Beste Tweakers,
Na lang sparen kan ik eindelijk een nieuwe desktop samenstellen, alleen heb ik toch wat hulp nodig. Na wat zoeken en lezen op het forum, leek het mij goed de mainstream game pc van de BBG september als basis te nemen. Omdat deze zo'n 100,- boven mijn budget valt zou ik graag wat tips willen, van dingen die goedkoper kunnen.
Ik hoef bijvoorbeeld niet te overclocken en ook de 1TB HDD kan wat minder. Is de videokaart nog steeds de beste voor die prijsklasse, want lees ook veel dat de MSI populair is?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De nieuwste games kunnen draaien (Fifa13, BF3, CoD Black Ops 2 enz.) en hem aansluiten op m'n 32'' tv om zo te kunnen gamen met een USB controller.
Verder gewoon de gebruikelijke dingen die een student doet en geen videobewerking of zware grafische programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- (max 850)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen een externe HDD, dus heb aan 500GB in de Desktop zelf al genoeg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is voor een snelle PC, waar games, films en muziek het meest gebruikt worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor moet sowieso een Intel zijn, want daar ben ik erg tevreden over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zolang die maar stil is vind ik het prima.
Dus graag wat tips waarop ik kan besparen zolang ik de programma's/games maar kan gebruiken die ik eerder al aangaf.
Na lang sparen kan ik eindelijk een nieuwe desktop samenstellen, alleen heb ik toch wat hulp nodig. Na wat zoeken en lezen op het forum, leek het mij goed de mainstream game pc van de BBG september als basis te nemen. Omdat deze zo'n 100,- boven mijn budget valt zou ik graag wat tips willen, van dingen die goedkoper kunnen.
Ik hoef bijvoorbeeld niet te overclocken en ook de 1TB HDD kan wat minder. Is de videokaart nog steeds de beste voor die prijsklasse, want lees ook veel dat de MSI populair is?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De nieuwste games kunnen draaien (Fifa13, BF3, CoD Black Ops 2 enz.) en hem aansluiten op m'n 32'' tv om zo te kunnen gamen met een USB controller.
Verder gewoon de gebruikelijke dingen die een student doet en geen videobewerking of zware grafische programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- (max 850)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen een externe HDD, dus heb aan 500GB in de Desktop zelf al genoeg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is voor een snelle PC, waar games, films en muziek het meest gebruikt worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor moet sowieso een Intel zijn, want daar ben ik erg tevreden over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zolang die maar stil is vind ik het prima.
Dus graag wat tips waarop ik kan besparen zolang ik de programma's/games maar kan gebruiken die ik eerder al aangaf.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 195,90 | € 195,90 |
| 1 | Asrock Z75 Pro3 | € 75,30 | € 75,30 |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 284,50 | € 284,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 28,85 | € 28,85 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 33,90 | € 33,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,67 | € 15,67 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 87,25 | € 87,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 907,27 | |