Asus vs. Sony

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chellie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-01-2013
Beste kenners,

mijn huidige Asus is op sterven na dood en aangezien ik voor mijn werk af en toe presentaties moet houden moet ik op zeer korte termijn een andere kopen.

Nu heb ik wat rondgeneusd en hoewel ik vnl naar Asus keek ben ik eigenlijk stiekem verliefd geworden op de Sony Vaio Duo 11. O+
Dit lijkt mij praktisch, heb je gelijk een tablet om even te ontspannen op de bank. En dat handschrift herkennen lijkt mij ook wel fijn, want ben een 3-vinger-typer en aangezien ook verslagen moet maken, lijkt me dat wel wat (weet natuurlijk niet of zo'n ding ook mijn handschrift lezen kan :/ )

Voordelen Vaio Duo11:
- leuk speelgoed
- aantekeningen schrijven

De verkoper bij Mycom, raadde mij echter de Asus U31Xa Zenbook aan op grond van robuustheid.
Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen, ben zelf altijd wel heel voorzichtig met mijn spullen, maar onderweg kan toch van alles gebeuren.
Ook zei hij dat een touchscreen niet praktisch is bij presentaties, maar ik gebruik altijd een presenter, dus dat lijkt mijn geen onoverkomelijk probleem, en het gebrek aan touchpad lijkt mij bij foto's bewerken met een extra muis oplosbaar.

Voordelen Zenbook:
- robuust
- goed scherm met goede kijkhoek zonder reflectie
- krachtige i7 processor

Wie heeft raad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
Wat is je budget? De Asus heeft wel een zeer goed scherm en een zeer goede behuizing. Als je een zeer goede lichte laptop wilt is dat zeker een aanrader. Je zou ook nog eens kunnen kijken naar de Samsung 9 series.

Het hangt er helemaal vanaf wat je budget is en wat je ermee wil gaan doen. Presentaties draaien kan iedere laptop tegenwoordig ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De verkoper komt wel met erg stomme subjectieve argumenten... Ik zou een touchscreen met pen juist handig vinden met presentaties (dan schrijf ik letterlijk aantekeningen tijdens de powerpoint presentatie.)

Ik zou zelf ook eventjes kijken naar de Lenovo Yoga, dit is ook een hele gave laptop. Deze vind ik het omvouw mechanisme net iets meer bruikbaar dan de Sony vaio Duo 11 mechanisme.

Als je het pennetje van de Sony vaak gaat gebruiken dan zie ik daar geen sterke argument tegen aangezien de Sony ook een Full HD IPS scherm heeft, en net zulke goede kijkhoeken heeft als de Zenbook Prime. Het is alleen wel glossy en het is maar hoe irriterend je die vind. Hou wel rekening mee dat de accuduur van de Vaio Duo 11 niet sterk is. Het staat ongeveer volgens diverse reviews vast aan 4,5 uren, ook moet je maar zelf zien of je de schuif mechanisme wat vind, het lijkt mij ligt irritant aangezien je dan zo niet het scherm onder een bepaalde hoek kan zetten.

Maar goed nogmaals, dat is mijn mening. Ik sta zelf positief over het lage gewicht en het goede scherm van de Vaio Duo 11. Hij is alleen... uhmmm... duur |:(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 16:09

JT

VETAK y0

Ik ben niet overtuigd van tablets van ruim over de 1kg, ik zou dus eerder voor de Zenbook gaan. Ik moet er niet aan denken dat ik iets van 1kg steeds met 1 hand vast moet houden. Krijg al kramp als ik eraan denk.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Chellie
Bedankt voor jullie reacties,

Die Lenovo ziet er ook interessant uit, daar wordt het niet makkelijker op.

Mijn budget hangt af van wat ik er voor krijg, maar 1400 euro (zoals bovenstaande modellen vind ik wel de bovengrens).
Een glossy scherm is echt niks voor mij, want werk vaak aan verslagen in de stuurhut van van een boot met ramen aan alle kanten, nu heb ik zo'n glossy scherm en al die reflecties werken niet prettig.
In deze verslagen komen ook foto's, echt veel beeldbewerken doe ik niet, maar een beetje opleuken toch wel.
Backlit is ook een wens van mij, omdat 's nachts in de stuurhut geen licht aan mag.

Ik heb sterk het gevoel dat ik eigenlijk nog een maand zou moeten wachten met de aankoop, helaas heb ik voor het eind van de maand een nieuwe nodig.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 16:09

JT

VETAK y0

Volgens mij past de Zenbook prima bij jouw wensen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chellie
Oh, oh, Ik geloof dat ik de Asus Taichi 13' wil.
http://taichi.asus.com

Ik zie toch wel voordelen in een laptop en tablet ineen, hoewel ik deze vnl als laptop zal gebruiken is de tablet functie handig al ik eens op de bank wil relaxen.
Die Asus, met zijn dubbele scherm is een bijkomend voordeel.

