Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

goedkope game laptop

Pagina: 1
Acties:

• freste
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-06 14:34
Ik zou graag een laptop willen kopen om te gamen en filmpjes te zien. Het budget is +-600€.
Het is wel de bedoeling om iets zwaardere spellen te kunnen spelen, al hoeft dat niet persé in de beste kwaliteit te zijn. Spellen als skyrim en gta4 wil ik zeker kunnen draaien. Ook toekomstige spellen wil ik natuurlijk graag kunnen draaien (nogmaals, hoeft niet met de beste instellingen). Liefst ook een harde schijf van 500gb of meer. Kan dat voor mijn budget? Ik heb wel een redelijk idee wat goed is voor een gewone desktop, maar voor laptops heb ik geen idee, vooral qua gpu...

Ik heb gisteren in een paar winkels eens rondgekeken en kwam onderstaande laptops tegen (staan niet op de website van de winkels, ik heb snel een foto genomen van de gegevens dus ik hoop dat dit genoeg is):

easynote tk - €549
core i5-560m (2.66 ghz volgens internet, stond niet mee op de laptop)
6 gb ddr3 ram
geforce 610m
750 gb hdd
15,6" hd led lcd

asus k75de - €599
2,7ghz amd a6-4400m apu met radeon 7520g
8 gb ram
gpu:radeon hd 7520g + 7670m dual crossfire
100 gb hdd
schermgrootte niet genoteerd maar volgens internet: 17.3" 16:9 HD+ (1600x900) LED Backlight

hp g6-1280sb - €629
core i5-2430m 2.40 ghz
radeon hd 6470m 1gb
6gb ram
15,6" scherm
640 gb hdd

Zouden deze voldoen aan mijn vragen?
Uiteraard zijn andere suggesties ook welkom, mag van een gewone winkel zijn maar ook een online winkel.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

17 inch -> pricewatch: MSI Classic CX70 0ND-014NL

15 inch -> Dell Inspiron 15R SE met kortingsbonnen.

Andere (goede) keuzes zijn er niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Omni op 13-11-2012 13:29 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:37
Waarom geen desktop? Die zijn vele maal krachtiger voor hetzelfde budget

• freste
Ik heb een degelijke desktop maar wordt binnenkort geopereerd en zal enkele weken zoveel mogelijk moeten liggen. De desktop zou heel onhandig worden, en ik was sowieso van plan van nog een laptop aan te kopen.

Die cx70 is blijkbaar enkel in qwerty? Ik zou toch liever azerty hebben. is die dell verkrijgbaar in azerty? Op de foto te zien qwerty, maar misschien is die ook in azerty te verkrijgen? Ik zit momenteel op het werk en kan daar de site van Dell amper openen (heel de computer wordt opeens enorm traag dan).

Hoe vind ik die kortingsbonnen? Ik heb even gekeken en vind een bon voor 3% korting en 5% korting online, maar dan kom ik nog boven de 700€ uit.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

freste schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:24:
Ik heb een degelijke desktop maar wordt binnenkort geopereerd en zal enkele weken zoveel mogelijk moeten liggen. De desktop zou heel onhandig worden, en ik was sowieso van plan van nog een laptop aan te kopen.

Die cx70 is blijkbaar enkel in qwerty? Ik zou toch liever azerty hebben. is die dell verkrijgbaar in azerty? Op de foto te zien qwerty, maar misschien is die ook in azerty te verkrijgen? Ik zit momenteel op het werk en kan daar de site van Dell amper openen (heel de computer wordt opeens enorm traag dan).

Hoe vind ik die kortingsbonnen? Ik heb even gekeken en vind een bon voor 3% korting en 5% korting online, maar dan kom ik nog boven de 700€ uit.
Ja, je kan de Dell met Azerty-tobo bestellen. Hoe het in België met de kortingsbonnen werkt weet ik niet. Zie het Dell-waardenbonnentopic.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• freste
Ik vind voor België niet echt kortingen terug die hem dichter bij mijn budget brengen.
Die cx70 vind ik niet in azerty dus ik veronderstel dat die gewoon niet bestaat in azerty?

Is er nog een alternatief? Azerty vind ik toch vrij belangrijk. Indien mogelijk ook graag een echte numpad, maar dat is niet absoluut vereist.

• freste
De Dell komt met bons nog een stuk boven de 700€, maar ik heb uiteindelijk toch de cx70 in azerty gevonden voor iets minder dan 650€.

Wat kan ik verwachten als ik die koop? Gaan huidige games hier dan vlot op draaien? Ook de zwaardere games, weliswaar met lagere instellingen? Zijn er games die al uitzijn of binnenkort uitkomen die al zeker niet op deze laptop zouden gaan?

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 18:26
freste schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:24:
De Dell komt met bons nog een stuk boven de 700€,
Ik heb hem afgelopen zondag voor minder dan €700,- besteld. Shopkorting nog niet meegerekend. Kijk dat kortingtopic eens door.

