Hoe Apple?

Pagina: 1
Acties:

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Hoi wie kan mij aan een I-adres helpen waar wat wordt verteld over de werking van Mac OS 8 i.v.m. het aanleggen van een Windowsnetwerk waar 1 Power mac op moet zitten om toegang te krijgen tot een Ricoh afico 6010 die alleen vai het netwerk print???

PLEASE HELP :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
www.microsoft.com? Volgens mij ondersteunt Microsoft Mac clients voor NT domains. Anders moet je misschien OS 9 installeren waar misschien wel clientsoftware op zit.
Er is sowieso nog meer 3rdparty netwerksoftware voor MacOS.
Maakt verder wel uit in dit soort dingen dat je precies weet wat al geinstalleerd is op de Mac, dus iig OS revisie.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

verder; is dat een postscript printer via ethernet? kun je print-commando's rechtstreeks naar die printer sturen?

Kies dan bij de chooser (apple menu) voor de LaserWriter, kies de juiste poort en als printer een standaard x dpi printer, met het juist PSL.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Yep het is een postscript een Ricoh Affico 6110 met een 650E uitbreiding....

Via Windows werkt het perfect ik kan het IP adres in de printer/Kopieer zelf instellen...

• chem

chem

Reist de wereld rond

in dat geval: kies een standaard postcscript pinter onder de chooser... wellicht moet je wat spelen met de instellingen!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

het is dus een mac-printer???

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als die printer aan een Windows-PC hangt, zou je het programma Dave moeten gebruiken.
Dat programma kun je op de Mac installeren, en dan kan het zelf files en printers delen, maar ook gebruik maken van Windows-shares van de PC's.
http://www.thursby.com/

Het is alleen wel een verrekte duur stuk software |:( maar ja is dat erg? >:)

Verwijderd

oeps verkeerde forum

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Zou zo wel moeten lukken, Apple's Laserwriter printers werkten ook via het netwerk, als de Chooser hem ziet, kun je hem waarschijnlijk wel aansturen.

iOS developer

• chem

chem

Reist de wereld rond

pcies

het is geen apple printer maar als je wat minder features op de koop toeneemt kun je gewoon via een generieke driver die printer aansturen...

offuh, je gaat naar de site van het bedrijf en zoekt of er een driver voor bestaat? maar dat heb je allang gedaan denk ik...

• chem

chem

Reist de wereld rond

hier dus:
http://www.ricoh-support.com/new/public/main_drivers.asp

en die 6010 staat er helemaal niet tussen maar verder zie ik mac-drivers (PS3) voor bijna elke printer daar!

check ook de utils-sectie ed. want er staat nig veel meer software voor ricoh <> mac meuk

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Als ie aan een pc hangt, hang em dan aan een pc met win nt of win2k kan je printer delen voor macintosh, wel ff service installeren en dan zie je die staan in de kiezer of chooser van de mac.

Je kan ook fileserver installeren op de pc, kan je makkelijk bestanden overzetten.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• chem

chem

Reist de wereld rond

wat zegt-ie nou?
het is een NETWERKPRINTER

:?

Pagina: 1