[WMS2011] server laten draaien zonder monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 23:50

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig om een Windows MultiPoint server 2011 gebruiksklaar te maken met daaraan 10 HP T200 clients. Alleen loop ik op het moment tegen een klein probleem aan. Mijn werkgever wil de server namelijk in het serverhok plaatsen zonder monitor en invoerapparatuur.

Alleen wil WMS2011 dat niet slikken en zorgt hij er voor dat als de stroom er vanaf is geweest dat er een configuratie error ontstaat en kunnen de clients geen connectie maken of er wordt 1 groot desktop van gemaakt welke dan zichtbaar is op alle clients. Denk aan bijv een multimonitor setup. Maar dat is niet de bedoeling.
Aangezien alle clients een eigen desktop zouden moeten hebben.

Heeft iemand toevallig een idee hoe dit te omzeilen is? Of is dit niet mogelijk? Op google kan ik helaas niks vinden daarover.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even voor mijn beeldvorming en om een goed antwoord te gaan verzinnen.. Wat is het uiteindelijke doel waarvoor je MultiPoint server wilt inzetten, hoe ziet je use-case er dus uit?

Veel mensen maken de fout om MultiPoint server als goedkope Terminal Server te gaan gebruiken, daar is het primair niet voor bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
akimosan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:02:
Even voor mijn beeldvorming en om een goed antwoord te gaan verzinnen.. Wat is het uiteindelijke doel waarvoor je MultiPoint server wilt inzetten, hoe ziet je use-case er dus uit?

Veel mensen maken de fout om MultiPoint server als goedkope Terminal Server te gaan gebruiken, daar is het primair niet voor bedoeld
We willen het idd als een soort van ts gebruiken, het gaat gebruikt worden op een school en de server zal eigenlijk niet geplaatst worden in een klas. De clients daar in tegen worden wel gebruikt als leerling pc's.
We lossen het nu op door er gewoon fysiek een monitor aan te hangen en dan remote beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt erop dat de machine boot in Maintenance mode: MultiPoint Server 2011 booting into maintenance mode

Videodriver gerelateerd of SRCSHELL account wat afgemeld wordt.

Meer links

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
akimosan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:14:
Lijkt erop dat de machine boot in Maintenance mode: MultiPoint Server 2011 booting into maintenance mode

Videodriver gerelateerd of SRCSHELL account wat afgemeld wordt.

Meer links
Dat was het idd, maar nu loop ik weer tegen nog iets anders aan. Heb namelijk 10 zero clients die verbinding maken met de WMS. Nu krijg ik slechts beeld op 7 en de andere 3 hebben wel verbinding. Alleen krijg ik daar een zwart scherm op te zien. :/ Het lampje op de T200 clients brand wel continu blauw. Maar krijg geen beeld. :/

[ Voor 4% gewijzigd door mydogisgone op 15-11-2012 12:11 ]

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Heb het probleem gevonden, lag aan een ander soort monitoren. Deze willen zonder driver niet goed werken. Heb nu het hele systeem draaiende.

Pagina: 1