal eerst een brief.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Knetterhard
MagicTempest schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:06:
XS4ALL geeft ook geen garanties over de 'vastheid' van je IP adres. Het streven is ze nooit te wijzigen, maar het kan om technische redenen gebeuren dat IP adressen wel gewijzigd moeten worden.

Ik heb een aantal jaar bij XS4ALL gewerkt en in die tijd is dat één keer gebeurd voor een 50tal klanten. Deze kregen wel allemaal eerst een brief.
Ik ben uiteindelijk toch voor XS4ALL gegaan. Omdat geen enkele provider mij 'garantie' kan geven dat 't ip voor altijd zelfde blijf schrijf ik wel een scriptje die dagelijks checkt of mijn ip nog daadwerkelijk het zelfde is, zo niet > melding naar email adres zodat ik alsnog de dns op tijd kan wijzigen.

Toch wil ik jullie allemaal bedanken voor het reageren!
Pagina: 1