Op dit moment ben ik aan het oriënteren of het interessant is om een nieuwe desktop computer samen te stellen, danwel compleet te kopen.
Laat ik beginnen met m'n huidige configuratie:
- Asus P5B motherboard
- Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86 GHz
- 2048 MB (2x 1024 Corsair DDR2-SDRAM)
- Nvidia GeForce 7300 GT
- WD 2500KS-00MJB0 (250GB)
- WD Ext HDD 1021 (1000GB)
- BenQ DVD LS DW1655
- Fujitsu Siemens D22W-1 22 inches
- Philips 170V 17 inches
- Xgear kast met naamloze voeding
- muis, keyboard, headset en wat schijven die waarschijnlijk dood zijn
Bovenstaand is een systeem dat ik met behulp van vrienden zelf samen heb gesteld in 2006. Het systeem is dus ouder dan 6 jaar. In principe werkt het nog vrij aardig, maar ik kom capaciteit tekort bij videobewerken en Photoshoppen. Daarnaast valt vaak de USB-poort uit, en daarmee ook m'n WiFi-adapter.
Gezien ik me sinds die tijd niet meer in componenten heb verdiept, wil ik graag allereerst weten op welke positie mijn huidige systeem op dit moment staat. Ga ik bijvoorbeeld met de goedkoopste desktop van Dell (349,-) er ten opzichte van mijn huidige configuratie op vooruit?
Heeft het zin om dit systeem nog te upgraden, of kan ik beter nieuw kopen? In onderdelen / of compleet systeem.
- De muis, keyboard, monitoren en externe HDD wil ik blijven gebruiken
- De schijven vind ik zwakke punten, er gaan regelmatig kapot. En ben niet altijd even vlot met backuppen. Liefst nieuw dus. Minimaal 1 TB. Kast eventueel her te gebruiken. Frisse nieuwe kast ook prima.
- Overige onderdelen ter overweging.
Wat wil ik met het systeem kunnen doen? Vlot Photoshoppen, muziek luisteren, surfen en een enkele keer video bewerken. Budget heb ik nog niet gesteld, maar ik ben benieuwd wat ik voor zo'n 300-400 euro kan. Is het basissysteem uit de best buy guide wat voor mij?
Laat ik beginnen met m'n huidige configuratie:
- Asus P5B motherboard
- Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86 GHz
- 2048 MB (2x 1024 Corsair DDR2-SDRAM)
- Nvidia GeForce 7300 GT
- WD 2500KS-00MJB0 (250GB)
- WD Ext HDD 1021 (1000GB)
- BenQ DVD LS DW1655
- Fujitsu Siemens D22W-1 22 inches
- Philips 170V 17 inches
- Xgear kast met naamloze voeding
- muis, keyboard, headset en wat schijven die waarschijnlijk dood zijn
Bovenstaand is een systeem dat ik met behulp van vrienden zelf samen heb gesteld in 2006. Het systeem is dus ouder dan 6 jaar. In principe werkt het nog vrij aardig, maar ik kom capaciteit tekort bij videobewerken en Photoshoppen. Daarnaast valt vaak de USB-poort uit, en daarmee ook m'n WiFi-adapter.
Gezien ik me sinds die tijd niet meer in componenten heb verdiept, wil ik graag allereerst weten op welke positie mijn huidige systeem op dit moment staat. Ga ik bijvoorbeeld met de goedkoopste desktop van Dell (349,-) er ten opzichte van mijn huidige configuratie op vooruit?
Heeft het zin om dit systeem nog te upgraden, of kan ik beter nieuw kopen? In onderdelen / of compleet systeem.
- De muis, keyboard, monitoren en externe HDD wil ik blijven gebruiken
- De schijven vind ik zwakke punten, er gaan regelmatig kapot. En ben niet altijd even vlot met backuppen. Liefst nieuw dus. Minimaal 1 TB. Kast eventueel her te gebruiken. Frisse nieuwe kast ook prima.
- Overige onderdelen ter overweging.
Wat wil ik met het systeem kunnen doen? Vlot Photoshoppen, muziek luisteren, surfen en een enkele keer video bewerken. Budget heb ik nog niet gesteld, maar ik ben benieuwd wat ik voor zo'n 300-400 euro kan. Is het basissysteem uit de best buy guide wat voor mij?