Hallo,
recent heeft mijn moederbord het begeven, en aangezien deze +- 3j oud is kan ik spijtig genoeg geen nieuwe vervangstukken meer vinden zonder ram een nieuwe CPU aan te kopen omdat ze er niet compatibel met zijn.
Ik vond onlangs op alternate upgrade kits, deze bestaan meestal uit de 3 hoofdonderdelen voor een computer.
-RAM geheugen
-CPU
-moederbord
Dit is een ideale oplossing omdat ik nog een prima HDD, GPU en voeding heb.
Maar nu ben ik aan het twijfelen, is het mogelijk om die kit aan te kopen en op mijn oud systeem aan te sluiten zonder problemen?
De kit zelf: http://www.alternate.be/h..._-_FX-8120_-_8_GB/998152/?
Dit zijn de specs van m'n toestel (apart aangekocht en zelf gemonteerd):
MOBO: GA-MA790x-UD4 (AM2+, ATX)
CPU: AMD Phenom II X4 940 (AM2+)
RAM: Buffalo Firestix 4gb DDR2 (2x2gb)
GPU: XFX ATI Radeon HD4890 (1gb DDR5)
PSU: OCZ StealthXstream 600W
Kan ik zonder problemen mijn GPU en PSU aansluiten op deze upgrade kit? of is het ook nodig om mijn GPU te vervangen omdat deze toch al verouderd is?
Indien er nog extra info gewenst is vraag maar even!
Alvast bedankt,
Kenneth
recent heeft mijn moederbord het begeven, en aangezien deze +- 3j oud is kan ik spijtig genoeg geen nieuwe vervangstukken meer vinden zonder ram een nieuwe CPU aan te kopen omdat ze er niet compatibel met zijn.
Ik vond onlangs op alternate upgrade kits, deze bestaan meestal uit de 3 hoofdonderdelen voor een computer.
-RAM geheugen
-CPU
-moederbord
Dit is een ideale oplossing omdat ik nog een prima HDD, GPU en voeding heb.
Maar nu ben ik aan het twijfelen, is het mogelijk om die kit aan te kopen en op mijn oud systeem aan te sluiten zonder problemen?
De kit zelf: http://www.alternate.be/h..._-_FX-8120_-_8_GB/998152/?
Dit zijn de specs van m'n toestel (apart aangekocht en zelf gemonteerd):
MOBO: GA-MA790x-UD4 (AM2+, ATX)
CPU: AMD Phenom II X4 940 (AM2+)
RAM: Buffalo Firestix 4gb DDR2 (2x2gb)
GPU: XFX ATI Radeon HD4890 (1gb DDR5)
PSU: OCZ StealthXstream 600W
Kan ik zonder problemen mijn GPU en PSU aansluiten op deze upgrade kit? of is het ook nodig om mijn GPU te vervangen omdat deze toch al verouderd is?
Indien er nog extra info gewenst is vraag maar even!
Alvast bedankt,
Kenneth