Multi dimensional array doorsturen naar php vanaf javascript

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:51
Hoi,

ik ben bezig met een upload-systeem(zegmaar, voor mn thuisserver)
en ik wil nu dat hij een multi-dimensional array doorstuurt vanaf javascript(die alles opslaat(inclusief het filepath)) in een multi dimensionale array..

de array(een voorbeeld)
JavaScript: fileVerzamelaar
1
2
3
4
5
6
var fileArray = new Array(1);
fileArray[0] = new Array(4);
fileArray[0][0] = "Rise Against - Swing Life Away"; //Nummer Naam
fileArray[0][1] = "C:/music/"; // File Path(Weet iemand hoe je deze kunt opvragen van een multiple file input?)
fileArray[0][2] = "AlbumNaam"; //Album naam
fileArray[0][3] = "4"; //Mb

Weet iemand hoe ik dit met AJAX(indien mogelijk zonder jquery, je mag me voor gek verklaren.. maar dat wil ik ook leren) kan verzenden naar php. en hoe ik het in php moet aanpakken..

Bij voorbaat dank

Edit:

Zie net dat PHP hier eigenlijk niet mag....
Maar eigenlijk is de vraag meer: hoe werkt AJAX, want daar kom ik niet uit..

[ Voor 7% gewijzigd door MrAmos op 13-11-2012 22:38 . Reden: regels net niet goed gelezen ]

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 17:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hebt een dataformaat nodig die je in Javascript kan schrijven en in PHP kan uitlezen. JSON ligt voor de hand.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maak er een jsonarray van, die je met een $.post naar een php-functie stuurt. Dit is een jQuery voorbeeld, maar het is basic ajax:
$.post('url', { je: jquery, array: hier}, function(callback), 'json');

Je kan daarmee je hele json array posten, in php kun je die uitlezen met json_decode($_POST);

En je callback kan je weer makkelijk verwerken door php een json_encode(php_array('resultaat' => 'goed')); terug te laten sturen.

Puur js weet ik nu ff niet uit m'n hoofd, maar moet ook kunnen, moet je even hier bekijken.
http://www.w3schools.com/ajax/ajax_xmlhttprequest_send.asp

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb nog nooit gemerkt dat je met een simpele $.post() een array als een van de parameters kunt opsturen. Weet je zeker dat die naar json wordt omgezet? Daar is een call naar JSON.stringify() nodig (vanuit je eigen code of door jQuery intern), die in elk geval op IE7 niet bestaat.

@TS puur javascript kun je doen, maar begin er niet aan, want je bent het wiel opnieuw aan het uitvinden. Goed crossbrowser XHR'en is niet eenvoudig, dus niet om lullig te doen, maar je loopt zomaar kans dat je een vierkant wiel aan het uitvinden bent.

jQuery is natuurlijk geen verplichting (wel erg prettig), maar iets van een framework waar dit al inzit bespaart je een hoop ellende.

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-11-2012 21:16 ]

日本!🎌