Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:35
Na alleen maar android telefoons te hebben gehad heb ik hier nu een IPad 3 liggen. Dat is ff wennen dus

Het apparaat haalt tot nu toe bijna alleen maar ergernissen naar boven. Zijn onderstaande zaken echt niet op een andere manier voor elkaar te krijgen?

- Het plaatsen van foto's op de IPad. Moet dit per se via het selecteren van een te synchroniseren map in Itunes? Kan ik niet gewoon kopieren - plakken of slepen zoals bij android wel kan?
- Door het synchroniseren in itunes staat er in elke map op de pc die gesynchroniseerd wordt een map "Ipod database files" (of zoiets) welke 600-1000MB aan data bevat en dus onnodige data verbruikt op mijn schijf. Kan dat anders?
- Kan ik sowieso dat lompe itunes er af donderen?
- Kan ik een andere browser als standaard selecteren? Safari werkt i..m.o. niet fijn dus heb Chrome geinstalleerd. Alleen worden links in bijv een mail nog steeds geopend in Safari.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Heb je nog bedenktijd? Een Android tablet is duidelijk beter voor je geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Waarschijnlijk is, zoals Diqiu-Long al zegt, een Android tablet beter voor je, want die zaken die jij noemt zijn volgens mij niet op een andere manier mogelijk.

Maar misschien dat je die iPod Database Files weg kan krijgen door je iPad niet met je pc te laten synchroniseren, maar met iCloud.Foto's kan je helaas niet via kopieren/plakken of slepen met een iPad synchroniseren.Verder kun je zonder Itunes (helaas) niet je ipad synchroniseren, ook kan je geen standaard browser instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik was laatste zelf ook een Apple winkel binnen gestapt en even met iPad mini gespeeld maar wist bij god niet wat ik ermee moest doen en ik was dus naar de launcher het zoeken.

Aan mij zijn idevices ook niet besteed, en daarom overweeg ik ze niet en Android maakt ook dat je niet zo naar merk hoeft te kijken, als er Android op draait dan werkt het bijna allemaal het zelfde met uitzondering van skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals de anderen hierboven al zeggen... ik denk dat jij beter voor een Android tablet kunt gaan en wat Safari en andere browsers betreft. Nee, je kunt geen andere browser gebruiken alleen een andere schil, onderhuids blijft het, zover ik begrepen heb, de Safari engine, omdat Apple dat zo wil. Dus een "echte" Crome of FireFox etc zit er niet in. :)

Wat filebrowsen betreft ik heb eens op een iPad een filebrowser geinstalleerd, maar als je dan foto's wilt bekijken (via een netwerkverbinding), moet je ze alsnog synchroniseren, tenminste als je ze op een fatsoenlijke manier wilt bekijken... echt enorm iritant.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 23:28
Bekend verhaal. Met Box / Dropbox / Google Drive kan je wel deels het Itunes verhaal omzeilen, ik gebruik dan zo min mogelijk nog. Maar dan nog is het een kwestie van synchroniseren en hopen dat alles in de cache staat, anders kan je weer op zoek naar ene netwerk verbinding.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Inderdaad, een Droid pad of Surface zal je veel meer plezier geven, en ik neig naar droid pads gezien je mogelijk al android apps hebt gekocht. Er zit tegenwoordig tussen de drie platformen (hoewel W8/WRT nog moet opkomen heb je al 90% van wat je wil) weinig verschil, zowel qua kwaliteit van apps als functionaliteit. De platformen hebben echter zo wel hun beperkingen, iOS lijkt de grootste beperker...

De MS Surface kan gewoon, net zoals Android overigens, op je Windows netwerk komen of USB Sticks/SD kaarten lezen (dat laatste kan niet met alle Android tabs, die echter vaak wel weer als USB Client kunnen werken).

