Media verhuisd, iTunes vindt niets meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een tijdje een NAS gehad met IP X. Deze NAS had een share "Muziek", met daar onder een mapje "Tracks" en een mapje "iTunes Library".

Onder de iTunes library stonden de ITL en XML bestanden die de bibliotheek zelf zijn, onder Tracks stonden de MP3's en andere media-bestanden.

Sinds een tijdje ben ik overgestapt op een andere NAS, met een ander IP-adres, voor de rest alles hetzelfde qua folder en zelfs share-structuur... Het openen van de iTunes library was geen probleem: opstarten met shift, juiste ITL bestand selecteren en all is good... Behalve mijn bestanden zelf in de bibliotheek (de tracks maw), als ik een track wil afspelen, geeft iTunes aan dat hij het niet kan vinden en moet ik manueel de file gaan opvissen. Uiteraard kan ik ze één voor één allemaal afgaan, maar buiten het feit dat de time out verschrikkelijk lang is, zou dat ook een behoorlijk onnozel bandwerk zijn...

Wat kan ik doen om in een rits iTunes duidelijk te maken waar mijn tracks staan?

Ik heb dit al eens gevraagd in het iTunes ervaringen topic (HyperBart in "[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 4"), maar had toch de indruk dat ik hiervoor best een eigen topic open en ik verwijs in dat topic dan ook graag door naar deze TS...

Ik heb de XML al eens aangepast door een find en replace te doen, maar bij het opstarten gooit hij die XML of de wijzigingen precies weg (detecteert dat er iets veranderd is aan die XML ofzo?).

Iemand nog een insteek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Staat je folder waar je bestanden staan wel goed ingesteld in je voorkeuren in iTunes? Dit mis ik in je verhaal. Ik zou vanuit de voorkeuren opnieuw opgeven waar de bestanden zich bevinden.

Lijkt me dat hij je bibliotheek op het oude IP-adres probeert te zoeken. Daar hoef je volgens mij geen XML files voor aan te passen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Je moet de xml aanpassen en de itl wegpleuren. Dan iTunes opnieuw opstarten en hij rebuild je itl aan de hand van je xml.

Let op: je bent wel je ratings, playcount ed. kwijt.

Edit: voila: http://support.apple.com/kb/HT1451

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 13-11-2012 13:05 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Damn, playcount was wel leuk geweest als ik die nog had... Nu ja, van de dynamische playlist dan maar een statische maken :)