Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:11
Tv's zijn niet echt mijn specialiteit, en met de grote verscheidenheid kom ik er ook niet lekker uit, daarom maar om wat hulp vragen.

Ik zoek een TV tussen de 37 en 42 inch. (sharp/sony/lg, overige merken liever niet, mag wel worden aanbevolen)
1080P niet, 1080I.
CL+ module voor HD/digitale tv.(overigens snap ik niet hoe deze module uit een analoge kabel digitale info kan halen :S)
En het liefst een snel paneel (100hz+), en niet de marketingtruc van alle fabrikanten die met MCI,CMR etc aan de slag zijn gegaan.

Iets waardoor ik met een proxy TV kan kijken wat alleen in het buitenland wordt uitgezonden(sky)(smart TV)

3D is geen vereiste en heb ik er liever ook niet opzetten, betaal liever voor wat extra beeldkwaliteit, dan voor een functie die ik toch niet ga gebruiken.(laten we het wel ontopic houden en niet op een discussie uitkomen waarom 3D wel/niet goed is)

Prijs rond de 500 euro, mag iets meer of minder zijn.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Noenie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:34:
Tv's zijn niet echt mijn specialiteit, en met de grote verscheidenheid kom ik er ook neit lekker uit, daarom maar om wat hulp vragen.
Gelukkig zijn hier op Tweakers wel een aantal meneren die wat over televisies weten, welkom.
Ik zoek een TV tussen de 37 en 42 inch. (sharp/sony/lg, overige merken liever niet, mag wel worden aanbevolen)
1080P niet, 1080I.
Vrijwel elke televisie die je vandaag de dag in de winkel koopt groter dan 32", heeft een resolutie van 1920x1080. Dit is overal progressief en niet interlaced, 1080p dus.
CL+ module voor HD/digitale tv.(overigens snap ik niet hoe deze module uit een analoge kabel digitale info kan halen :S)
Ook hier is elk model televisie van 32" en hoger uit 2012 voor geschikt MITS deze voor Nederland is. Uit de winkel kun je er vanuit gaan dat dit gewoon goed is, bij webshops is het altijd handig om even een mail te sturen met de vraag of het model ook echt Nederlands is. Anders heb je de kans dat het niet werk of na een update niet meer werkt.

Hoe dat werkt? De kabel is niet alleen analoog maar ook voor digitaal. Televisies vandaag de dag hebben een digitale decoder in de televisie zelf zitten waardoor ze geen gebruik meer hoeven te maken van een digitale decoder van bijvoorbeeld Humax. Ze decoderen het digitale signaal dus zelf en daar speelt de CI+ module een rol bij.
En het liefst een snel paneel (100hz+), en niet de marketingtruc van alle fabrikanten die met MCI,CMR etc aan de slag zijn gegaan.
Dan kom je automatisch bij de wat duurdere televisies uit. Je budget moet er dus ook naar zijn.
Echter geldt het hele Hz verhaal minder wanneer je voor plasma gaat. Daar is de televisie 48Hz (Blu-ray), 50Hz, 60Hz (iemand die dit kan bevestigen, ik ben er nog steeds niet zeker van) of 94Hz bij bepaalde modellen.

LCD en plasma zijn op het gebied van Hz heel verschillend.
Iets waardoor ik met een proxy TV kan kijken in het buitenland (sky)(smart TV)
Dit kun je met de televisie zelf vergeten. Samsung heeft wel ondersteuning voor flash maar er zijn ook genoeg websites die Silverlight gebruiken en dat kun je dan niet kijken. Hiervoor kun je het beste een HTPC naast de televisie installeren omdat je dan niet die beperkingen hebt.
3D is geen vereiste en heb ik er liever ook niet opzetten, betaal liever voor wat extra beeldkwaliteit, dan voor een functie die ik toch niet ga gebruiken.(laten we het wel ontopic houden en niet op een discussie uitkomen waarom 3D wel/niet goed is)
3D ontkom je in 2012 niet meer aan. Als je een beetje een goede televisie wilt hebben, zit je ook vast aan een televisie met 3D. Alleen de aller goedkoopste modellen hebben geen 3D maar dan heb je qua beeldkwaliteit ook het onderste uit de kan. Echter kun je gewoon televisies kopen waar geen 3D brillen bij zitten en waar je voor de 3D optie ook eigenlijk vrij weinig extra betaalt. De optie zit erop en mocht je er misschien ooit nog eens gebruik van willen maken, dan heeft je televisie het.
Prijs rond de 500 euro, mag iets meer of minder zijn.
Dat is wel een heel mager budget. Dan heb je niet veel televisie. En aangezien de Tweakers Pricewatch het op het moment niet goed doet, kan ik ook niet echt zoeken naar televisies en prijzen op het moment. Ik doe het even uit het hoofd, het is dus niet precies.

