Nieuwe HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Tzameti
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe HTPC te bouwen. De onderdelen in de tabel ben ik van plan te kopen plus het volgende moederbord: Gigabyte F2A75M-D3H deze staat nog niet in de pricewatch. Heb in me game pc nog 2x OCZ 60GB Vertex 2 in raid 0 wil er 1 of misschien 2 voor me HTPC gebruiken en 2x 128GB samsung 830 in me game pc plaatsen. Zal de HTPC voornamelijk gebruiken voor: XBMC, Webbrowsing en misschien SAB/Sickbeard(of ik blijf dit op me game pc doen) hiervoor misschien wat overpowered systeem maar wel aardig future proof denk ik zo. Wat denken jullie van deze setup? Mij achterliggende gedachtes:

Behuizing
Vindt behuizing misschien wel wat prijzig maar kon zelf niet snel mooiere en goedkopere vinden. Ook vele positieve reacties gelezen. En zit een stoffilter in wat ik nu ook in me game pc heb en vindt nog steeds bizar hoeveel stof er soms opzit. Misschien wat vaker stofzuigen :P

Geheugen
Geheugen niet echt naar gekeken wou 4gb en verder maakt het denk ik niet zo uit.

Processor Koeler
Processor koeler goeie reviews gelezen. Keuze op deze omdat hij stil is wat ik wel belangrijk vindt.

Processor
Processor wou ik AMD voor betere GPU prestaties aangezien ik onboard videokaart gebruik.

Voeding
Schijnt erg stil en betrouwbaar te zijn. Wat ik gelezen heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 61,40€ 61,40
1Silverstone Grandia GD05B€ 0,-€ 0,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,28€ 33,28
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 21,45€ 21,45
1Nexus Value 430€ 49,40€ 49,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 165,53

Staat geen prijs bij de behuizing maar is 96 euro.

Yours Tza~

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 18:03
Prima setup, het moederbord wat je hebt uitgekozen heeft ook alle nodige functies en aansluitingen. Weet je hoe het zit met de prijs en/of beschikbaarheid van dit moederbord? Anders is pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M een goed alternatief.

Zelf heb ik ook al een setup gebouwd met die silverstone kast en dat beviel erg goed (goede afwerking), alleen de 3 bijgeleverde fans vond ik relatief luidruchtig en die zou ik vervangen door 2x (is meer dan genoeg) pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm of de zwart witte variant van deze fans. Kun je aansluiten op het moederbord en het toerental laten regelen adv de temp. Fluisterstil.

Intern geheugen is prima, je kan nog overwegen om de corsair low profile variant te nemen (makkelijker verwisselbaar met die koeler).

Koeler heb ik zelf ook en is inderdaad zeer goed voor htpc gebruik. Voeding is ook erg stil, maar hier kun je nog wat besparen door een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W te nemen. Deze is ook erg stil, wat goedkoper en efficiënter bij lage belasting.

Had je al gedacht aan de bediening van de HTPC, aangezien er geen afstandsbediening bij de silverstone kast zit?
pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard
http://dx.com/p/multimedi...ver-for-pc-1-cr2025-26368
http://www.salland.eu/pro...14-mce-remote.html?ref=45

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Als je over de HTPC wilt gaan downloaden zou ik voor een 128GB SSD gaan ipv 64GB. Een beetje grote batch-job kan zo 25GB zijn. Als je die gaat parren/unrarren heb je tijdelijk zo'n 30GB vrij nodig. Dan is 64GB wel heel erg krap.
En zoals Jaapsander aangeeft mis ik nog iets van bediening. De opties van jaapsander zijn prima, maar je kan ook even kijken naar http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

iRacing Profiel

• Tzameti
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal nog even nadenken of ik 64/128gb ssd erin doe.

Bediening had ik al een logitech minovo heet die geloof ik.

En neem de voeding die jaapsander aanraad + de 2 fans.

Hartelijk dank.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 15:20
Ik heb zelf de fans van de GD05 (GD04 eigenlijk) laten draaien op 5V i.p.v. de standaard 12 en dan zijn ze ook niet meer te horen.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 09:39

player-x

Disruptive by design

[b][message=39272724,noline] Heb in me game pc nog 2x OCZ 60GB Vertex 2 in raid 0 wil er 1 of misschien 2 voor me HTPC gebruiken
Heb zelf in mijn HTPC een Vertex 1 van 30GB zitten, en is voldoende voor Win7 + XBMC.
De rest gaat allemaal via de server, waar via Gbit ook netwerk mappen heb.

Zou zeggen 60GB is meer dan voldoende, en zou die tweede Vertex mooi in je game PC laten zitten
en 2x 128GB samsung 830 in me game pc plaatsen.
Zou geen raid gebruiken, maar gewoon een 256 GB SSD, het snelheidsverschil is nihil over raid 0, en raid 0 is veel onbetrouwbaarder in gebruik.

Zelf zou ik de OS op de Vertex 2 zetten, en games en applicaties op de 830.
Geheugen
Geheugen niet echt naar gekeken wou 4gb en verder maakt het denk ik niet zo uit.
4GB is zeker voldoende, maar daar de GPU ook gebruik maakt van het geheugen, en je zegt spelletjes te willen spelen zou ik DDR3 1866 nemen, en als het in het budget zit, 2x 4GB.
Snippo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:51:
Ik heb zelf de fans van de GD05 (GD04 eigenlijk) laten draaien op 5V i.p.v. de standaard 12 en dan zijn ze ook niet meer te horen.
Zou zelf gewoon de fans op het moederbord aansluiten, en de fan snelheid door de BIOS laten regelen, weet niet hoe goed Gigabyte is met de controle van de fan, heb altijd ASUS borden gebruikt, en met de laatste borden van ASUS kan je van uit Windows je fan profiel geheel instellen naar eigen smaak, werkt zelfs beter dan met een fan controller.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 18:03
player-x schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:58:

Zou zelf gewoon de fans op het moederbord aansluiten, en de fan snelheid door de BIOS laten regelen, weet niet hoe goed Gigabyte is met de controle van de fan, heb altijd ASUS borden gebruikt, en met de laatste borden van ASUS kan je van uit Windows je fan profiel geheel instellen naar eigen smaak, werkt zelfs beter dan met een fan controller.
Kan alleen als er een 3/4 pins aansluiting op zit hè.
Pagina: 1