Android kan je alles zo instellen als je het wil qua standaard browsers, onder de MS Surface zit je (voorlopig, denk niet dat dat volhoud) vast aan IE10 of trident browsers, die overigens in mijn ervaring mijlen ver voor liggen op Safari, en zich vergelijken met de mobiele Chrome in functionaliteit (soms zelfs meer, mobiele flash implementatie is net wat stabieler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Apple = vendor lock-in. Jij gebruikt, Apple bepaalt hoe. Verder dus met de rest: breng hem terug en koop een android tab :)
Voor mij was het feit dat ik niks met dat ding kon doen zonder hem te moeten jailbreaken al meer dan genoeg reden om geen iPhone maar een HTC met Android te komen. Een tweaker moet kunnen tweaken tenslotte :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Maar waarom heb je eigenlijk een ipad3 liggen dan?

Ik bedoel het zijn nou niet echt de meest onbekende dingen die je opnoemt... 2 minuten googlen voor aanschaf had je dit allemaal verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Wat je noemt is algemeen bekend? Vreemd omdat als tweaker over te klagen net alsof dat een geheim is :). T is tijden geleden dat ik m'n ipad aan m'n Mac koppelde. Maar inderdaad als je foto's wilt overzetten heb je t nodig. Of je gaat via Dropbox. Of de camera connecties kit. Of Adobe heeft ook foto cloud spul. Ik neem de beperkingen voor lief omdat t gewoon fijn werkt en er vele goede Appa zijn en Safari goed en snel werkt. Of kijk eens naar iCabMobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:35
De reden dat ik er een heb is dat mijn vriendin er een kon aanschaffen via haar werk, van het bruto loon. Dus dat scheelde een hoop geld.

Ik dacht, misschien mis ik iets, dus ik vraag het ff hier. :-) Blijkbaar mis ik dus niks, en is Apple helemaal niet zo gebruiksvriendelijk als ik dacht.

Foto's overzetten via dropbox lijkt me ook alleen een optie met glasvezel btw. Om nou je foto's te gaan uploaden met een 1mbps ADSL lijntje.....

Wellicht gaat ie dus toch op marktplaats dus.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Ryceck

Constants and Variables

Blijkbaar mis ik dus niks, en is Apple helemaal niet zo gebruiksvriendelijk als ik dacht.
Apple is wel degelijk gebruikersvriendelijk, voor mij bijvoorbeeld doet de iPad precies wat ik wil en hoe ik het wil. Jij hebt alleen een ander eisen en wensenpakket waar de iPad niet op aansluit :-)
Overigens zou ik met jouw eisen/wensen ook niet over een Surface na gaan denken omdat je daar een vergelijkbare lock-in hebt, alleen is Apple daar Microsoft en is iOS Windows 8 :P

Overigens kan je foto's rechtstreeks van USB en SD naar de iPad zetten; heb je geen pc of cloud voor nodig. Je moet alleen wel ff een accesoire kopen. Camera Connection Kit, dit ding is overigens vaak in aanbiedingen voor de helft van het geld te scoren via IBood e.d.
En als je foto's dan op je iPad staan kan je via Dropbox of Skydrive de zooi synchen tussen pc en iPad als je dat wilt. Heb je geen iTunes meer nodig :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Windows RT heeft anders gewoon een file manager waar je gewoon via netwerk shares of USB sticks dingen kunt over zetten, net zoals je het van de ene Windows PC naar de andere doet. Sync software is niet nodig dus.

De enige missende in de TS's use-cases is de andere browser. Ik gaf aan dat Windows RT IE10 vergelijkbaar is met mobile chrome, naar mijn mening zelfs beter (je mist alleen de chrome syncing, plugins heb je sowieso niet mobiel). Apps voor RT kunnen alleen via de Windows store binnen komen, en daar staan nu nog geen Firefox en Chrome in, maar ik heb zo'n voorgevoel dat dat niet lang meer gaat duren, mede vanwege Neelie. En sowies... qua beperkingen is MS een stuk minder erg dan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

bramv82 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:05:
...

Foto's overzetten via dropbox lijkt me ook alleen een optie met glasvezel btw. Om nou je foto's te gaan uploaden met een 1mbps ADSL lijntje.....
...
1mbps? :X maar goed, op de pc zit een optie om bestanden via het netwerk te synchen, lan sync dacht ik. Misschien even zoeken of dat ondertussen ook al op de iPad zit?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:56
Er zijn wel (betaalde) alternatieven voor synchronisatie, bv Aiseesoft iPhone transfer. Recent werd deze via een of andere website nog gratis weggegeven. Ik heb 'm toen ook 'gekocht' maar nog niet geinstalleerd dus kan er geen praktijkervaring over delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Middels een jailbreak kun je ook al heel wat functionaliteit toevoegen en/of de apple meuk omzeilen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 16:35
De upload van een ADSL-lijn heeft een technische beperking van 1 Mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het juist geweldig dat Apple het hele filemanagement zelf beheerd.

