Probleem met externe speakers op TV gecombineerd met Xbox360

Pagina: 1
Acties:

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-01 20:57
Beste Tweakers,

Ik heb al een lange tijd een probleem met mijn Samsung LE32D550 en mijn Xbox 360.

Het begon toen ik een koptelefoon kocht, ik plug deze met de 3.5mm jacket in de achterkant van de TV. Ik krijg dan op momenten waar geen geluid is een hoge toon dat constant piept tot er weer geluid is. Als ik bijvoorbeeld op het hoofdmenu ben van de xbox, hoor ik een hoge toon en wanneer ik een pagina veranderd, dan komt er een swoosh geluid en is de toon weg tot de swoosh over is. In spellen heb ik er geen last van omdat er altijd ambient geluid is, maar als ik een laadscherm zit zonder geluid dan hoor ik dat gepiep weer.

Nu heb ik een Teufel Concept B20 2.0 PC setje omdat mijn Z-5500 rond een PC gehangen is waardoor het geluid erg vanuit een hoekje komt, want ik zit niet achter mijn PC als ik op mijn Xbox zit (Met de Z-5500 heb ik dit trouwens niet, want die is met een optische kabel direct aan de xbox verbonden). Maar met deze speakers heb ik het ook, want ik moet de 3.5mm jack in de TV doen.

Dit geluid gebeurd alleen met de Xbox 360, want als ik op een random TV zender of andere uitgang zit zonder geluid, dan hoor ik dat gepiep niet.

Zou iemand weten hoe ik dit kan verhelpen? Ik wordt er namelijk knetter gek van.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

He, wat vervelend, zo`n pieptoon. :|

Is de jack die je nu gebruikt aan de achterkant bestemd voor een koptelefoon of is het eigenlijk een line out? In het geval van het laatste, gebruik je de verkeerde aansluiting voor jouw koptelefoon.

Kun je ook geluid verkrijgen via een andere audio out, bijvoorbeeld via de scart uitgang?

Mogelijk gaat er intern in je televisie iets mis met het geluid, waardoor je de boxen misschien direct kunt aansluiten op de 360. Met een verloopstekkertje kun je je speaker rechtstreeks aansluiten m.b.v. de standaard 360 avkabel (die met geel/wit/rood-stekker). Als je dan nog steeds een piep hoort, kun je het probleem in ieder geval uitsluiten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A