Hallo allen,
Ik heb sinds vorige week wat problemen met mijn hardeschijven.
De PC bleef opeens spontaan hangen tijdens een film kijken. Na een tijdje deed die het dan weer maar was 1 of meer van mijn partities verdwenen of onbereikbaar. Af en toe starten de PC opeens opnieuw op zonder waarschuwing of iets. Ook een paar keer Blauwe schermen gehad.
Hardeschijf situatie: 2x 1TB SATA (Stripped)
Nou heb ik van de week een nieuwe schijf gehaald en daar windows opgezet. De oude schijven heb ik geformatteerd en allebij ingedeeld als 1 partie, dus niet Stripped meer of iets dergelijks.
C: 500GB
D: 1000GB
E: 1000GB
Maar nu heb ik dus nog steeds problemen met de oude hardeschijven. Als ik een film start loopt 9 van de 10 keer MPC vast, na een tijdje doet de comp het dan weer en de schijf is meestal ook nog aanwezig. Meestal na nog een paar keer proberen lukt het of hij loopt vast en de schijf verdwijnt. Opnieuw opstarten haalt hem dan weer te voorschijn. Heel soms als die de film dan wel afspeelt start de computer halverwege opnieuw op.
Blauwe schermen heb ik niet meer gehad.
Verder als de PC gewoon aanstaat en ik een beetje aan het surfen/downloaden ben etc doet hij het gewoon goed. Het is echt alleen bij films kijken. (Of bij belasting van de pc zou ook kunnen, enige wat ik met de pc doe is films en series kijken.)
Nou tast ik een beetje in het duister over wat het probleem nou zou kunnen zijn. Je zou zeggen hardeschijf kapot, maar waarom start de PC soms dan opnieuw op? De systeem bestanden staan tenslotte op een andere hardeschijf, waar ik totaal geen problemen mee heb. Als ik de film naar de C schijf kopieer, speelt hij deze ook zonder probleem af.
Ik heb al met de diagnostics tool van WD beide oude schijven getest, geen errors.
Heb ook verschillende SATA poorten geprobeerd, heeft ook niet geholpen.
Tevens staan 1 het logboek de volgende errors:
Fouten:
Gebeurtenis: 15 Bron: Systeem. - 22x afgelopen uur.
Waarschuwingen:
Gebeurtenis: 51 Bron: Disk Logboek: Systeem. - 249x afgelopen uur.
Gebeurtenis: 57 Bron: Ntfs Logboek: Systeem: - 2x afgelopen uur.
De beide hardeschijven zijn 2 jaar oud.
Hier nog een lijstje met verdere specs van mn PC (kopie uit Speccy):
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Intel Core i5 750 @ 2.67GHz 38 °C Lynnfield 45nm Technology
4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
MSI P55-GD65 (MS-7583) (CPU 1) 35 °C
1023MB GeForce GTX 465 (EVGA) 55 °C
932GB Western Digital ATA Device (SATA) 34 °C
466GB Western Digital ATA Device (SATA) 31 °C
932GB Western Digital ATA Device (SATA) 35 °C
ASUS DRW-24B3ST ATA Device
Realtek High Definition Audio
Coolermaster 550watt voeding.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ik weet het echt ff niet meer.
Ik heb sinds vorige week wat problemen met mijn hardeschijven.
De PC bleef opeens spontaan hangen tijdens een film kijken. Na een tijdje deed die het dan weer maar was 1 of meer van mijn partities verdwenen of onbereikbaar. Af en toe starten de PC opeens opnieuw op zonder waarschuwing of iets. Ook een paar keer Blauwe schermen gehad.
Hardeschijf situatie: 2x 1TB SATA (Stripped)
Nou heb ik van de week een nieuwe schijf gehaald en daar windows opgezet. De oude schijven heb ik geformatteerd en allebij ingedeeld als 1 partie, dus niet Stripped meer of iets dergelijks.
C: 500GB
D: 1000GB
E: 1000GB
Maar nu heb ik dus nog steeds problemen met de oude hardeschijven. Als ik een film start loopt 9 van de 10 keer MPC vast, na een tijdje doet de comp het dan weer en de schijf is meestal ook nog aanwezig. Meestal na nog een paar keer proberen lukt het of hij loopt vast en de schijf verdwijnt. Opnieuw opstarten haalt hem dan weer te voorschijn. Heel soms als die de film dan wel afspeelt start de computer halverwege opnieuw op.
Blauwe schermen heb ik niet meer gehad.
Verder als de PC gewoon aanstaat en ik een beetje aan het surfen/downloaden ben etc doet hij het gewoon goed. Het is echt alleen bij films kijken. (Of bij belasting van de pc zou ook kunnen, enige wat ik met de pc doe is films en series kijken.)
Nou tast ik een beetje in het duister over wat het probleem nou zou kunnen zijn. Je zou zeggen hardeschijf kapot, maar waarom start de PC soms dan opnieuw op? De systeem bestanden staan tenslotte op een andere hardeschijf, waar ik totaal geen problemen mee heb. Als ik de film naar de C schijf kopieer, speelt hij deze ook zonder probleem af.
Ik heb al met de diagnostics tool van WD beide oude schijven getest, geen errors.
Heb ook verschillende SATA poorten geprobeerd, heeft ook niet geholpen.
Tevens staan 1 het logboek de volgende errors:
Fouten:
Gebeurtenis: 15 Bron: Systeem. - 22x afgelopen uur.
Waarschuwingen:
Gebeurtenis: 51 Bron: Disk Logboek: Systeem. - 249x afgelopen uur.
Gebeurtenis: 57 Bron: Ntfs Logboek: Systeem: - 2x afgelopen uur.
De beide hardeschijven zijn 2 jaar oud.
Hier nog een lijstje met verdere specs van mn PC (kopie uit Speccy):
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Intel Core i5 750 @ 2.67GHz 38 °C Lynnfield 45nm Technology
4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
MSI P55-GD65 (MS-7583) (CPU 1) 35 °C
1023MB GeForce GTX 465 (EVGA) 55 °C
932GB Western Digital ATA Device (SATA) 34 °C
466GB Western Digital ATA Device (SATA) 31 °C
932GB Western Digital ATA Device (SATA) 35 °C
ASUS DRW-24B3ST ATA Device
Realtek High Definition Audio
Coolermaster 550watt voeding.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ik weet het echt ff niet meer.