Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Storing in mijn speakers

Pagina: 1
Acties:

• RenoSaurus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09-2020
Hej allemaal,

Recent heb ik een nieuwe pc gekocht en geinstaleerd. Alles werkt perfect en ik ben helemaal happy!xD
Echter vanaf het begin dat ik hem installeerde, stoorde mijn speakers. Ik dacht dat het aan het kabeltje lag, dus heb het onlangs vervangen maar dat hielp niet.

Nu kwam ik er per toeval achter dat, als ik mijn Homeplug netwerkadapter eruit haal (of de LAN kabel), dat het dan over is. Het lijkt erop dat dat systeem storing veroorzaakt in mijn speakers.

Kan dit? En zo ja, kan ik er iets aan doen?

Grtz,
Reno

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:04
De homeplug werkt over het zelfde "netwerk" als je voeding van je speakers vermoed ik. Je zou een kunnen kijken of je de voeding van je speakers op een andere stekkerdoos / stopcontact kunt aansluiten.

Ik vermoed dat het om een niet geaarde voeding gaat.

01101000 01100101 01101100 01110000

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou eens een stopcontact op een andere fase kunnen gebruiken. (Andere zekering is niet automatisch een andere fase!)
Is je pc en toebehoren allemaal goed geaard?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:04
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:00:
Je zou eens een stopcontact op een andere fase kunnen gebruiken. (Andere zekering is niet automatisch een andere fase!)
Is je pc en toebehoren allemaal goed geaard?
Daar heb je een goed punt, ik kon er even niet zo snel meer opkomen waarom je hem ergens anders moest aansluiten.

Pas tevens op met andere adapters in buurt (dus zelfde stekker blok) deze willen soms ook nog wel eens wat storing geven.

01101000 01100101 01101100 01110000

• RenoSaurus
Ik heb maar een wand contactdoos naast mn pc en die is helaas (nog) niet geaard. Een wandcontact is voor mn homeplug, de ander voor het stekkerblok en dus de rest.

• RenoSaurus
Het zijn inderdaad geen geaarde stekkers, zowel mn netwerk adapter als van mn speakers. Het komt echt van die homeplug, want zonder dat ding is het weg.

Hoe bedoel je een andere fase?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Je hebt een pc, speakerset en homeplug. De homeplug geeft storing op de speakers die aan de pc hangen.

Maar wat gebeurt er als je enkel de speakers en homeplug aansluit? Dus stekker van de pc uit het stopcontact en ook het audiokabeltje van de speakers uit de pc. Heb je dan nog steeds een brom? Zoja, daar is met betrekking tot de homeplug adapter niet veel aan te doen denk ik (dat dingt slingert hoogfrequente zooi op je elektrische installatie by design). Wellicht zou je een andere / betere speakerset kunnen proberen, of een ander stopcontact of zelfs andere fase*.

Als de brom enkel aanwezig is bij aangesloten pc, speakerset en homeplug zou ik als eerste je pc eens aansluiten op een stopcontact met randaarde. De stekker aan (de voeding van) je pc is tenslotte niet voor niets voorzien van randaarde.

* fase: Er komen 3 fasen en 1 nul je meterkast binnen. Niet alle fasen zijn ook altijd aangesloten. Omdat fasen onderling gescheiden zijn, kan het nut hebben om je apparatuur op een andere fase aan te sluiten: interferentie op de ene fase is waarschijnlijk niet aanwezig op de andere. Om vast te stellen welke groep (en dus welke stopcontacten) aan welke fase zijn aangesloten, zul je de stoppenkast moeten openen. Echter, als je niet al wist wat een fase is, zou ik je niet aanraden om rond te gaan porren in de stoppenkast O-)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
PS. Aarde kun je (zoals ik ook gedaan heb) ook met een draad en een aardklem (te halen bij de betere winkel) afhalen van bvb de verwarming. Krab de verf van de centraleverwarmingsbuis, klem eromheen, draad aan de klem, draad aan de aarde van de stekkerdoos. Uiteraard wel een stekkerdoos MET randaarde gebruiken.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Om te testen of de brom dan weggaat, ok. Maar ga niet permament via de verwarming aarden. Het verwarmingssysteem is daar niet voor bedoeld. De elektrische verbindingen zijn door het gebruik van kunststof leidingen of teflontape op zijn zachtst gezegd, beroerd. Je kunt er dus niet op vertrouwen. En, bij slechte aanleg loop je de kans om jezelf of je medemens via de verwarming of waterleiding te elektrocuteren.

Er is maar één correcte manier om apparatuur te aarden, en dat is via het stopcontact. Heb je daar geen aarde, dan zul je die moeten aanleggen vanuit je meterkast. Dit is niet moeilijk, kost hoogstens wat draad en een halve zaterdag aan werk.
En draden trek je altijd in één keer in een buis. Er bestaat niet zoiets als één draad bijtrekken. Gebruik een trekveer en trek alle benodigde draden in één keer erin. Als er één draad bij moet, haal dan de originele draden er eerst uit. Als je toch gaat proberen om één losse draad erbij te trekken, schuur je met de trekveer de isolatie van de bestaande bedrading kapot, met mogelijke kortsluiting tot gevolg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
@DrivinUCrazy Helemaal mee eens.

• RenoSaurus
Ik was toch al van plan om mijn pc te aarden.
Echter stoort het alleen als ik internet gebruik. Gister had ik mijn pc uit staan, maar mn speakers en de homeplug stonden aan. Toen kwam er geen geluid uit mn speakers. Het lijkt wel alsof het komt omdat mijn pc data opvraagt van het internet (download of whatever)...
Pagina: 1