De Panasonic TX-P42UT50 is een leuk model. Is op het moment iets van €530,- en dan zit je niet ver boven het budget wat je hebt. Maar als je het mij vraagt, zou ik sowieso verder sparen of het budget verhogen naar €700,- en de Panasonic TX-P42ST50 halen. Dan heb je een televisie die echt bang for buck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Dimens schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:11:
[...]
[...]
Dat is wel een heel mager budget. Dan heb je niet veel televisie. En aangezien de Tweakers Pricewatch het op het moment niet goed doet, kan ik ook niet echt zoeken naar televisies en prijzen op het moment. Ik doe het even uit het hoofd, het is dus niet precies.

De Panasonic TX-P42UT50 is een leuk model. Is op het moment iets van €530,- en dan zit je niet ver boven het budget wat je hebt. Maar als je het mij vraagt, zou ik sowieso verder sparen of het budget verhogen naar €700,- en de Panasonic TX-P42ST50 halen. Dan heb je een televisie die echt bang for buck is.
Kijk dit zijn de nuttige antwoorden! :)
Ik zou inderdaad het budget kunnen opschroeven, maar als met een hoger bedrag begint dan wordt het ook alleen maar duurder.

De "grap" hieraan is namelijk dat ik eigenlijk tot maart de tijd heb om een TV te kiezen, net voor het volgende F1 seizoen. Dus het budget wordt ook minder budget over de tijd heen.
Nu heb ik even snel gekeken naar de TX-P42ST50, die ziet er inderdaad leuk uit. gaat zeker onthouden worden. Zie alleen wel dat ik daar een wallmount voor moet hebben, en ze niet de standaart VESA aanhouden, (50cm vanaf de muur, vervolgens 50CM 1 kant op, en dan misschien nog wat omhoog.).

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Waarschijnlijk is het model die je nu bekijkt in Maart niet meer te krijgen, dus ik zou dan in Februari het allemaal is dunnetjes over doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Noenie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:29:
[...]

Kijk dit zijn de nuttige antwoorden! :)
Ik zou inderdaad het budget kunnen opschroeven, maar als met een hoger bedrag begint dan wordt het ook alleen maar duurder.
Dit klinkt net zo logisch als water wat water is en lucht wat lucht is, of ik snap niet helemaal wat er staat. Anyway;
De "grap" hieraan is namelijk dat ik eigenlijk tot maart de tijd heb om een TV te kiezen, net voor het volgende F1 seizoen. Dus het budget wordt ook minder budget over de tijd heen.
Fabrikanten komen eigenlijk maar een keer per jaar met nieuwe modellen. Dat is elk jaar in Januari op de CES. Dan duurt het wel nog even voordat ze in Nederland in de winkel komen, vaak tussen Februari en April dat alle modellen in de winkels staan en te krijgen zijn. Elke televisie die je nu dus koopt, is dus alweer een half jaar oud. Het voordeel van wat later kopen, is dat je wel flink goedkoper uit bent dan een half jaar geleden. Om als voorbeeld te noemen, is de Panasonic TX-P42ST50 nu bijna 20% goedkoper geworden, dat is flink.
Nu heb ik even snel gekeken naar de TX-P42ST50, die ziet er inderdaad leuk uit. gaat zeker onthouden worden. Zie alleen wel dat ik daar een wallmount voor moet hebben, en ze niet de standaart VESA aanhouden, (50cm vanaf de muur, vervolgens 50CM 1 kant op, en dan misschien nog wat omhoog.).
Voor elke televisie moet je een aparte wallmount hebben, die zit er niet standaard bij. Alleen Philips heeft modellen waar de voet gebruik kan worden als wallmount maar aan Philips moet je niet beginnen, is Chinese prut.
Veelal zijn wallmounts ook geschikt voor een aantal bepaalde VESA's. 400x300 is normaal en de meeste wallmounts kunnen dit ook gewoon aan. Ik zie het probleem niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Dimens schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:02:
[...]
Dit klinkt net zo logisch als water wat water is en lucht wat lucht is, of ik snap niet helemaal wat er staat. Anyway;
"Budget" heeft toch meerdere betekenissen? de een die aangeeft hoeveel geld er beschikbaar is, de ander die je ook kan zien als "Bang for buck"
[...]
Fabrikanten komen eigenlijk maar een keer per jaar met nieuwe modellen. Dat is elk jaar in Januari op de CES. Dan duurt het wel nog even voordat ze in Nederland in de winkel komen, vaak tussen Februari en April dat alle modellen in de winkels staan en te krijgen zijn. Elke televisie die je nu dus koopt, is dus alweer een half jaar oud. Het voordeel van wat later kopen, is dat je wel flink goedkoper uit bent dan een half jaar geleden. Om als voorbeeld te noemen, is de Panasonic TX-P42ST50 nu bijna 20% goedkoper geworden, dat is flink.
Desalniettemin is oriënteren altijd handig. Zeker als dus inderdaad nieuwe modelen eraankomen, dan is het de vraag of het leuk is om een nieuw nieuwe te kopen, of toch een TV van een jaar oud, voor een leuker bedrag.
(goedkoopste prijs bij onze buren is €680)
[...]
Voor elke televisie moet je een aparte wallmount hebben, die zit er niet standaard bij. Alleen Philips heeft modellen waar de voet gebruik kan worden als wallmount maar aan Philips moet je niet beginnen, is Chinese prut.
Veelal zijn wallmounts ook geschikt voor een aantal bepaalde VESA's. 400x300 is normaal en de meeste wallmounts kunnen dit ook gewoon aan. Ik zie het probleem niet helemaal?
Had nog niet gezien dat deze een VESA bevestiging had, staat verder ook niet duidelijk op de website van Panasonic zelf. Hij komt namelijk ook aan een muur te hangen voor een kast, vandaar dat ie moet kunnen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Noenie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:18:
Desalniettemin is oriënteren altijd handig. Zeker als dus inderdaad nieuwe modelen eraankomen, dan is het de vraag of het leuk is om een nieuw nieuwe te kopen, of toch een TV van een jaar oud, voor een leuker bedrag.
(goedkoopste prijs bij onze buren is €680)
De oude modellen zullen dan wel gaan verdwijnen. Je hebt dus kans dat je een model mis gaat lopen als je wacht en dat je voor de opvolger van dat jaar ineens een heel stuk meer moet gaan betalen terwijl ik niet verwacht dat er een enorme ontwikkeling zal zijn. Misschien sneller Smart TV maar qua beeldkwaliteit denk ik niet veel. Misschien dat ze een aantal andere punten verbeteren maar je gaat daar dan wel weer de hoofdprijs voor betalen.
[...]

