Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Met de beste camera die er is! Ik stelde voor om haar DSLR aan haar 3310 vast te knopen, maar dat leek haar geen goed idee. Dus werd ik op missie gestuurd, ik weet er immers veel vanaf. Klopt ook wel, ware het niet dat voor mij de telefooncamera altijd van zwaar ondergeschikt belang is geweest, dus op dat gebied weet ik er ook niet veel vanaf. Wel meer dan mijn moeder, want die kwam met het volgende epische citaat;
Ik hoorde dat de Nokia 920 een hele goede camera heeft, en het is een Nokia, dus die ben ik al gewend van wat ik nu heb!
Dat was het moment dat ik besloot dat het tijd was wat hulp van jullie in te schakelen. Uiteraard niet voordat ik zelf wat onderzoek heb gedaan, dus hier zijn mijn bevindingen;

De Lumia 920: Schijnt mooie plaatjes te schieten maar het is nog even wachten op een goede hands-on
Sony Xperia T: Schijnt erg goede plaatjes te schieten, met mindere prestaties in het donker
HTC One X: Mijn telefoon, yay! Schijnt mooie plaatjes te schieten, maar ik merk zelf dat foto's erg snel lelijk worden als de flits wordt gebruikt
iPhone 5: Schijnt mooie fotos te maken, maar heeft problemen met een paarse gloed bij zonlicht.

Hopelijk hebben jullie aanvullingen of tips. Budget speelt hierbij geen enkele rol, maar een EOS D550 op een 3310 is dus geen optie, wegens praktische bezwaren. Ook zie ik haar het liefst kiezen uit één van de drie grote OS'en, wegens grotere kans op futureproof.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De beste camera in een telefoon ? Nokia 808 PureView, met afstand ! De op-een-na-beste ? Nokia N8 ! De rest is allemaal goed of minder goed, maar minder, dan deze twee.
En futureproof, tsja.... moeders van 50+ (schat ik?) zijn geen tweakers, die ongeduldig op een update zitten te wachten, terwijl hun toestel 't gewoon goed doet, dat boeit ze niet, ze zien een telefoon niet als een speeltje, maar als een gebruiksvoorwerp, spelen doen ze liever met de kleinkinderen. Het aloude Symbian heet nu Nokia Belle en is op heel veel punten verbeterd.
Mocht je toch liever voor een van de drie actuele OS'en gaan, is de Lumia 920 geen slecht idee, niet, omdat ze 't gewend is :), maar omdat Windows Phone snel, vloeiend en gebruiksvriendelijk is. Ook iOS scoort al jaren hoog op de gebruiksvriendelijkheids-ladder, Android zou ik een a-technische moeder niet willen aandoen, tenzij je alles, maar dan ook echt alles voor haar wil instellen. Maar 't is toch veel leuker, wanneer ze er zelf een beetje mee uit de voeten kan ?

Neem haar eens mee naar een winkel en kijk, wat zij zelf mooi vindt, veel mensen maken, wanneer ze iemand bij een keuze moeten helpen, de fout, te adviseren, wat ze zelf zouden kiezen en het is toch de bedoeling, bij de keuze te helpen, niet zelf de keuze te maken.

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
Ik sluit me volledig aan bij Marly, Neem haar mee naar een winkel, en kijk wat zij wil. De telefoon met de beste camera is by far de Nokia 808 pureview. Daarna de nokia lumia 920 (drijvende lenzen analoge beeldstabilisatie) en dan weet ik het niet:P. Maar naast de beste camera is misschien ook het gebruiksgemak wel belangrijk. Dus kijk ook vooral naar de iPhone's omdat die zeer eenvoudig werken, en toch vaak worden beschouwd als telefoons met een redelijk goede camera.

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 18:28

TimvH

Kletsmajoor

Een Samsung Galaxy Camera met internetbundel en skype abbonement? :+

[ Voor 40% gewijzigd door TimvH op 22-11-2012 20:22 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Pureview wint natuurlijk.

Een N8 is een goede tweede.

Anders denk ik inderdaad snel aan een Nokia Lumia 920.

People as things, that’s where it starts.