• freste
Dan moet ik inderdaad het kortingtopic toch eens wat beter doornemen.
De MSI met azerty die ik heb gevonden is blijkbaar niet "MSI Classic CX70 0ND-014NL" maar "015be".
De specs zien er hetzelfde uit, ik veronderstel dat die dan ook exact hetzelfde zijn behalve azerty/qwerty?

Welk is de beste, de MSI of de Dell?
De MSI heeft natuurlijk een groter scherm, wat wel mooi is meegenomen.
De MSI heeft 8GB ram tegenover 6 bij de goedkoopste versie van de Dell.
De MSI heeft een GT 640M terwijl de Dell een HD 7730M heeft, welke is beter of zij ze even goed?
De Dell heeft wel 750GB schijfruimte tegenover 500GB bij de MSI.

Aangezien de processor hetzelfde is zal het verschil in prestatie vooral afhangen van ram en videokaart veronderstel ik? Welke is dan de beste?

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Als je googled op benchmarks zul je zien dat de GT640M zo'n 10% sneller is dan de HD7730M. Meer RAM is altijd mooi meegenomen. Maar ik weet niet of je echt het verschil gaat merken tussen 6GB en 8GB. Ik zou voor de MSI gaan.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MSI zal betere performance geven dan de Dell.

Maar, ik weet wat de kwaliteit van MSI is, je hoort er weinig over, dus, zal wel snor zitten.

People as things, that’s where it starts.

• freste
Dan denk ik dat ik voor de MSI zal gaan, betere performance, groter scherm, blijkbaar ook azerty te verkrijgen, ...
Bedankt voor de raad! :-)

• freste
Kleine update, de msi die ik had gezien met azerty toetsenbord is plots een heel stuk duurder geworden, blijkbaar was dit een promotie. Ik heb dan maar besloten om toch maar aan een qwerty toetsenbord te wennen, als ik dan echt eens veel moet typen dan gebruik ik wel een appart usb-toetsenbord.

Ik heb echter ook deze gezien: (pricewatch: MSI Classic CX70 0NF-089NL)
Deze lijkt mij hetzelfde als degene die werd aangeraden, maar dan als videokaart een gt645m ipv gt640m.

Het prijsverschil is vrij klein, ik veronderstel dat deze laptop nog iets beter is?

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik denk niet dat er echt veel verschil zit qua kracht in die twee GPU's. Hij zal wel iets beter zijn, de keuze is aan jezelf.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
grootste voordeel van de dell is dat deze een 1080p panel heeft..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 20:02
Maar als je gaat gamen op een goedkope notebook maakt het opzich niet echt uit of er nu een 768p of een 1080p-paneel in zit.

Verwijderd

Als de schermen nu van vergelijkbare kwaliteit waren, ja, maar dat is niet het geval. Den 768p scherm is altijd van slechte kwaliteit, een 1080p scherm is vrijwel altijd van goede kwaliteit

Verwijderd

Net zoals een Fiat altijd een slechte auto is en Volvo altijd een goede?
Vreemde vergelijking :?

En wie zegt dat je (denk aan FPS) altijd een full-hd scherm nodig hebt?
Geef mij maar een GOED HD+ paneel over een slechte full-hd paneel alleen omwille de hoeveelheid pixels.
Los van dat je met een (goedkope) game laptop vaak een 3Dkaart hebt die toch niet alles op full-hd trekt en dus je sowieso al op 1600x900 of 1366x786 aan het gamen bent :)

Een beetje leuke kleurweergave en zwartwaarde zijn mij wel zo belangrijk.

Maar ik denk dat als je je budget zon 100 euro omhoog gooit je meteen wat leukere modellen tegenkomt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 17:18 ]

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Dell Vostro 3460.

Is 14 inch en heeft een GT630M GPU waarmee je redelijk games kan draaien. Verder een goede i5 CPU en 4gig ram, en het leukste is de prijs

http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

700 euro. (die prijs daar is excl BTW.)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

Dat zeg ik. Die bestaan niet. Voor het gemak reken ik het IPS scherm uit de X220 en scherm uit de samsung NP900X3A niet mee, maar die zijn dan ook dubbel zijn budget.
Maar ik denk dat als je je budget zon 100 euro omhoog gooit je meteen wat leukere modellen tegenkomt!
De inspiron is € 612 met i5, 1080p, HD 7730m. Weinig noodzaak om je budget €100 te verhogen. Dan moet je daar meteen €777 van maken zodat je de N56 kan nemen.

• rickyy
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:24:
[...]

Dat zeg ik. Die bestaan niet. Voor het gemak reken ik het IPS scherm uit de X220 en scherm uit de samsung NP900X3A niet mee, maar die zijn dan ook dubbel zijn budget.

[...]

