Toon posts:

mSata voor een Lenovo x220t, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een nieuwe Lenovo x220 tablet gekocht.
Hier zit een gewone hdd van 320 gb in, maar ook een slot om een mSata in te pluggen.
Ik wil nu graag daar een mSata inpluggen, en daar windows 8 op installeren. Dat moet me denk ik wel een snelle machine opleveren.

Ik was hier al aan begonnen en had een Crucial m4 mSata 128 gb gekocht, maar deze hebben problemen met de nieuwste drivers (01MG) en deze heb ik weer geretourneerd.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe.
Er is:
- adata
- samsung
- mydigital
- intel
- OCZ
- Mushkin

http://www.alternate.nl/h...rchCriteria=msata&x=0&y=0

Ik ben nu al een dagje aan het lezen, maar ik word er eigenlijk niet veel wijzer uit. Er zijn veel tegenstrijdige berichten. Ik denk dat voor mij vooral betrouwbaarheid geldt.
Wat ik mij ook nog ben gaan afvragen, is 128gb niet te groot als ik alleen windows 8 erop wil draaien?

Als jullie advies kunnen geven, graag.
tim

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:07
Samsung PM830 of PM841 als je hem kunt vinden...

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Er is:
- adata
- samsung
- mydigital
- intel
- OCZ
- Mushkin
Correctie:
- crucial (Marvell 88SS9174)
- samsung (Samsung 830)
- intel (Intel 310)
- Sandforce (verkocht onder iets van duizend verschillende merkjes)

Ik snap alleen niet zo waarom je één van de beste SSDs retourneert. Je had problemen met de firmware? Wat voor 'problemen' dan? En de laatste firmware is inderdaad niet probleemloos; maar de iets oudere firmware zou wel goed moeten zijn: 000F.

Je enige echte alternatief is een Samsung 830 mSATA (geen idee of die bestaan; ik heb ze nog niet gezien) of de Intel 310 mSATA. Andere keuzes betekent waarschijnlijk dat je een Sandforce controller krijgt en dat wil je nou net vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de crucial op aanraden van mensen waarvan ik veronderstelde dat ze er verstand van hadden geretourneerd. Ik kreeg de Crucial met geen mogelijkheid goed en kreeg de 000F versie niet meer gedowngrade, mensen die ik er om hulp vroeg zuchtte en steunden :) En zat nu nog binnen de twee weken van terugbrengen, daarom had ik dat gedaan.

Maar ik zal gewoon in de gaten houden of de volgende firmware versie van Crucial geen problemen meer heeft en hem dan nogmaals kopen. Samsung inderdaad niet te vinden.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:07
De Samsung zit standaard in de Series 9 van Samsung. Je moet net de mazzel hebben dat iemand hem er uit schroeft en hem op ebay zet. Een in de zoveel tijd kom je er eentje tegen en dan kun je scoren :P

Voorbeeld 1 (Intel)
Voorbeeld 2 (Samsung)

Toevoeging 2:
Ze zijn wel degelijk te vinden! Als je maar zoekt op het artikel nummer ipv de 'consumenten naam'
Samsung PM830 heeft als artikelnummer MZMPC128HBFU en is best betaalbaar.

[ Voor 61% gewijzigd door hans_lenze op 14-11-2012 22:16 . Reden: voorbeelden toegevoegd ter inspiratie ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Inclusief btw is hij wel bijna twee x zo duur als de Crucial. Vond hem wel op de duitse Alternate voor 124 euro, dat is beter te doen.
Pagina: 1