Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betaalbaar klantinformatiesysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een betaalbaar systeem waarin ik informatie kan bijhouden over klanten.Mijn budget is een paar honderd euro. Ik heb me rotgezocht op internet en kan eigenlijk alleen dure systemen vinden. Dat is voor mij op dit moment niet haalbaar.

De klantgegevens komen op een laptop in de auto te staan en de informatie moet daarom beveiligd zijn. Ik doe eigenlijk verder niks met de informatie, alleen gegevens erin zetten en bekijken. Als er een extra optie is waar je nog info kunt aanvullen (bijvoorbeeld in een extra tab waar je de historie kunt zien) dan zou dat fijn zijn maar het is geen pre.

Iemand van jullie die wel een betaalbaar systeem weet of wellicht betere id-en heeft om dergelijke gegevens op te slaan? Ik ben jullie erg dankbaar. :)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

beany

Meeheheheheh

Probeer eens te zoeken op 'open source crm'. Daar zijn er wel wat van te vinden. Die zijn of gratis of relatief goedkoop.

Beveiliging is misschien een lastig puntje.

Maar misschien is een CRM overkill voor je, dat weet ik niet. Misschien wordt je wel wild enthousiast als je al die opties ziet die in die pakketten zit :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
ik heb een aantal keer SugarCRM (opensource variant) gebruikt voor dit soort toepassingen.
Het is wel een webapp, maar daar kun je misschien alleen maar voordeel uit halen. Je moet alleen wel een verbinding hebben, of het spul op de laptop zelf draaien.

Of het wat voor je is kun je denk ik het beste zelf bepalen.

Edit: Hier vind ik ook nog een lijstje van de 'top 10' CRM van dit moment
http://www.insidecrm.com/...urce-crm-solutions-53507/

[ Voor 20% gewijzigd door Redshark op 13-11-2012 13:27 . Reden: Linkje gevonden ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klopt het dat je ook offline alles wilt kunnen doen en dat je maar 1 client hebt? Al kan bijv ook vanaf een smartphone of tablet kunnen werken erg handig zijn. Als maar 1 client dan is een webbased applicatie inderdaad misschien overkill en kan je beter kijken naar bijv Outlook-uitbreidingen. Let dan wel goed op (beveiliging en) backup, natuurlijk.

[ Voor 194% gewijzigd door F_J_K op 13-11-2012 14:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 23:58
Ik zou ook voor een Open Source versie gaan.

Wellicht kan je deze op een USB stick zetten en hem (gratis) met TrueCrypt beveiligen. Desnoods beveilig je een heel OS met truecrypt op USB en laad je deze als je bij de gegevens moet.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe. :) Ik ben er erg blij mee.

Het is inderdaad zo dat de software op de laptop staat en ik offline de gegevens in wil zien. De gegevens moeten beveiligd zijn mocht de laptop bijvoorbeeld gestolen zijn. Het betreft vertrouwelijke informatie.

Ik heb zelf nog zitten denken om de software op een usb stick te laten draaien (wat hier ook werd genoemd) en die te verwijderen mocht ik de auto uitstappen. Maar ik weet niet hoe dat zit met de levensduur van een usb als die vaak in en uit een poort wordt gehaald. Een back up is natuurlijk zo gemaakt, maar ik voorkom liever zeg maar :)

Het mamut programma lijkt me erg uitgebreid en mooi, maar ik hik een beetje tegen dat soort terugkomende kosten aan. Je moet voor een licentie betalen en daarnaast ook nog doorlopende maandelijkse kosten. Ik zou liever software hebben waarbij ik geen maandelijkse kosten heb. Maar nogmaals, dat is wel een programma wat echt alles heeft, zelfs dingen die ik op dit moment nog niet zou gebruiken.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:57:
Een back up is natuurlijk zo gemaakt, maar ik voorkom liever zeg maar :)
Een laptop kan worden gejat of kan uit je handen vallen, een server kan worden gehackt of kan in een rekencentrum staan dat onder water komt te staan, een virus kan de boel slopen, een hostingpartij kan failliet gaan, etc etc. De levensduur van een USB-stick is niet perse slechter dan die van een laptop die in een auto ligt waarvan het ruitje kan worden ingetikt. Dus nee, een backup moet je altijd hebben als het data betreft die je niet kwijt wilt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:09:
[...]

Een laptop kan worden gejat of kan uit je handen vallen, een server kan worden gehackt of kan in een rekencentrum staan dat onder water komt te staan, een virus kan de boel slopen, een hostingpartij kan failliet gaan, etc etc. De levensduur van een USB-stick is niet perse slechter dan die van een laptop die in een auto ligt waarvan het ruitje kan worden ingetikt. Dus nee, een backup moet je altijd hebben als het data betreft die je niet kwijt wilt ;)
Ik begrijp het. Maar ik verwacht dat ik vaak aanpassingen moet doen aan informatie en vond dat eigenlijk veel gedoe dan :$
En de kans om de stick wel te vergeten is natuurlijk ook aanwezig.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:11:
Ik begrijp het. Maar ik verwacht dat ik vaak aanpassingen moet doen aan informatie en vond dat eigenlijk veel gedoe dan :$
offtopic:
Met het gevaar dat ik drammerig overkom: als je vaak aanpassingen doet is het juist belangrijker om een backup te maken. Die aanpassingen maak je vast om een reden. Dan is er vast ook een reden om de info belangrijk te vinden.

Ik zou zeggen: tenminste1x per dag een goede backup. Dat kan natuurlijk ook "naar de cloud" me iets als Dropbox of Crashplan (mits je zelf zorgt voor de encryptie), soms ook tijdens het werken.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38

paQ

bij daylight (MAC) betaal je eenmalig voor de serversoftware, daarna niets meer.
http://www.marketcircle.com/daylite/
werkt op je pc, online in een cloud, apps voor iphone en ipad

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit pas beter in Client Software Algemeen :)

Dus move van SG >> CSA

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:18:
[...]

offtopic:
Met het gevaar dat ik drammerig overkom: als je vaak aanpassingen doet is het juist belangrijker om een backup te maken. Die aanpassingen maak je vast om een reden. Dan is er vast ook een reden om de info belangrijk te vinden.

Ik zou zeggen: tenminste1x per dag een goede backup. Dat kan natuurlijk ook "naar de cloud" me iets als Dropbox of Crashplan (mits je zelf zorgt voor de encryptie), soms ook tijdens het werken.
Je hebt ook gelijk hoor. Ik zou het ook standaard elke dag moeten doen. Maar het leek me veel makkelijker als het systeem dat zelf zou doen. Maar als je budget gratis of uiterlijk een paar honderd euro is dan mag je denk ik niet klagen. :D
Pagina: 1