Ik vind het zelf niet meer van deze tijd dat computer analfabeten bij het gebruik van tablets alsnog die eigenlijk zeer technische bestandenstructuur moeten snappen en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Cubix schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:01:
Ik vind het zelf niet meer van deze tijd dat computer analfabeten bij het gebruik van tablets alsnog die eigenlijk zeer technische bestandenstructuur moeten snappen en gebruiken.
Precies, daarom doet ieder huidig (mobiel)OS dat tegenwoordig.. het enige verschil is dat je bij de andere nog zelf enige invloed KAN uitoefenen.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 14-11-2012 18:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

DukeBox schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:29:
[...]

Precies, daarom doet ieder huidig (mobiel)OS dat tegenwoordig.. het enige verschil is dat je bij de andere nog zelf enige invloed KAN uitoefenen.
Yup, Microsoft heeft d'r libraries en dat in Windows 8-serie zelfs nog verder uitgebouwd naar vrij mooie lagen waar cloud diensten (dropbox, skydrive, facebook) nog verder integreren, tot op het automatisch uploaden van afbeeldingen, mocht je dat willen (het blijft een optie) aan toe. Ben je actief op dit forum en heb je ooit in je leven wel eens zelf een URL ingetikt (denk daar maar eens over na...), dan heb je een directory structuur (die eigenlijk niet eens zo moeilijk is), en kun je als je het wilt zelfs meerderen toevoegen aan één library. Ben je nog geavanceerder? Storage spaces. Daar kun je zelfs al vast voor de toekomst (voordat je ze gekocht hebt) ruimte inplannen voor hele spaces. Qua het multi-PC platform gebeuren heb je natuurlijk de cloud, maar ook USB sticks, en hele netwerk shares die je zo makkelijk of moeilijk kunt maken als je zelf wilt. Homegroup is eenvoudig, tot geavanceerde sharing/mapping/mounting structuren aan toe.

Android gaat ook vrij ver, google drive kan transparant integreren in het OS, net zoals in feite elke app. Standaard zit er overigens géén filebrowser bij het OS. Die bakken sommige ROM-boeren zelf in. Het hele OS werkt eigenlijk vanuit intents. Share bij bepaald metatype, en bepaalde intents verschijnen. Zoals dropbox (upload er naar toe), facebook (fotootje daar plaatsen), of tot zelfs in het copy-paste menu aan toe (email een tekstje of upload het als .txt naar dropbox). Een intent is een file manager app, documentje uploaden, openen, hele telefoon dir structuur bladeren binnen de rechten van je account (ja, daar komt rooten dus te kijken), maar wat ziet de standaard gebruiker? Z'n gallerij, z'n facebook, z'n email, en vanuit daar kan hij alles met alles uitwisselen... simpeler dan iOS zelfs. Maar je kunt het tenminste zo moeilijk maken als je zelf wilt! Je hebt immers een POSIX-complient OS op je telefoon. Een linux.

iOS bied in kale versie hetzelfde als wat Android bied, of Windows 7 & 8's standaard UI, maar bied je geen keuze: bij Win8 kun je zelf verder gaan zonder dingen te installeren, en bij Android kun je zelf dingen installeren en intent/open with's koppelen aan apps. Sterker nog: de Google+/picasa app en de Dropbox app kunnen zelfs aan events koppelen (een instelling binnen die apps) waardoor je bijvoorbeeld foto's automatisch op een mapje op dropbox zet. Zet je je PC aan? Al je foto's zijn er. Geen iTunes/syncing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 12:47
Met de app FileBrowser kan je gewoon je Windows shares browsen en foto's saven in je Camera Roll.

https://itunes.apple.com/...-on/id364738545?l=nl&mt=8
Pagina: 1