Beste Tweakers,
Ik ben van plan een nieuwe desktop aan te schaffen en vraag jullie graag om advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor de dagelijkse dingen (studie, filmpje kijken), maar voornamelijk voor poker (en dan heb ik het over tientallen tafels tegelijk met daarnaast nog verschillende programma's op de achtergrond). Gamen doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500-600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel monitor, toetsenbord, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop met een stevige processor en voldoende RAM. Videokaart lijkt me in mijn geval overbodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur, zolang het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst enigszins stil en zuinig.
Ik heb al het een en ander gelezen uit topics van mensen met dezelfde wensen en de best buy guide van november en dit is waar ik op uitgekomen ben:
Ik heb wel het idee dat dit systeems enigszins overkill is voor wat ik wil en hoe minder het geheel kost hoe beter natuurlijk. Daarom de vraag of jullie enig idee hebben waar eventueel op zou kunnen worden bespaard.
Alvast bedankt.
Ik ben van plan een nieuwe desktop aan te schaffen en vraag jullie graag om advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor de dagelijkse dingen (studie, filmpje kijken), maar voornamelijk voor poker (en dan heb ik het over tientallen tafels tegelijk met daarnaast nog verschillende programma's op de achtergrond). Gamen doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500-600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel monitor, toetsenbord, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop met een stevige processor en voldoende RAM. Videokaart lijkt me in mijn geval overbodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur, zolang het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst enigszins stil en zuinig.
Ik heb al het een en ander gelezen uit topics van mensen met dezelfde wensen en de best buy guide van november en dit is waar ik op uitgekomen ben:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,99 | € 167,99 |
1 | Gigabyte GA-Z77M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 64,95 | € 64,95 |
1 | Fractal Design Core 1000 | € 30,20 | € 30,20 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 33,90 | € 33,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,67 | € 15,67 |
1 | be quiet! System Power S6 300W | € 29,40 | € 29,40 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 87,40 | € 87,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 511,46 |
Ik heb wel het idee dat dit systeems enigszins overkill is voor wat ik wil en hoe minder het geheel kost hoe beter natuurlijk. Daarom de vraag of jullie enig idee hebben waar eventueel op zou kunnen worden bespaard.
Alvast bedankt.