Voordat ik een stortvloed van fanboys, flamers en trollers tegenkom, dat is niet mijn intentie.
Wat ik mij afvraag is hoe de scoretactiek die gehanteerd wordt. Dit werd nu getriggerd door een aantal reacties + score over het spel Call of Duty: BO2 (reviews: Call of Duty: Black Ops II - onverwacht innovatief)
In diverse oude threads wordt gesproken over het feit dat er tegenwoordig veel hoge cijfers worden uitgedeeld. Zo denk ik daar ook over bij CoD:BO2, dat imo te hoog gegeven is. Natuurlijk is het Jur zijn mening, dat is zijn goed recht. Ik ben alleen benieuwd hoe die scores gegeven worden.
http://media.giantbomb.co...1998169-1315159660139.png
Hoe kijkt men hier tegen bij de redactie?
Wat ik mij afvraag is hoe de scoretactiek die gehanteerd wordt. Dit werd nu getriggerd door een aantal reacties + score over het spel Call of Duty: BO2 (reviews: Call of Duty: Black Ops II - onverwacht innovatief)
In diverse oude threads wordt gesproken over het feit dat er tegenwoordig veel hoge cijfers worden uitgedeeld. Zo denk ik daar ook over bij CoD:BO2, dat imo te hoog gegeven is. Natuurlijk is het Jur zijn mening, dat is zijn goed recht. Ik ben alleen benieuwd hoe die scores gegeven worden.
http://media.giantbomb.co...1998169-1315159660139.png
In bovenstaande quote wordt aangehaald dat er wel een mogelijkheid is om een score anders in te delen. Ik denk dat als Tweakers dat ook zou doen, het een stuk 'geloofwaardiger' overkomt om zo'n score te geven. Een 9 voor een game als CoD:BO2 zou dan eerder een 7,5 kunnen zijn, vooral omdat het voortgeborduurd wordt op een engine die outdated is; de gameplay hetzelfde is, maar ook omdat de 3 punten van het verhaallijn al in 1 samengevat kan worden. Natuurlijk is de score voor 007 Legends terechtDe enige manier om zoiets te bereiken is een geleidelijk proces, waarbij veel media dezelfde trend inzetten (Eurogamer doet het al een beetje, die zitten bij een groot deel van hun games een half tot heel punt onder het wereldwijde gemiddelde), en dat dan volgehouden wordt tot een game bij spelervaring X niet meer aanvoelt als een spel dat je een 9 zou geven, maar 8, bijvoorbeeld.
Hoe kijkt men hier tegen bij de redactie?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad