Overstappen, abonnementsbeëindiging & stilzw. verlenging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand me duidelijk kan uitleggen hoe het nu geregeld is met overstappen na aflopen van een contract.

Hier is de situatie:

Ik heb een Telfort sim-only-abonnement (bellen, internet, SMS-bundeltje) afgesloten op 16 december 2010.
Nu wil ik graag een toestel + abonnement maar (omdat ik geen toestellease wil) wil ik overstappen op Vodafone.

Ik heb via studentmobiel een abonnement gekozen met een HTC One X+ erbij. Contract ingevuld en samen met legitimatie en recent afschrift teruggemaild (vandaag).

Ik wil graag mijn nummer behouden. Ik heb met Telfort gebeld omdat ik bang ben dat Vodafone niet snel is en voor 16 november (1 maand opzegtermijn) de boel regelt. Ik kan echter niet zelf mijn oude abonnement opzeggen omdat Vodafone dan geen nummerbehoud kan regelen, is me door Telfort verteld.

Goed, waar maak ik me nu zorgen over? Stel dat Studentmobiel of Vodafone er (te) lang over doen om mijn contract bij Telfort op te zeggen, dan wordt dat contract automatisch verlengd? Is dat dan automatisch weer 2 jaar? Of kan ik er dan per maand kosteloos vanaf?

Verder is er nog de onduidelijkheid van Telfort; op de Mijn Telfort pagina staat dat mijn huidige contract van 16dec 2010 tot 8 dec 2012 loopt :? Hoe is dat 2 jaar? De telefonist zei me dat ik echt een abonnement tot 16 december heb. Schiet mij maar lek.

TL;DR: mijn 2jarig Telfort sim-only-abonnement loopt binnenkort af en ik ben bang dat als Vodafone niet snel genoeg is, mij stilzwijgend een nieuw 2-jarig Telfort abonnement in de maag gesplitst wordt en ik dat moet afkopen.

Kan iemand me uit de onzekerheid helpen? Telfort zelf is niet toeschietelijk, ik krijg alleen maar te horen dat ik een domme keus maak omdat ik verkeerd geïnformeerd ben over toestellease |:(

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-07 23:38
^ stilzwijgende verlenging bestaat al een lange tijd niet meer. Na het aflopen van je contract kan deze per maand opgezegd worden. Dus laat vodafone je nummer overnemen en maak je niet al te druk. Als je bij het bestellen van je vodafone abonnement heb aangegeven dat je gebruik wil maken van nummerbehoud wordt je huidige abonnement door Vodafone opgezegd en je nummer overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:52
Om ook echt antwoord te geven op je vraag, je hebt inderdaad een opzegtermijn van 1 maand.

Stel dat Vodafone jouw abo 1 dag te laat opzegt dan gaat je nummer niet de 16e maar de 17e (mits werkdag) over naar Telfort en zit je dus 1 dag langer dan je contract aan Telfort vast.

Ander voorbeeld; stel dat jij op 15 januari besluit om je abo op te zeggen met behoud van nummer dan gaat je nummer 15 februari over (mits werkdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Figo112 en Ruud bedankt! Een maand ofzo extra aan Telfort vastzitten vind ik niet erg, daar kom ik wel overheen. We zien wel hoe het loopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:10

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Volgende keer graag even de helpdesk/winkel bellen/langslopen, die kunnen het je direct vertellen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
janvanduschoten schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:38:
Volgende keer graag even de helpdesk/winkel bellen/langslopen, die kunnen het je direct vertellen.
Helpdesk bellen heb ik dus gedaan, daar werd bijzonder ontwijkend gereageerd en kreeg ik echt geen antwoord. Het kwam er op neer dat ik een stomme keuze maakte door bij Telfort te willen vertrekken. Goeie tactiek om klanten te houden joh, not. :(

De hulp in winkels ken ik ook, daar kunnen ze alles fantastisch voor je regelen maar als je een vraag hebt over hoe een abonnement werkt (voorwaarden) dan kunnen ze daar ineens geen antwoord op geven. Been there, done that.

Het is niet zo dat ik niet gezocht heb, voorafgaand aan mijn vraag heb ik ruim een uur lang geprobeerd een bevredigend antwoord te vinden op de Telfort website en elders. Ik kwam er gewoon echt niet uit.

Ik snap dat dit forum geen helpdesk is enzo maar ik ben bijzonder blij dat iemand me gewoon kon vertellen hoe het simpelweg zit met aflopende contracten en wel of geen stilzwijgende verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Mijn zusje zit ook nog bij telfort, heeft via gsmtopdeal een nieuw abonnement afgesloten. Bij navraag bij Telfort blijkt dat ze nu een maandelijks opzeg termijn heeft. Op moment dat T-Mobile haar nummer wilt overnemen wordt dat contract met telfort beëindigd. Het nieuwe abonnement gaat in zodra Telfort haar telefoonnummer vrijgeeft aan T-Mobile.

Aangezien er dus een maand opzegtermijn in zit, gaat deze pas in ergens begin December. Moet vlekkeloos gaan.

Kort gezegd, nee je wordt niet meer met twee jaar verlengd, dat was vroeger zo maar nu mogen providers je na het eerste of tweede jaar alleen nog maandelijks verlengen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Duidelijk! Ook jij bedankt, Quad!