Had nog niet gezien dat deze een VESA bevestiging had, staat verder ook niet duidelijk op de website van Panasonic zelf. Hij komt namelijk ook aan een muur te hangen voor een kast, vandaar dat ie moet kunnen bewegen.
Je hebt gelijk, de website is niet ontzettend duidelijk. Ik kan het ook nergens vinden maar ik weet dat het deze VESA gebruikt en Tweakers Pricewatch bevestigd het ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Bij onze buren heb ik 3 plasmas tegenover elkaar gezet, zie link:
http://nl.hardware.info/v...cten/149514-119654-149513

Is de ST50 het echt waard, of kan ik net zo goed gaan voor de UT50? ik zie namelijk amper verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 10:03

FeaR

In GoT we trust

Noenie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:57:
Is de ST50 het echt waard, of kan ik net zo goed gaan voor de UT50? ik zie namelijk amper verschillen.
Verschillen haal je ook niet uit de specificaties, cijfertjes zijn leuk maar om te weten wat de daadwerkelijke verschillen zijn zal je toch in real life moeten gaan kijken naar beide TV's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Noenie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:57:
Bij onze buren heb ik 3 plasmas tegenover elkaar gezet, zie link:
http://nl.hardware.info/v...cten/149514-119654-149513

Specificaties zeggen niet alles. In mijn ogen is de ST50 het verschil in prijs wel degelijk waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Dimens schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:05:
[...]

Specificaties zeggen niet alles. In mijn ogen is de ST50 het verschil in prijs wel degelijk waard.
Gebaseerd op? wil het graag geloven, maar zonder argumenten komen we nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Noenie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:37:
[...]

Gebaseerd op? wil het graag geloven, maar zonder argumenten komen we nergens.
Betere kleur gradaties, Infinite Black Pro screen filter, 3 HDMI ingangen, betere lichtsterkte. Je zou hem eigenlijk gewoon eens moeten zien naast een UT50. Dan snap je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Dimens schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:55:
[...]

Betere kleur gradaties, Infinite Black Pro screen filter, 3 HDMI ingangen, betere lichtsterkte. Je zou hem eigenlijk gewoon eens moeten zien naast een UT50. Dan snap je wat ik bedoel.
Dan ga ik dat zeker doen, helaas is in omgeving Amstelveen geen ruk te vinden a tv winkels, moet dan meteen weer naar Amsterdam. Best waardeloos, nog advies voor welke winkels? MM was ik al een keer geweest en dat vond ik toen niet zo geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Noenie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:01:
[...]

Dan ga ik dat zeker doen, helaas is in omgeving Amstelveen geen ruk te vinden a tv winkels, moet dan meteen weer naar Amsterdam. Best waardeloos, nog advies voor welke winkels? MM was ik al een keer geweest en dat vond ik toen niet zo geslaagd.
Ik zou zeggen een kleine winkel waar een woonkamer zo goed als mogelijk wordt nagebootst. Normale verlichting, niet tientallen televisies naast elkaar en ook waar ze een goede demo kunnen geven qua beeld, niet de Winkelmodus maar de normale modus.

Ik weet dat in mijn eigen woonplaats Zoetermeer zo'n winkel is maar voor Amstelveen zou ik het je niet kunnen zeggen. Misschien weet iemand uit jouw omgeving dat wel, vraag het zou ik zeggen.
Pagina: 1