Toon posts:

Dual graphics card zorgt voor problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag lieve mensen :)

Ik heb recent n laptop gekocht: Asus K95VM
n prachtmachine: i7 processor, 12 Gb 1600mhz geheugen, 1 Tb harddisk, enz, enz.

Ook word deze geleverd met 2 grafische kaarten aan boord. een "duurzame" intel onboard kaart, en een "krachtige" nvidia kaart (Geforce 630M)..

Alles leuk en aardig. ik kan zelfs (op lagere resolutie) n aardig potje Battlefield 3 spelen op ca 50 fps. maar om een of andere reden heeft hij problemen met Call of duty 4. misschien ook met anderen van de COD serie, maar bij COD4 wanneer ik normaal rondloop, loopt hij redelijk stabiel op ca 80fps, maar wanneer ik begin te schieten, of ergens rook tegenkom dan dropt mn fps drastisch. idioot veel. dit gebeurd ook als ik word beschoten, erg lastig dus :(

Dit had ik onder windows 7, maar nu ook onder mn recent geinstalleerde Windows 8.

Ik verdenk het feit dat mn laptop switcht tussen 2 kaarten, maar kan ik naast zitten. heeft iemand anders hier ook last van? iemand dit dit weet op te lossen oid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je Virtu? Zo ja, zet dat eens uit, de winst ingame is toch maar beperkt.
Verder zou de Intel IGP (het ding zit niet onboard en is al helemaal geen kaart ;)) niet het zware werk moeten doen, maar je GF630M chip. Dus die zal niet midden ingame ineens terugschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof niet dat hij ingame terug schakelt, dat zou toch iets anders tot gevolg hebben stel ik me zo voor. :P

excuus, virtu? daar ben ik niet mee bekend. wat is dat? (zal het ook ff googelen.)

Verwijderd

Topicstarter
ow, ok, ik heb Virtu even gegoogled. ik heb wel eerder in mn bios rondgekeken naar n optie om de intel adapter uit te schakelen, alleen de nvidia te gebruiken, maar heb de optie toen niet kunnen vinden.
dat is wat virtu doet toch?

EDIT: laptop is trouwens Asus K95VM :P OP aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 15:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan trouwens ook zijn dat het Optimus heet trouwens, dat is in elk geval de techniek die Nvidia heeft, maar in grote lijnen hetzelfde biedt (en ook dat biedt weinig voordeel ingame).

Verwijderd

Topicstarter
hm, not bad! optimus komt me ergens bekend voor.. (ben nu op mn werk) als ik thuis ben zal ik ns kijken of ik dit kan uitschakelen :) Ik laat het hier weer weten of het heeft gewerkt of niet! :)

Verwijderd

Ik kon de optie niet vinden in de Bios. sterker nog, ik heb überhaupt nouwelijks opties in mn bios. ook in mn Nvidia manager e.d. kon ik er niets over vinden. wel ben ik erachter dat het hem volledig zit in ingame smoke, maar ook in bijvoorbeeld mist of iets in die richting gooit mn framerate omlaag. erg zonde.

Heeft iemand hier n idee of oplossing voor?

<edit> huh? dit is kennelijk n ander account xD>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 20:48 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Heb je de nieuwste drivers voor je gt630m geinstalleerd?

Meestal heb je dit soort drops wanneer er simpelweg teveel berekend moet worden, voornamelijk bij 'doorzichtige' dingen als rook en mist inderdaad.

Ik kwam iets tegen voor COD2: http://www.ehow.com/how_8424603_rid-smoke-call-duty-2.html
Voor COD5 ook: http://www.codboards.com/forums/showthread.php?t=29720

Misschien even verder googlen voor 4.
De meeste (zware) settings zou je in het menu moeten tegenkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 13-11-2012 23:24 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

COD 4 is een rot port, ken het probleem :). Zal me nix verbazen als dat op een 680 nog slecht draait

maak je niet druk om COD.

Zo draait bijv M2 op mijn 680 op 1300mhz / 7900mhz mischien op 30 fps ...... typisch gevalletje driver / game probleem.

Quake 4 draait hier ook voor geen eene meter

[ Voor 159% gewijzigd door A87 op 15-11-2012 15:25 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Als hij niet schakelt tussen de video kaarten, dan is de nieuwste drivers installeren vaak de oplossing.
Vooral bij Nvidia kaarten is dat meestal de oplossing

Verwijderd

Ok, ik heb het probleem vandaag wat geisoleerd. natuurlijk heb ik altijd mn drivers up to date, zo slim ben ik dan ook net wel :P

Hij schakelt helemaal niet naar mn Nvidia kaart!!!!

1. ik heb windows 8 herinstalleerd
2. geen extra drivers voor mn nvidiakaart geinstalleerd
3. bij devicemanager de Nvidiakaart uitgezet
4. call of duty 4 multi gerunned (met mn Intel HD graphics 4000 adapter dus)
Conclusie: Loopt even goed. goeie framerate, flinke drop rond rook e.d.

Dus: nieuwe lead: Waarom schakeld mijn laptop Call of duty 4 niet over op mn Nvidia kaart?!?! en hoe zorg ik dat ie dit wel doet??
Pagina: 1