Humax in netwerk en router problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik heb hier tweetal vage problemen waar ik al maanden mee aan het stoeien ben.
Een probleem met mijn router (Sitecom gaming router II) waarvan ik inmiddels vermoed dat deze gewoon RMA kan.

En een probleem met het benaderen van mijn Humax 5200C vanaf de PC (Windows 8).

Eerste probleem is dat de router een aantal keer per dag de verbinding verbreekt van zowel kabel verbinding als wireless.
Meestal gebeurt dit wanneer ik met mijn HTC One X verbinding maak met de router. Dan gooit ie meestal alle verbindingen eruit.

Ander groot en vaag probleem is dat ik heel soms vanaf mijn PC gewoon kan inloggen in mijn Humax 5200C middels Total Commander en vervolgens bestanden naar mijn pc verplaatsen.
Maar meestal lukt dat niet. Soms kan ik wel verbinding maken maar weer niets kopiëren, dan gooit ie de verbinding er weer uit en is de humax daarna niet meer in mijn netwerk.

Ook middels een network scanner vind ik al mijn apparaten, behalve de Humax.

Ik heb het hele internet al afgezocht naar mensen met een gelijk probleem en diverse oplossingen maar niets helpt.
Firmware van router bijgewerkt, software Humax is up to date, instellingen vele keren nagelopen etc. etc.

Is hier iemand die vaker dit soort problemen tegenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 00:22
Al mijn apparatuur in het netwerk krijgt van de router een vast ip nummer. Niet dat ik veel op mijn Humax doe, maar dit was wel elke keer een reden voor het niet toegankelijk zijn. Het helpt ook prima voor de WDlive mediaspeler die ik heb.
In mijn router kan ik het vinden onder DHCP en Address reservation. Tis even werk maar pc, laptop, telefoon (via ES File Explorer) alles kan elkaar makkelijker vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Dat is hier net zo. Alles heeft zijn eigen ip adres.
Ik kan wel zien welk ip adres de Humax heeft maar kan hem vervolgens niet benaderen.
"foutcode 0x80070035" Kan het netwerkpad niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
De Humax heeft een ftp server ingebouwd. Je zult dus idd met bvb Total Commander of een ander programma een ftp verbinding moeten maken. (File Transfer Protocol)

Een Router geeft een "lease time" af. Dit betekend dat de aangesloten apparaten een IP-adres krijgen voor een bepaalde tijd, daarna wordt deze ververst. Nu gaat dit wel heel snel, maar je telefoon, tv, pc etc. krijgen dan wel een ander IP-adres. Voor een telefoon is dit niet erg, maar voor een FTP-verbinding met de Humax wel omdat dit IP-adres niet mag veranderen. Zet de leasetime op oneindig als dat kan, of zolang mogelijk bij de instellingen van je router.

Mijn instellingen in Total Commander:
Sessie: Humax iHDR-5050c
Hostnaam: 192.168.2.100 (Dit adres moet je in de instellingen van je Humax of router opzoeken)
Gebruikersnaam: HumaxFTP
Wachtwoord: **** (was het niet 0000? staat iig in de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
PS. Heb je bij de instellingen in de Humax wel de FTP-server aan staan?