Alleen is deze geloof ik nog niet verkrijgbaar.
Heeft iemand enig idee of deze al ergens te koop is en indien nog niet, wanneer dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
Geen idee, kan nog wel even duren. Misschien is een Surface ook wat voor je? Of een andere Windows 8 tablet. Alle voordelen van een pc met een office versie erbij.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Ik heb de Vaio Duo besteld, met i5, 256GB SSD en 8GB ram, 22 James Bond films op Bluray en paar procent korting omdat ik in de onderwijsstore van Sony besteld heb. Prijs net boven de 1400 euro. Ik wilde een laptoo en tablet waarop ik Photoshop kan draaien, en met zijn superscherm en drukgevoelige pen is dit een ideale kandidaat.
Ik vind het grappig om te lezen dat de 'expert'-reviews zo kritisch zijn, terwijl alle eigenaars bijna zonder uitzondering razend enthousiast zijn. De experts hebben simpelweg niet begrepen waar dit apparaat voor bedoeld is. Het is geen ipad. 1,3 kg te zwaar als tablet? Komop, een tablet heb je op tafel liggen of op schoot. Dan is dat gewicht geen probleem. Minder dan 2 ipads. Als je 'm staand met 1 hand wil bedienen is het misschien zwaar, maar dat doe ik nooit. Daar is dit ding gewoon niet voor bedoeld. Als je dat wel wil moet je inderdaad een ipad kopen. Dit ding kickt echter wel de asses van elk ios en android apparaat op aarde, qua functionaliteit en connectiviteit. En geen touchpad? Boeien, het ding heeft een kickass touchscreen, beste op de markt en een touch pen. Wie wil er in godsnaam dan zo'n ouderwets touchpad? Ik vind het een perfecte keus van Sony.

Groetjes, FaceDown.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
FaceDown schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:44:
Ik heb de Vaio Duo besteld, met i5, 256GB SSD en 8GB ram, 22 James Bond films op Bluray en paar procent korting omdat ik in de onderwijsstore van Sony besteld heb. Prijs net boven de 1400 euro. Ik wilde een laptoo en tablet waarop ik Photoshop kan draaien, en met zijn superscherm en drukgevoelige pen is dit een ideale kandidaat.
Ik vind het grappig om te lezen dat de 'expert'-reviews zo kritisch zijn, terwijl alle eigenaars bijna zonder uitzondering razend enthousiast zijn. De experts hebben simpelweg niet begrepen waar dit apparaat voor bedoeld is. Het is geen ipad. 1,3 kg te zwaar als tablet? Komop, een tablet heb je op tafel liggen of op schoot. Dan is dat gewicht geen probleem. Minder dan 2 ipads. Als je 'm staand met 1 hand wil bedienen is het misschien zwaar, maar dat doe ik nooit. Daar is dit ding gewoon niet voor bedoeld. Als je dat wel wil moet je inderdaad een ipad kopen. Dit ding kickt echter wel de asses van elk ios en android apparaat op aarde, qua functionaliteit en connectiviteit. En geen touchpad? Boeien, het ding heeft een kickass touchscreen, beste op de markt en een touch pen. Wie wil er in godsnaam dan zo'n ouderwets touchpad? Ik vind het een perfecte keus van Sony.
Schrijf dan een mooi uitgebreide tweaker review??

Ik ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke ervaringen van dit ding op het gebied van bouwkwaliteit, ergonomie etc. etc. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Vinand schreef op donderdag 29 november 2012 @ 00:16:
[...]

Schrijf dan een mooi uitgebreide tweaker review??

Ik ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke ervaringen van dit ding op het gebied van bouwkwaliteit, ergonomie etc. etc. :)
Doe ik misschien wel als ik 'm heb. Duurt nog zeker 3 weken.. Wat ik hierboven schrijf is op basis van specs, en gebruikerservaringen die ik lees. En mijn ervaring met alle Ipads en een paar Android tablets, waaronder de Galaxy Tab 10.1.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 06:51

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik mis eigenlijk wel een discussie topic over de convertible Windows 8 lapblets. Ik hoop dat er tijdens CES misschien wat interessante modellen worden aangekondigd.

De Vaio Duo 11 lijkt me interessante, maar het spiegelende scherm, kleine toetsenbord, vaste positie scherm, en 11.6" (te klein!?), en de prijs zorgen ervoor dat ik een aankoop niet aandurf. Ik heb momenteel een 14" ThinkPad met matte scherm, en ik ben een beetje huiverig om een scherm kleiner dan 12,5" te nemen want ik vind 14" soms al aan de kleine kant (ik werk op m'n desktop met 22").
Pagina: 1