Software voor testen stabiliteit hardware?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een HP laptop quad i7 met 8 Gig RAM. Met deze machine is iets vreemds aan de hand. Collega's met een i3 met 3 Gig RAM (of zoiets) draaien veel, veel vlotter. Mijn machine "bevriest" om de paar seconden een seconde. Het werken erop gaat heel moeizaam en schokkerig. Niet wat je verwacht van een quad i7 met 8 Gig RAM.

Ik heb de machine goed een jaar. Initieel draaide deze geweldig; VM met 5 draaiende Linux servers tegelijkertijd, een zonnetje! Enkel de laatste maanden is het "bevriezen" begonnen. Virussen e.d. zijn volgens mij het probleem niet, een scan met diverse software levert niks op. HD reeds gedefragged. Een re-install van win7 heb ik nog niet gedaan. Wil eerst eens checken of er niet iets met de hardware aan de hand is, en in dat geval gaat dat ding de container op (werk-laptop!) en wordt vervangen.

Nu ben ik op zoek naar software om de stabiliteit van de laptop te testen. Heb Heavyload uitgetest, maar meer dan mooie plaatjes tonen en grafiekjes doet dat blijkbaar niet. Wat ik wil, is iets wat die laptop tot het uiterste brengt (mag gerust heel lang duren) en me dan vertelt wat er aan de hand is, of tenminste welke component er problemen heeft. Iemand suggesties? Dank!!

Ik zet mijn vraag op deze subbranch omdat ik vermoed dat het wellicht toch wel CPU of geheugen moet zijn die problemen geeft. Als een andere branch beter zou passen mag die uiteraard verplaatst worden!

[ Voor 10% gewijzigd door demichel op 13-11-2012 07:21 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:01
Ik zou eerst je harde schijf eens testen...

Verwijderd

warp in "Welke benchmark- en overclocktools"

Succes!

// Oh, en deze nog:

http://www.ocbase.com/index.php/software/20-occt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 20:52 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

kijk eens even of je geen onnodige programma's in je windows hebt geinstalleerd die altijd op de achtergrond draaien.
verwijder eens een zooi, de lokale pc boer wil dat ook wel eens doen :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.