[iPhone] scherm altijd aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39
Ik heb voor mijn iPhone een mooie klok-app gedownload waardoor hij 's nachts als wekker op mijn nachtkastje dienst kan doen. Maar... hoe snel slijt zo'n scherm eigenlijk? Is mijn iPhone waarschijnlijk toch al bejaard tegen de tijd dag er sprake zal zijn van slijtage, zelfs als ik hem de hele nacht non stop aan heb? Of kan ik beter een normale wekker gaan gebruiken?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Schopje!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57
Mooi schopje op de minuut nauwkeurig :p

Als je op google zoekt naar de levensduur van een backlight van een scherm, dan zie je dat LED's om en bij de 20000-100000 branduren halen. Neem dan 10 uur per dag, kom je op 2000 tot 10000 dagen ofwel 5 tot 27 jaar.. Er van uit gaande dat de LED de zwakste schakel is.

Even voor de nieuwsgierigheid: gebruik je je pc ook minder omdat je schrik hebt van een verslijtend scherm of harde schijf? Alles kan en zal kapot gaan, dus dan kan je het beter niet kopen :p

[ Voor 5% gewijzigd door Malantur op 14-11-2012 23:26 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het eerlijk gezegd zonde vinden van mijn telefoon, ik heb liever een echte wekker. Je kunt er van uitgaan dat het ding slijt en extra slijt en dat zul je het meeste merken in de helderheid van het scherm. Kapot gaan zal het ding niet snel, maar wat minder helder worden wel. De vraag is of jij dat erg vindt :)

• posttoast
Grappig, twee totaal uiteenlopende antwoorden :)

Ik gebruik mijn PC zeker niet minder omdat ik bang ben voor een verslijtend scherm, maar de vraag is of een iPhone "gebouwd" is om elke nacht 8 uur achter elkaar non-stop aan te staan. Een monitor is dat natuurlijk sowieso wel.

Als mijn iPhone in plaats van 7 jaar 5 jaar meegaat, dan vind ik dat geen punt natuurlijk. Maar als het, zoals Camacha zegt, echt zo is dat ik bijvoorbeeld na een jaar al achteruitgaat in helderheid dan vind ik dat wel zonde natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57
Op internet kom ik het getal 50000 uur het meeste tegen voor IPS LCD panelen. Dat is dus bijna 6 jaar.

En dan nog: als je merkt dat je helderheid begint te verliezen, dan zet je de helderheid toch hoger? Ik zit hier zelf met een iPhone 4, die ik ook met een wekker-app gebruik waardoor het scherm continu aan staat. Hij is ondertussen 2 jaar oud, batterij begint wat versleten te zijn maar mijn helderheid staat gemiddeld rond de helft ingesteld.

Apple claimt zelf dat de capaciteit van het accu met 20% daalt na 400 cycles, en een cycle doe je toch wel per 2 dagen of in mijn geval: elke dag. Ik denk dus eerder dat de batterij kapot gaat zijn voor je ook maar iets merkt van slijtage op je scherm.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1