De inspiron is € 612 met i5, 1080p, HD 7730m. Weinig noodzaak om je budget €100 te verhogen. Dan moet je daar meteen €777 van maken zodat je de N56 kan nemen.
Die 612 is excl BTW. Dus doe die prijs is maal 1,21.

740 euro.

Verwijderd

rickyy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:26:
[...]

Die 612 is excl BTW. Dus doe die prijs is maal 1,21.
Inclusief ;). mbv Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. De vostro 3460 met i5 en GT 630m heb je al voor € 616 met de in dat topic genoemde truuks

De vostro is wel log, maar wel erg goedkoop. Goede tip, ik dacht dat hij veel duurder was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:24:
[...]

Dus je hebt ze allemaal al in het echt gezien? i.p.v. subjectieve reviews lezen? (want de waarneming van een scherm is nou eenmaal subjectief... objectief kan je naar nummers kijken maar dat zegt bij BEELD helaas weinig ;))

Ik heb best wat mooie 1366x786 laptops gezien en ook 1600x900 schermen.
Nu kan ik wel de modellen gaan noemen maar dat heeft geen nut, ik vond ze mooi.

Verwijderd

Graag reviews van modellen waarbij niet minimaal 3 van 4 aspecten kijkhoeken, contrast, gamut of max. helderheid niet tot de laagste categorie behoren. Ik volg al jaren de meeste reviews op anandtech en notebookcheck en heb pas gisteren de eerste review gevonden die op 2 van die punten aquedaat scoort in combinatie met de, in dat formaat, standaardresolutie.

Verwijderd

Ik zie geen antwoord op mijn vraag.

En ik kan mij herinneren dat ik je al eerder reviews heb getoond die je vervolgens afdeed als onbetrouwbare bron of slecht gereviewd dus begin eerst nu even met het beantwoorden van mijn vraag aan jou.

Maar laat ik een hint geven, het waren BOE-HYDIS schermen waar ik over schrijf.
Verder maakt het niet uit of ze volgens een ander tot een lagere categorie behoren want zoals ik al schreef; het is een subjectieve waarneming.

Ik heb schermen gezien die volgens de specs perfect waren maar in het echt ik toch liever een ander paneel had.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 17:48 ]

• rickyy
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:29:
[...]

Inclusief ;). mbv Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. De vostro 3460 met i5 en GT 630m heb je al voor € 616 met de in dat topic genoemde truuks

De vostro is wel log, maar wel erg goedkoop. Goede tip, ik dacht dat hij veel duurder was.
Exclusief. Heb er 4 dagen geleden nog een afgerekend.

Als je een "truuk"doet via de site kan het heel lang duren voor je gaat bestellen. De prijzen zijn gewoon exclusief.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:46:
Ik zie geen antwoord op mijn vraag.

En ik kan mij herinneren dat ik je al eerder reviews heb getoond die je vervolgens afdeed als onbetrouwbare bron of slecht gereviewd dus begin eerst nu even met het beantwoorden van mijn vraag aan jou.

Maar laat ik een hint geven, het waren BOE-HYDIS schermen waar ik over schrijf.
Verder maakt het niet uit of ze volgens een ander tot een lagere categorie behoren want zoals ik al schreef; het is een subjectieve waarneming.

Ik heb schermen gezien die volgens de specs perfect waren maar in het echt ik toch liever een ander paneel had.
Is dat een nieuwe trend ofzo? "ik heb de argumenten X dagen geleden al genoemd en ben veel te lui het even op te zoeken, maar ik had gelijk"
rickyy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:05:
Exclusief. Heb er 4 dagen geleden nog een afgerekend.

Als je een "truuk"doet via de site kan het heel lang duren voor je gaat bestellen. De prijzen zijn gewoon exclusief.
Dan mag je me toch eens uitleggen hoe je via link op een prijs van 665,56 inclusief uit kom, waar vervolgens nog X procent van afgaat vanwege shopkorting.

• rickyy
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:10:
[...]

Is dat een nieuwe trend ofzo? "ik heb de argumenten X dagen geleden al genoemd en ben veel te lui het even op te zoeken, maar ik had gelijk"

[...]

Dan mag je me toch eens uitleggen hoe je via link op een prijs van 665,56 inclusief uit kom, waar vervolgens nog X procent van afgaat vanwege shopkorting.
Pas als je gaat betalen komt de BTW erbij. Doe maar eens.

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 23:12
ik kwam net deze tegen ook een mooie deal http://www.komplett.nl/ko...qm_8gb_750gb/details.aspx

Verwijderd

rickyy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:43:
[...]

Pas als je gaat betalen komt de BTW erbij. Doe maar eens.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ytjKwAkKEIIEhB81H8MDnH4W/thumb.png

Ik geloof er niets van. Ik heb dinsdag ook nog een bijzonder scherp geprijsde notebook op deze manier besteld. al heb ik daar geen shopkorting toegepast, mocht dat uitmaken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 19:01 ]

Pagina: 1